Sposób na oporne śruby ?

Wszystko czego chcesz się dowiedzieć na temat sprzętu warsztatowego do serwisowania motocykli
Autor tematu
Pecha75
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: czw, 19 kwie 2007, 04:54
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: P~ń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pecha75 » ndz, 6 maja 2007, 17:17

No Panowie Koniec tematu :D .Łby ścięte brzeszczotem (trochę to trwało). A reszta gwintu wykręcona z ramy przy użyciu duużej "żabki" :). Jeszcze raz wszystkim dziękuję :)

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » śr, 18 lip 2007, 15:39

Wiem że to trochę nie na temat ale nie znalazłem tematu dotyczącego past zapobiegającym odkręcaniu sie śrub
Pytanie jest takie : czy używacie specjalnych past zapobiegającym odkręcaniu sie śrub ? jeżeli to jakich i czy można to czymś zastąpić
Wiadomo krosówy maja swoje obroty a szczególnie w 4taktach odczuwalne są wibracje z tego powodu i czasami może sie cos obluzować
Proszę o odpowiedź osób obczajonych w temacie
Pozdro

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » śr, 18 lip 2007, 15:49

acid pisze:Wiem że to trochę nie na temat ale nie znalazłem tematu dotyczącego past zapobiegającym odkręcaniu sie śrub
Pytanie jest takie : czy używacie specjalnych past zapobiegającym odkręcaniu sie śrub ? jeżeli to jakich i czy można to czymś zastąpić
Wiadomo krosówy maja swoje obroty a szczególnie w 4taktach odczuwalne są wibracje z tego powodu i czasami może sie cos obluzować
Proszę o odpowiedź osób obczajonych w temacie
Pozdro
Acid jeżeli będziesz stosował orginalne śruby i nakrętki to nie powinno być problemów. Konstruktorzy zdają sobie sprawę z wibracji i stosują odpowiednie śruby, podkładki i nakrętki. Należy też zwracać uwagę na to iż niektóre śruby, nakrętki są jednorazowe.

PS. jeżeli możesz to spróbuj zastosować podkładni tzw. sprężynowe powinno pomóc.

Pozdrawiam

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » śr, 18 lip 2007, 16:13

Heh , to to ja wiem :lol:
Jak zgubi lub brakuje mi śrubki czy podkladki od boczka , półki czy czegoś innego to na pewno nie bede kupował kompletu oryginalnych śrub za które słono zapłacę
Chodzi mi też o to , że takie pasty zapobiegają wdzieraniu sie wody , chronią gwinty przed korozją . Później łatwiej śrubę odkręcić i nie ma problemów ze zjechanymi łbami Taka pasta chroni przed odkręcaniem powodowanym drganiami .
Wcześniej miałem kilka kilka motocykli i wiem o co biega z odkręcającymi sie śrubami W niektórych miejscach nie pomaga jak już zastępcza podkładka sprężynowa , a w niektórych miejscach nie można mocno dociskać śruby z pewnych względów i ze względu na to że później nie można jej za nic odkręcić Pozdro

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » śr, 18 lip 2007, 16:58

acid pisze:Heh , to to ja wiem :lol:
Jak zgubi lub brakuje mi śrubki czy podkladki od boczka , półki czy czegoś innego to na pewno nie bede kupował kompletu oryginalnych śrub za które słono zapłacę
Chodzi mi też o to , że takie pasty zapobiegają wdzieraniu sie wody , chronią gwinty przed korozją . Później łatwiej śrubę odkręcić i nie ma problemów ze zjechanymi łbami Taka pasta chroni przed odkręcaniem powodowanym drganiami .
Wcześniej miałem kilka kilka motocykli i wiem o co biega z odkręcającymi sie śrubami W niektórych miejscach nie pomaga jak już zastępcza podkładka sprężynowa , a w niektórych miejscach nie można mocno dociskać śruby z pewnych względów i ze względu na to że później nie można jej za nic odkręcić Pozdro
Spróbuj lakierem do paznokci, wpradzie w MX nie próbowałem, ale patent się sprawdza. Jak sobie przypomnę jak się nazywa specjalnie do tego przeznaczony klej to dam znać.

Pozdrawiam.

