Strona 1 z 2

Klucze do lag/zawieszenia

: czw, 27 gru 2012, 16:06
autor: sebek1516
Co powiecie o tych kluczach?
http://moto.allegro.pl/klucz-gwint-do-z ... 54049.html

Jonnesway robi klucze do lag? :D
http://moto.allegro.pl/klucz-do-przedni ... 60976.html

Albo DRC:
http://moto.allegro.pl/drc-klucz-do-amo ... 04190.html

Łatwo można ukręcić gwint pokrywka/obudowa lagi? Nie wiem czy ten dynamometryk przy zakręcaniu taki potrzebny.

A gdzie taniej dostać? Znajomy za wycięcie w laserze płacił ok 100 zł...

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: czw, 27 gru 2012, 16:50
autor: pawian1992
A klucze jak klucze :D Jak masz ciężej w portfelu to możesz kupić i się cieszyć fachowymi narzędziami :) Jeżeli robisz tylko sobie zawiechę to nie widzę sensu kupowania tego . Osobiście "pokrywkę" odkręcam i dokręcam dobrym kluczem francuskim i żadnych negatywnych efektów tego nie widzę ... Gwintu pokrywka-obudowa nie jest tak łatwo zerwać , nie trzeba tego mocno dokręcać nawet . Podczas wkręcania z początku lekko się wkręca , póżniej czuć lekki opór stawiany przez oring - tutaj juz się używa klucza a dalej już czuć moment kiedy wkręci się do końca i nie ma co się już wtedy siłować . Ja u siebie to lekko dokręcam i nigdy mi się samo nie odkręciło ani nic nie ciekło :D Dynamometryk na pewno tu nie potrzebny .

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: czw, 27 gru 2012, 17:55
autor: sebek1516
Chodzi mi o kulturę pracy.Widziałem filmik jak gość się męczył z metrowym francuzem bo nie mógł złapać pokrywki :D

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: czw, 27 gru 2012, 19:23
autor: kris514
A nie lepiej kupić nasadke o odpowiednim rozmiarze?? Zawsze tak odkrecam i jest ok

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: czw, 27 gru 2012, 19:45
autor: Ciechu
Pod pierwszym linkiem są najzwyczajniejsze klucze hakowe/pazurkowe. Jeżeli masz potrzebę kręcić takimi nakrętkami to nie ma kulturalnej alternatywy. Jeśli są wykonane z odpowiedniej blachy to pozostaje tylko dopasować rozmiar i sprawdzić czy będziesz miał dobre dojście do nakrętki. Pytając o ten klucz masz na myśli regulacje napięcia sprężyny w tylnym amortyzatorze? Tego typu nakrętki przeważnie są pokaleczone gdyż nie mając klucza hakowego jedynym sposobem na jej odkręcenie jest klepanie młotkiem przez śrubokręt. Warto nabyć takie klucze. Sprzedawca zeznaje że użył grubej blachy z dobrej stali więc jakość zapowiada się nieźle.

W kwestii drugiego i trzeciego klucza to nie widzę większej przewagi nad nasadką. Nasadkę w tym rozmiarze można kupić już za około 30 złotych a komfort będzie lepszy niż przy operowaniu takim kluczem z blachy. Łapanie nakrętek rur teleskopów kluczami do hydrauliki gwarantuje ich pokaleczenie. Natomiast klucz francuski, który obejmie nakrętkę 50mm kojarzy mi się z kluczem gigantem wiszącym na ścianie sklepu z narzędziami :) Wolę nasadkę na grzechotce.

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: czw, 27 gru 2012, 22:55
autor: sebek1516
No fakt z tą nasadką, w niedziele skocze na giełdę ;)
Do amorka centralnego właśnie używam młotka i pręta ale nakrętka jest strasznie pokaleczona ;/

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: pt, 28 gru 2012, 16:13
autor: amator
kris514 pisze:A nie lepiej kupić nasadke o odpowiednim rozmiarze?? Zawsze tak odkrecam i jest ok
Ciechu pisze:Pod pierwszym linkiem są najzwyczajniejsze klucze hakowe/pazurkowe. .... Pytając o ten klucz masz na myśli regulacje napięcia sprężyny w tylnym amortyzatorze? Tego typu nakrętki przeważnie są pokaleczone gdyż nie mając klucza hakowego jedynym sposobem na jej odkręcenie jest klepanie młotkiem przez śrubokręt. Warto nabyć takie klucze. Sprzedawca zeznaje że użył grubej blachy z dobrej stali więc jakość zapowiada się nieźle.

W kwestii drugiego i trzeciego klucza to nie widzę większej przewagi nad nasadką. Nasadkę w tym rozmiarze można kupić już za około 30 złotych a komfort będzie lepszy niż przy operowaniu takim kluczem z blachy. Wolę nasadkę na grzechotce.
No niestety ale musze obu panów poprawić i sprostować to co napisali.
Klucze hakowe owszem ale nawet jak go będziesz miał to go nie użyjesz jeśli amor jest zamontowany w motocyklu ponieważ nie ma tam za dużo miejsca na obrót tym kluczem . Po wymontowaniu amora użyteczny, nie ma sprawy , tylko jak regulować napięcie sprężyny na wymontowanym amorze? Młotek i tępy przecinak są do tego najlepsze . Jeśli chodzi o klucze do przedniego zawieszenia to ten z drugiego linku trzeba kupić sobie jak najbardziej. Ma dobrą cenę , pasuje do kayaby i showy.W tym zestawie brakuje jeszcze klucza -wkładki do odkręenia wewnętrznej pokrywy też ośmiokatny. Proszę tu nie pisać o uzyciu nasadki do odkręcania pokryw ponieważ amortyzatory Showa od 97 i Kayaba od 05 mają pokrywy osmiokątne! wiec jak tam mozna nałożyć nasadkę sześciokątną ??

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: pt, 28 gru 2012, 16:51
autor: sebek1516
O, dzięki za przydatne informacje ;)
A powiedz jak znaleźć tą wkładkę do wewnętrznej pokrywki?
Daj jakiś link a dalej poradzę sobie sam ;)

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: pt, 28 gru 2012, 18:43
autor: cineek

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: pt, 28 gru 2012, 18:47
autor: Ciechu
Słuszna uwaga. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: pt, 28 gru 2012, 19:09
autor: kris514

Re: Klucze do lag/zawieszenia

: pt, 28 gru 2012, 20:10
autor: masterixonas
Jonnesway robi klucze do lag? :D
http://moto.allegro.pl/klucz-do-przedni ... 60976.html
Cos podobnego wypalilem sobie na laserze w pracy jak robilem zawieszenie w rmz-cie :twisted: Jest to lepsze od nasadki bo nietrzeba kierownicy ruszac zeby popuscuc srube-a przy nasadce pewnie trzeba kiere zdjac zeby nalozyc nasadke i pokretlo :?