Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
Autor tematu
Boro
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 4 razy
Status : Offline

Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Boro » czw, 13 lut 2020, 17:29

Witajcie ponownie.
Tym razem ruszam z realizacją kolejnego dość konkretnego projektu. Zakładam nowy temat, ponieważ tamten dotyczył CZ. Z odbudowy 516 została mi dźwignia sprzęgła i doszedłem do wniosku, że coś z nią trzeba zrobić. Przy okazji stałem się posiadaczem baku do trialowej WSK, jednak nie tego, z którym opuszczała świdnicką fabrykę. Mój bak jest, nazwijmy to, klubowy. Zawodnicy klubowi przerabiali swoje trialówki, aby stylistycznie przypominały produkcje zachodnie. Po nowym roku zadzwonił do mnie, wspominany w temacie 516, Pan Waldemar i tak od słowa do słowa zaczęliśmy rozmawiać o moim planie budowy repliki. Okazało się, że posiada kilka części do 266. Podobno miał nawet ramę, niestety po obejrzeniu zdjęć i skontaktowaniu się z jej poprzednim właścicielem okazało się, iż jest to przerobiona rama ze zwykłej WSK 175. Dlatego odpuściłem jej zakup i postanowiłem skonstruować swoją. Trzeba przyznać, że będzie to chyba najtrudniejszy element w całym tym projekcie. Kilka dni temu kupiłem silnik od 175 i zacząłem rzeźbienie w metalu. Rama pochłonęła już prawie 20 godzin i w sumie, to jest w bardzo mało rozwiniętym stadium. Nie mam, na chwilę obecną możliwości konfrontacji mojego lepienia z oryginalną ramą od MR16T/266, ale dzięki potędze komputera jestem w stanie wszystko zeskalować. Tak więc, myślę, że rozbieżności mojej ramy w porównaniu z oryginałem nie przekroczą 5mm. Chociaż przeglądając zdjęcia oryginalnych trialówek WSK, widzę wiele drobnych różnic w ramach poszczególnych egzemplarzy. Może to tylko moje spostrzeżenia, a może faktycznie tak jest przez to, że te modele motocykli były produkcjami jednostkowymi na zamówienia klubów.

Laminatowy bak połączony z boczkami.
Obrazek
Około 20 godzin prac przy ramie i jest tylko tyle. Na zdjęciach wygląda to tragicznie (spawy i szlifowanie), ale w rzeczywistości jest dużo lepiej.
Obrazek
Słynny silnik Wiatr 175 wchodzi w mocowania bez używania ciężkiego sprzętu.
Obrazek
Obrazek
Dla ciekawych, w jaki sposób ogarniam gdzie, co ma być przyspawane oraz odpowiedniego zdystansowania elementów przedstawiam kilka z pomocniczych szablonów.
Obrazek
Plan jest taki, żeby oprócz ramy i wahacza sprzęt posiadał 100% oryginalnych części WSK. Silnik obecnie ma oryginalny gaźnik Pegaz, ale w silniku W3T, który posiadał 250ccm pojemności był gaźnik Binga, do 175 również go zakładali. W momencie prac przy silniku, na pewno będę dążył do zdobycia Binga. Na pewno nie uda mi się zmiana zapłonu na SEM, chociaż kto wie... Chcę się maksymalnie zbliżyć do egzemplarzy używanych przez zawodników w tamtym okresie, stosując w mojej replice patenty, które były wykorzystywane przez nich. Teraz czekam na szydercze komentarze, naszych rodzimych "kolekcjonerów". Niestety, ale muszę stwierdzić, że z kilkunastu poznanych osób, przy 516, siedzących w tym temacie może z 4-5 to ludzie wykazujące jakąś chęć pomocy. Reszta ma problemy z poruszaniem się, przez przygniatające ich przerośnięte ego... Szkoda, że nie pamiętają czasów jak sami zaczynali się w to bawić :) Ale mnie to jakoś nie rusza.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 435
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 5 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: KaLi » czw, 13 lut 2020, 17:40

Super pomysł, powodzenia w realizacji. Mój ojciec złożył WSK lelek w tamtym roku, każda srubeczke itp nowa. No ale taki trial to grubsza sprawa :)
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3321
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Majster128 » pt, 14 lut 2020, 00:23

Ile ten gaźnik mnie kiedyś nauczył...
Powodzenia z projektem :)

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 751
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Martin KTM » pt, 14 lut 2020, 09:36

Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy w tym temacie! :clap:

Autor tematu
Boro
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 4 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Boro » ndz, 16 lut 2020, 15:28

Budowa tej ramy przypomina trochę odkrywanie koła na nowo... Zrobisz szablon, przyłożysz i jest ok. Dorobisz element z metalu, przyspawasz, i im więcej na to patrzysz tym bardziej to nie przypomina tego co być powinno. Mijają godziny i efektu prawie nie widać. Około 3 godzin zajęło zrobienie blachy pod silnik i mocowań wahacza.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Póki co prace wstrzymane, bo muszę zdobyć "aluminiowe" przednie zawieszenie. I wtedy zacznie się najgorszy etap, czyli główka ramy. Później będzie już z górki.

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 338
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Jefrey_ » ndz, 16 lut 2020, 21:10

Wielki szacun Panie! :clap:
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wasze fotki”