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » śr, 18 lip 2007, 17:51

Trochę pokopałem i mam:http://www.loctite.pl/int_henkel/loctit ... 2&layout=2 ten producen napewno ci pomoże, w pracy też używamy tych produktów i jest ok.

Życzę powodzenia! :wink:

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » śr, 18 lip 2007, 20:53

MXrool pisze:Jak czytam twoje posty kfilipek to słabo mi się robi. Lakierem do paznokci to ty sobie maluj ... ale nie śruby.

A patenty polskiej złotej rączki sobie daruj lub w komarku stosuj. pozdrawiam.
MXrool widzę, że ostatni masz jakiś kiepski chumor bo próbujesz każdego pojechać, jak byś czytał dokładnie to by nie nyło problemów. Oczywiście zgadzam się z twoją wypowiedzią odnośnie smarów grafitowych do gwintów aby się nie zapiekały, ale kolega w jednym poście zadał też pytanie co zrobić z wykręcającymi śrubami :D i do tego tyczyła się moja wypowiedź (może nie jasno się sprecyzowałem, ale jak ktoś ma pojęcie to powinien zrozumieć czego tyczy się moja wypowiedź). Zaproponowałem mu również rozwiązanie firmy loctite która posiada w ofercie preparaty zapobiegające odkręcaniu śrub.

PS Osobiście uważam, że dobr tani paten nigdy nie jest zły.

Pozdrawiam i przepraszam najmocniej , że przezemnie zrobiło ci się słabo. W końcu co ja mogę wiedzieć o MX jak nawet motoru nie mam :D

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » śr, 18 lip 2007, 21:44

Dokładnie to samo zauważyłem że Mxrol chce każdemu pokazać co to nie on Ale tam . Z tym smarem grafitowym na śruby to nie jakiś żart?? nie żebym coś sugerował ale pytam bo też tak robiłem Panowie znalazłem coś ciekawego do odkręcania srub tylko że jest to śrubokręt ale myślę że godne uwagi : http://www.allegro.pl/item216838824_sru ... _srub.html
Ostatnio zmieniony śr, 18 lip 2007, 21:59 przez acid, łącznie zmieniany 1 raz.

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » śr, 18 lip 2007, 21:55

Acid, ja myślałe, że na forum ludzie wymieniają się wiedzą spostrzeżeniami itp. Sądzę, że nawet jak ktoś nie ma racji to można mu to wyjaśnić np tak :niestety nie mogę się zgodzić z twoją wypowiedzią ponieważ...(tu przydało by się wyjaśnienie). Nie w tym rzecz żeby jeden drugiego próbował ośmieszać przecież każdy z nas się uczy tego fachu :lol:

PS Przepraszam wszystkich, że tak z tematu zeszliśmy :lol:

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » śr, 18 lip 2007, 22:05

Dokładnie , a co do tego lakieru na śrube to nie wiem czy nie byłoby podobne do : http://www.allegro.pl/item214606315_kle ... _10ml.html
choć może lakier byłby zamocny i później można by było mieć problemy z odkręceniem Trzeba spróbowac na jakimś złomie heh Co myślicie jakby śruby smarowac silikonem ? Z teoretycznego punktu widzenia byłyby mniej podatne na odkręcanie bo silikon działałby jak amortyzator , a na pewno będą zabezpieczone przed wodą i łatwo by sie je odkręcało w razie potrzeby

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » śr, 18 lip 2007, 22:23

Problemów z odkręceniem raczej nie powinno być (to nie klej do stali), ale spróbuj nie zaszkodzi. Najlepiej będzie jak spróbujesz na takich materiałach które w rzeczywistości będziesz zabezpieczał przed odkręceniem, bo to różnie może być każdy materiał inaczej reaguje na takie rzeczy.

Pozdrawiam.

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » czw, 19 lip 2007, 08:11

MXrool pisze:Lakier do paznoki stosuję do zaznaczenia na główce śruby paska który pokazuje czy śruba się nie poluzowała.
No i doszliśmy do porozumienia z lakierem z tym, że ja go chciałem dać na gwint a ty na łeb śruby, a w końcu t i tak śruba :wink:. Podsumowując lakier do paznokci zostawmy kobietą lub mężczyzną jak lubią, a do MX używamy preparatów typu Loctite zgodnie z tym co napisał wyżej MXrool.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt warsztatowy”