Strona 4 z 5

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: sob, 19 paź 2019, 20:20
autor: Boro
CZ w dalszym ciągu bez postępów. Ale Fantic dostał komplet plastików.


Błotnik przód to oryginał, "zebrana" utleniona warstwa i wypolerowany - wygląda jak nowy. Lampa przód, błotnik tył i boczki to nowe elementy, które obecnie produkuje UFO Plast w serii Vintage. Są idealnym odzwierciedleniem oryginałów Fantic. Lampę i błotnik udało się dostać u nas. Natomiast boczki sprowadzałem osobiście z Włoch. Co prawda są one z modelu z 1981r, który różnił się od 1980 tym, że miał hamulec tylny z prawej strony i krótszy "subframe", ale może kiedyś, gdzieś pojawią się te właściwe. Póki co szukam jeszcze tylnych amortyzatorów Marzocchi, bo teraz ktoś założył Paioli chyba z jakiegoś skutera, bo nawet w naszej motorynce nie były takie krótkie i muszę doprowadzić do logicznego stanu siedzenie, bo ma wyciętą połowę gąbki. A jak tylko zakończy się temat 516, od razu biorę się za Fantica.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: ndz, 3 lis 2019, 10:18
autor: Boro
Dłuższe wieczory spowodowane zmianą czasu spowodowały realizację pomysłu stworzenia formy do przedniego pola numerowego. Miała to być forma, na podstawie której chciałem zrobić negatyw do robienia tych tablic z laminatu. Ostatecznie jednak, doszedłem do wniosku, że nie będę tych pól numerowych robił "we świat" i jedna sztuka mi wystarczy. Skutkiem czego forma nabrała ostatecznego wyglądu i to ją zamontuję do swojego egzemplarza 516. A, że lubię pracować z metalem to będzie metalowa zamiast laminatu. Szablon dostałem od Pana Waldemara, wspominanego we wcześniejszych postach. Przerysowałem go na papier w celu uzyskania identycznych łuków na wszystkich rogach.

Papier przeniosłem na arkusz blachy 1,5mm. Później zaokrągliłem rogi.


Rant wokół tablicy zrobiłem za pomocą przyspawania drutu.

Oryginalna tablica ma również dwa "uszka" u dołu. Zrobiłem je z blachy grubości drutu, który służy za rant. Przyspawane są do tablicy od dołu, przez te otwory, przypominające zgrzew.

I zanim podjąłem decyzję, że forma stanie się finalnym produktem wyglądało to tak.

Po wywierceniu otworów do przymocowania plastronu, przełożenia haczyków mocujących tablicę do lag, przelotki na linkę gazu oraz przelotki linki hamulca, użycia niewielkiej ilości szpachli i pomalowaniu ostatecznie nabrało to wyglądu.

Będzie potrzeba to odbiję ją w laminacie i powstanie forma, ale raczej tego nie przewiduję.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: pt, 15 lis 2019, 16:53
autor: Boro
Jest i fabryczny tył :dance:


Na dniach koniec tematu CZ.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: sob, 23 lis 2019, 17:43
autor: Boro











Co prawda brakuje jeszcze detali takich jak klamki, rollgaz oraz przednia piasta (obecnie 511), ale to już jest kwestia kilku dni. Można stwierdzić, że koniec rozdziału odbudowy 516. Dziękuje za uwagę.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: sob, 23 lis 2019, 21:36
autor: Majster128
Ja tu tylko pogratulować przyszedłem :)
Brawo. Moc pracy przy kompletowaniu montażu wszystkiego w całość.
Teraz będzie tylko zyskiwał na wartości?
Co następne na zimowe wieczory?

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: pn, 25 lis 2019, 19:19
autor: Boro
Dzięki Majster128, miłe słowa od Guru tego forum :) Tak, teraz CZ będzie sobie stała w specjalnie przygotowanym dla niej miejscu jako eksponat. Następny Fantic i próba wystylizowania go na egzemplarz, którym jeździł Gualtiero Brissoni. Po Fanticu plany również są, ale na razie tylko w mojej głowie.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: ndz, 23 lut 2020, 20:31
autor: solaris
Gratulacje. Prezentuje się świetnie! Myślę, że warto wrzucić ten temat na stronę MotoX niech ludzie podziwiają.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: wt, 25 lut 2020, 20:12
autor: Boro
Pierwsze co mnie zaskoczyło po zalogowaniu to "pomarańczowy" status. Nie wiem czy to Twoja inicjatywa solaris, czy większej grupy zarządu forum, ale dziękuję, miło. W kwestii prezentacji mojego projektu, to nie uważam tego za jakiś niesamowity wyczyn, bo są w Polsce kolekcjonerzy, którzy mają w swoich zbiorach dużo, mniej spotykanych modeli crossowych CZ czy nawet JAWA, ale się po prostu tym zbytnio nie afiszują. Opisywałem prace przy 516 tutaj, ponieważ było kilka osób, które namawiały mnie do dzielenia się "przeżyciami" podczas odbudowy. Swoją drogą fajnie było przeczytać PW, od osób, u których mój motocykl przywrócił wspomnienia z młodości. Z racji braku dostępności niektórych części do tej CZ, musiałem zastosować kilka użytkowych druciarstw, zamieszczonych w temacie, ale zawsze starałem się żeby nie odbiegało to czy stylistycznie, czy użytkowo od oryginału. Obecnie czekam na paczkę z Czech z oryginalnymi Cezetowskimi uchwytami i dźwigniami sprzęgła oraz hamulca i rollgazu, czyli części, których brakowało do 100% oryginalnego wyglądu 516.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: pt, 28 lut 2020, 16:30
autor: solaris
Z pomarańczką to pomysł mój. Myślę, że śmiało zasłużyłeś. Podsunąłem jeszcze myśl Luigiemu aby opulikować ten temat na głównej stronie motox.com.pl - to akurat dobry content i myślę, żeby ludzie popatrzyli, że niektórzy jeszcze w tych czasach mają ciekawe hobby ;-)

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: pt, 28 lut 2020, 19:25
autor: Boro
Ok, dziękuję ;) Szczerze to sam się nie spodziewałem, że temat będzie się cieszył aż tak dużą popularnością. Co poniekąd jest dosyć nieoczekiwane ze względu na to, że praktycznie wszystkie, nawet te duże, fora upadły.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: pt, 28 lut 2020, 21:43
autor: solaris
Niestety ale grupy fejsbukowe przejęły rolę for internetowych ;/ Szczególnie tych mniejszych. Szkoda. Z czasem i to może zniknąć niestety.

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

: ndz, 8 mar 2020, 21:37
autor: Ciechu
to fajnie