Kawasaki Kx 250 lekki szrot
-
Autor tematuszczepan24
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: pt, 9 mar 2018, 21:31
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kawasaki Kx 250 lekki szrot
Cześć jako że zawsze chciałem mieć prawdziwego Crossa a nie jakiegoś chinola to po dłuższych poszukiwaniach kupiłem tego kxa silnik po remoncie jedynie co wyszło podczas zakupu to że tylny amortyzator umarł dałem za niego 3800
Po pierwszych jazdach wyszło że przednie amortyzatory też są do roboty bo zaczęło się z nich lać a tak Moto pali od kopa ciepły czy zimny przez wydech patrz na cylinder i tłok wszystko jest ok
Przednie zawieszenie udało mi się zrobić tanim kosztem bo uszczelniacze i olej wyszedł niecałe 100zł i wszystko jak do tej pory jest ok
Potem nadszedł czas na tylny amortyzator pierwsza myśl była taka żeby oddać do regeneracji ale cena mnie odstraszyła więc jako że jestem mechanikiem to rozebrałem sam i główny uszczelniacz okazał się dobry i nie miał żadnych uszkodzeń jedynie oring który uszczelniał wszystko po zewnątrz był ścięty (ktoś kto to robił wcześniej popełnił błąd przye montażu) przez co wszystki olej wyciekł oring wymieniłem zalałem świeżym olejem i problem ustał amortyzator działa poprawnie nic nie cieknie nic tylko jeździć zmieniłem jeszcze zębatkę z tyłu bo była trochę podjechania i dopy zaczęła się normalna jazda
Teraz mam lekie problemy bo czasem się przymula ale z tym też dam sobie radę
Po pierwszych jazdach wyszło że przednie amortyzatory też są do roboty bo zaczęło się z nich lać a tak Moto pali od kopa ciepły czy zimny przez wydech patrz na cylinder i tłok wszystko jest ok
Przednie zawieszenie udało mi się zrobić tanim kosztem bo uszczelniacze i olej wyszedł niecałe 100zł i wszystko jak do tej pory jest ok
Potem nadszedł czas na tylny amortyzator pierwsza myśl była taka żeby oddać do regeneracji ale cena mnie odstraszyła więc jako że jestem mechanikiem to rozebrałem sam i główny uszczelniacz okazał się dobry i nie miał żadnych uszkodzeń jedynie oring który uszczelniał wszystko po zewnątrz był ścięty (ktoś kto to robił wcześniej popełnił błąd przye montażu) przez co wszystki olej wyciekł oring wymieniłem zalałem świeżym olejem i problem ustał amortyzator działa poprawnie nic nie cieknie nic tylko jeździć zmieniłem jeszcze zębatkę z tyłu bo była trochę podjechania i dopy zaczęła się normalna jazda
Teraz mam lekie problemy bo czasem się przymula ale z tym też dam sobie radę
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki Kx 250 lekki szrot
szanuje tą marke za to,ze jak widac nawet 28 letnia crossowka moze dawac rade dalej pod niejednym riderem.
---------------------------
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz, 2 wrz 2018, 07:56
- Motocykl: WR450F 2003
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kawasaki Kx 250 lekki szrot
Brawo Ty Sam jestem zwolennikiem zakupu sprzętów "do roboty". Większość jest po prostu zaniedbana a nie zajechana.
Jak szukałem WR450 to za wygladające jak laleczki wołali od 11k. Swoją kupiłem za 7k. Dwa lata stała więc wymieniłem łożyska kiwaka bo były zapieczone...tarcze i klocki przód i oponę. Wyczyściłem gaźnik i wymieniłem świecę. Na koniec świeże płyny. Całość wyszła 900zł. Nawet jak będę musiał robić remont silnika to wyjdę na zero z tymi od handlarzy a przynajmniej wiem co mam pod tyłkiem.
Dzisiaj trochę byłem polatać korzystając z pogody i pełen orgazm za 7800zl
Jak szukałem WR450 to za wygladające jak laleczki wołali od 11k. Swoją kupiłem za 7k. Dwa lata stała więc wymieniłem łożyska kiwaka bo były zapieczone...tarcze i klocki przód i oponę. Wyczyściłem gaźnik i wymieniłem świecę. Na koniec świeże płyny. Całość wyszła 900zł. Nawet jak będę musiał robić remont silnika to wyjdę na zero z tymi od handlarzy a przynajmniej wiem co mam pod tyłkiem.
Dzisiaj trochę byłem polatać korzystając z pogody i pełen orgazm za 7800zl
Adventure is not defined by a place or a time, but an attitude.
-
Autor tematuszczepan24
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: pt, 9 mar 2018, 21:31
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki Kx 250 lekki szrot
Aktualnie silnik jest wyjęty i przez zimę na spokojnie sobie go przegladne przez sezon nic w silniku nie robiłem oprócz wymiany oleju w skrzyni a lepiej zobaczyć na spokojnie niż miało by coś rypnac w następnym sezonie
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Kawasaki Kx 250 lekki szrot
Hej,
Podoba mi się takie podejście, ma pewien minus ale od czegoś trzeba zacząć.
