Serwis we własnym garażu...

Wszystko czego chcesz się dowiedzieć na temat sprzętu warsztatowego do serwisowania motocykli
Autor tematu
kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Serwis we własnym garażu...

Post autor: kruszon » czw, 21 cze 2007, 14:51

U MNIE WE WROCŁAWIU JAK I W CAŁEJ OKOLICY NIE MA ŻADNEGO PORZĄDNEGO SERWISU GDZIE MOGLIBY ZROBIĆ UCZCIWIE, PROFESJONALNIE I SZYBKO!!! :evil:

Wszędzie sami oszuści i wyjadacze... :?

Wszystkie drobne naprawy, wymiany robie sam w domu. Co do regulacji to tutaj pojawia się mały problem. Nigdy się za to nie zabierałem. A właśnie chciałbym się za to zabrać. Powiedzcie mi jakie przyrządy potrzeba do takowej regulacji i ile one kosztują??

No poprostu szlag trafia jak te serwisy się obijają. Już mi 2 tyg. regulują zawory w jednym z serwisów i nie wiem czy wystartuje w sobotnich zawodach w Obornikach...

Dzięki za odpowiedź...
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Fajka » pt, 22 cze 2007, 23:26

Mam ten sam problem jak kruszon. Mimo iż jestem nowy w tej branży i narazie mało wiem to także chciałbym sie nauczyć ustawiać zawory.

Czy zamiast mikrometru można użyć suwmiarki i czy można wykonać tą czynność bez klucza dynamometrycznego ??

Co zrobić jak nie mam żadnych płytek,kupić czy może zamienić miejscami??

PS. W Słupsku jak poszedłem do serwisu i zapytałem czy serwisują hard enduro a przede wszystkim Husqi to facet mnie się pyta: Co to za archaiczny sprzęt?? A do Trójmiasta zbyt daleko .

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pt, 22 cze 2007, 23:33

Suwmiarka nic ci nie da. A co do klcza to jest niezbędny przy dokrecaniu wałka lub wałków!
pozdr.
RS SERWIS

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » sob, 23 cze 2007, 00:35

oddaj jeszcze ten jeden raz do mechanika z tym ze umow sie z nim ze bedziesz sie wgapial jak on to robi. kup porzadny klucz dynamometryczny, serwisowka w dlon i jedym na wole boza :]

...albo oddaj rafalowi za przyslowiowa flache :P

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Big » sob, 23 cze 2007, 11:35

:) Pamietaj o jednej bardzo waznej sprawie. Tak dobieraj płytki ,żeby nie ustawiać luzu zaworowego na skrajna dopuszczalna odchyłkę .
Np luz 0.08 -0.15 . Nigdy nie powinno byc ani 0.08 ani 0.15.
Na żadnym z zaworów.

A u nas taka regulacja zaworów to standart. Zwłaszcza w serwisach.

Ja ustawiam zawsze tak ,żeby luz miał jakąś okreslona przyblizona wartośc na. około 0.09-0.11 na zimno i jakieś 0.12-0.14 na ciepłe dni.
Stram sie jednak aby róznice nie były wieksze niz 0.01 .
Słuzy to wyciśnieciu jak najwiekszej wydajności z silnika.
A nie tylko zrobieniu na "odpierdol" regulacji . Tak by zmieścic sie w "widełkach" 0.08-0.15.... :)

:!: W konstrukcjach gdzie od jednej krzywki sa "napedzane" dwa zawory .
Za pomoca tzw. dzwigienki rozwidlonej. Y -takiej.
Nalezy bezwzględnie przestrzegac tego ,aby luz na poszczególnych zaworch ( na jednej dżwigience Y - w tym przypadku śrubki )był idealnie taki sam.
Choć wartości luzów , dla pary zaworów wydechowych i ssących , mogą byc oczywiście rózne.

Ogólnie nalezy zwracac uwage na prowadzenie szczelinomierza. Aby listek nie był pod katem , bo to fałszuje pomiar.
Najlepiej posiadac specjalny szczelinomierz z krótkimi listkami , mocowanymi do specjalnie powyginanej rączki.
Pomiar wtedy jest szybki i bardzo dokładny.

Powodzenia :wink:

Robert

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Fajka » sob, 23 cze 2007, 15:54

Macie racje. Zaopatrze się w sprzęt do regulacji zaworów i na ustawianie dam moto do serwisu. Zabiorę ze sobą aparat cyfrowy i jakiś notatnik aby zapisać jakieś niejasności. To powinno poskutkować aby potem ustawiać samemu.

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » sob, 23 cze 2007, 17:44

vajda pisze:oddaj jeszcze ten jeden raz do mechanika z tym ze umow sie z nim ze bedziesz sie wgapial jak on to robi
Wątpie czy jakiś mechanik sie na to zgodzi.

W ulubionych miałem takie artykuły, wydaje mi sie że juz byly gdzies na forum ale moze sie przydadzą:
sprawdzanie luzów - http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=462541
i regulacja luzów - http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=394342

Pozdrawiam

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » sob, 23 cze 2007, 18:59

mozna kupowac grube pastylki i na mgnesówce szlifować taniej wyjdzie niz kupowac konkretny wymiar

vajda brednie gadasz nikt Ci nie pozwoli patrzeć!!!

mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » sob, 23 cze 2007, 21:07

Jeśli ktoś posiada podstawowe wiadomości z zakresu mechaniki i nie ma dwóch lewych rąk, proponuję poszukać w sieci i zakupić tzw. Service Manual. To są ksiązki serwisowe których używają w warsztatach jest tam krok po kroku ze zdjęciami lub rysunkami przedstwiane jak wykonać 99% czynności serwisowych przy motocyklu - od pompowania opon przez regulacje zaworów po remont skrzyni biegów. Niestety zazwyczaj w języku angielskim.

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » ndz, 24 cze 2007, 19:54

vajda brednie gadasz nikt Ci nie pozwoli patrzeć!!!

Ja znam takiego który by mi pozwolił!
pozdr.
RS SERWIS

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » ndz, 24 cze 2007, 19:59

SEBOOL pisze:
vajda brednie gadasz nikt Ci nie pozwoli patrzeć!!!

Ja znam takiego który by mi pozwolił!
pozdr.

to dziwny serwis, żadny oficjalny serwis danej marki nie pozwala. Jeżeli chodzi o jakiś przydomowych mechaników i znajomych to tak. Pewnie mechanik jest twoim dobrym znajomym i dla tego!

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » pn, 25 cze 2007, 13:04

MXrool pisze:No ja nie wiem kto nie pozwala, my prowadzimy serwis i klijent ma prawo obserwować co mechanik robi przy jego furze i co jest wymieniane.

Wtedy się lepiej czuje, wie, że nikt go nie robi w ch*ja.
Ale wejśc na warszat nie wejdziesz tylko za szyby rozumiem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt warsztatowy”