WRka z taką kasę to fajny temat, pytanie czy masz ją zarejestrowaną, jeśli bez papierów to cenowo bez rewelacji
Kiedyś zrobiłem podobnie, kupiłem KX b2 z pomocą forum na UK starałem się doprowadzić go do porządku ale nie było to proste. Trudno dostępne części itp. Ale zrobiłem to i pojezdziłem kilka godzin. Potem jednak okazało się, że technologicznie taki motor bardzo odbiega od nowszych modeli... i wtedy się zaczęło... szukanie nowszych lepszych. Domyślam się, że i Ciebie czeka taka historia.
Powodzenia i trzymam kciuki!
Podoba mi się takie podejście, ma pewien minus ale od czegoś trzeba zacząć.
WRka z taką kasę to fajny temat, pytanie czy masz ją zarejestrowaną, jeśli bez papierów to cenowo bez rewelacji
Kiedyś zrobiłem podobnie, kupiłem KX b2 z pomocą forum na UK starałem się doprowadzić go do porządku ale nie było to proste. Trudno dostępne części itp. Ale zrobiłem to i pojezdziłem kilka godzin. Potem jednak okazało się, że technologicznie taki motor bardzo odbiega od nowszych modeli... i wtedy się zaczęło... szukanie nowszych lepszych. Domyślam się, że i Ciebie czeka taka historia.
Powodzenia i trzymam kciuki!
-
Autor tematuszczepan24
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: pt, 9 mar 2018, 21:31
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki Kx 250 lekki szrot
Dopiero teraz znalazłem chwilę by zacząć grzebać przy silniku przed rozebraniem zmierzyłem ciśnienie sprężania co prawda na zimnym silniku ale zawsze coś
Ciśnienie wynosi 12-13bar (manometr do silników diesla ze skalą co 1 bar ) także może się okazać że góry nie będę ruszać lecz po rozebraniu pomierze tłok i cylinder i wtedy będzie ostateczna decyzja
Bo patrząc po ciśnieniu to jak na silnik benzynowy ciśnienie ma ok
Napewno do wymiany będą simeringi na wale bo pod koniec sezonu łykał olej ze skrzyni
Lecz jest jeszcze jeden problem luz osiowy wału jest bardzo duży (1-3mm) na oko czy tam idą jakieś podkładki dystansowe ?? Czy poprostu ktoś założył węższe łożysko lub simeringi ??
Czy ma ktoś jakąś serwisówke do kx250j 1992rok
Bo nic nie mogę znaleźć a napewno się przyda
Dodano po 2 dniach 4 godzinach 19 sekundach:
Po rozebraniu silnika wyszło kilka patentów po poprzednich właścicielach min wstawione stalowe gniazda łożysk wału korbowego wstawiony adapter w prawy karter na dwa simeringi zamiast 1 czop wału w tym miejscu był bardzo zjechany i prawdopodobnie będę musiał szukać drugiego wału korbowego bo czopy są bardzo zmęczone i na dodatek ktoś je moletowal pod łożysko
Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/9b2b76dd39fe543d
https://m.fotosik.pl/zdjecie/9c6770ea882560f7
https://m.fotosik.pl/zdjecie/f1f0c42452338990
Ciśnienie wynosi 12-13bar (manometr do silników diesla ze skalą co 1 bar ) także może się okazać że góry nie będę ruszać lecz po rozebraniu pomierze tłok i cylinder i wtedy będzie ostateczna decyzja
Bo patrząc po ciśnieniu to jak na silnik benzynowy ciśnienie ma ok
Napewno do wymiany będą simeringi na wale bo pod koniec sezonu łykał olej ze skrzyni
Lecz jest jeszcze jeden problem luz osiowy wału jest bardzo duży (1-3mm) na oko czy tam idą jakieś podkładki dystansowe ?? Czy poprostu ktoś założył węższe łożysko lub simeringi ??
Czy ma ktoś jakąś serwisówke do kx250j 1992rok
Bo nic nie mogę znaleźć a napewno się przyda
Dodano po 2 dniach 4 godzinach 19 sekundach:
Po rozebraniu silnika wyszło kilka patentów po poprzednich właścicielach min wstawione stalowe gniazda łożysk wału korbowego wstawiony adapter w prawy karter na dwa simeringi zamiast 1 czop wału w tym miejscu był bardzo zjechany i prawdopodobnie będę musiał szukać drugiego wału korbowego bo czopy są bardzo zmęczone i na dodatek ktoś je moletowal pod łożysko
Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/9b2b76dd39fe543d
https://m.fotosik.pl/zdjecie/9c6770ea882560f7
https://m.fotosik.pl/zdjecie/f1f0c42452338990
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki Kx 250 lekki szrot
Uwierz że to jeszcze pikuś jeśli chodzi o "patenty" ostatnio spotkałem wyszlifowany szlifierką stożek na wale (powinien być wieloklin) w zębatce zaspawany środek i wytoczony stożek + to wszystko trzymało się na pół okrągłym klinie....
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuszczepan24
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: pt, 9 mar 2018, 21:31
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki Kx 250 lekki szrot
No akurat u mnie te patenty to robił ktoś kto miał trochę oleju w głowie bo wstawki pod łożysko zrobił pod oryginalne pasowanie tak samo adapter pod simeringi na wał bo dorobił tulejkę i w nią zastosował dwa simeringi 25x32x6 i w każdym momencie mogę powrócić do jednego simeringu takiego jaki był w oryginale