RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
Autor tematu
sylwu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: pt, 16 maja 2014, 12:56
Motocykl: lc4 400 sc
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: sylwu » pn, 10 paź 2016, 21:38

Siema wszystkim.
To chyba pierwszy mój temat na tym forum, więc nie bijcie jeśli nie trafiłem z działem ;)
Jestem tu głównie po porady, informacje od bardziej doświadczonych oraz by nauczyć się czegoś nowego.
Od jakiegosz czasu szukałem jakiegoś taniego 2t do remontu, no i przywiozłem niedawno RM250. Kupiłem go aby w nim troche pogrzebać, nauczyć się go serwisować a jak będzie gotowy, spróbować jazdy na 2t.




Moto słabo jeździ, zimny odpala na pych, dopiero jak jest ciepły z kopa, także prawdopodobnie tłoczek do zmiany. Ogólnie widać moto dosyć zmęczone, ale jak by nie było ma już swoje lata. Jest to rok 93 tak wyszło mi z VINu, wg sprzedającego miał to być 97-98.
Moto aktualnie umyte, czeka na wypatroszenie:p Zaopatrzyłem się już w serwisówke także jutro mam zamiar zrzucić cylinder i zobaczyć jak to wygląda.
Będę starał się uaktualniać temat w miarę postępu prac i oczywiście pytając Was o porady.

Co powiecie o tym roczniku? Z tego co się dowiedziałem był to pierwszy rocznik nowego modelu, produkowany do 95? Były jakieś zmiany w ciągu tych dwóch lat?
Czy Suzuki ma jakiś oficjalny sklep z częściami w Polsce?

Pozdro

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: kris514 » wt, 11 paź 2016, 10:55

Jeśli chcesz sobie porównać zmiany polecam stronkę partzilla.com tam przy każdej części jest rozpisane do czego szła. Suzuki ma swój oficjalny sklep, np. Rider w Krakowie. Sądzę że w tym dziale bardziej będzie pasował ten temat. Liczę na dokładną relację z naprawy motocykla.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
sylwu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: pt, 16 maja 2014, 12:56
Motocykl: lc4 400 sc
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: sylwu » śr, 12 paź 2016, 21:12

Moto rozkopane. Tłok do zmiany, cylek do szlifu. Dziś zawiozłem go do osoby u której robiłem szlify, jak dobrze pójdzie może jutro będę miał już gotowy cylinder z tłokiem wosnera.
Tak wyglądał tłok:
przytarty od strony wydechu




Zastanawiam się co robić z korbą. Nie wyglada źle, nie ma żadnych wyczuwalnych luzów góra-dół. Jedynie trochę na boki, aczkolwiek powiedziano mi że jest to dopuszczalne. Chyba zdecyduję się ją zostawić, bo jednak fundusz na ten motor mam ograniczony.

Zastanawia mnie zawór wydechowy bo po zciągnięciu dekla gdzie jest wodzik idacy z silnika i sterujący zaworem ujrzałem to:




zdaje się że zawór cały czas był zamknięty. patrząc na schemat widać że brakuje mocowania tego wodzika do dźwigienki.

Powiedzcie mi czy ten wodzik powinien "latać" luźno góra dół??? U mnie tak jest i zastanawiam się czy nie jest coś skopane niżej.
Przy kręceniu wałem wogóle się nie porusza.
Zastanawiam się czy nie ściągać sprzęgła i tego dekla z prawej strony, wtedy chyba miałbym dostęp do tego??

Tak po zatym to rozbieram powoli co się da. Lagi się pocą więc czeka mnie wymiana uszczelniaczy + olej (5w będzie dobry do takiej krosówki?).
Subframe a raczej rama przy ogonie, popękana więc do spawania.



Orientuje się ktoś jaka jest cena mniej więcej, za wypiaskowanie i pomalowanie ramy?





ps. sory za jakość fot ale cykane telefonem:/

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: Kre_K » czw, 13 paź 2016, 13:12

czesc
ja w moim miescie (Zielona Góra) placilem 60zl za piaskowanie ramy i 50 za proszek,takze calkiem niezle.
pamietaj o dobrym zabezpieczeniu gniazd lozysk przed malowaniem,chociaz dla mnie zabezpieczyl to zaklad lakierniczy.

co do tloka,przytarcie masz od strony wydechowej,co wskazuje na typowe dla tulejowanych cylindrow,wadzenie o zawor wydechowy (sprawdz jak wyglada ta czesc do konca,bo Twoje zdjecia sugeruja,ze trzeba isc tym tropem),wiec pokusze sie o smialy wniosek,ze tuleja moze byc wprasowana krzywo,jak z reszta polowa tych 'zregenerowanych' cylindrow w pl lub cos tam w tej okolicy jest nie tak.
jak chcesz,moge podac numer do niemca,ktory ma uzywane cylindry na nakladanym nicasilu,ale to juz jak wiemy jest zabawa w granicach 1000zl.
korby reka nie sprawdzisz,czy ma luz.jesli bedzie miala luz gora dol,to zanim sprawdzisz to reka,ona sie urwie i moze narobic sieczki.
pomysl o lozyskach na wal,bo sa rownie wazne.

aha no i proponuje motocykl przed rozebraniem umyc i przygotwac stanowisko pracy,bo co z tego,ze wsadzisz 2tysie jak polowe partsow bedziesz mial oblepionych smarem z piaskiem.
---------------------------

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: Majster128 » czw, 13 paź 2016, 15:06

I po tym szlifie tłok za niedługo będzie wyglądał podobnie.

Autor tematu
sylwu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: pt, 16 maja 2014, 12:56
Motocykl: lc4 400 sc
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: sylwu » czw, 13 paź 2016, 19:41

Dzięki za odzew w temacie. Postanowiłem że jednak zmienie te korbe i co będzie konieczne po rozpołowieniu silnika.
Jak pisałem kupiłem moto do nauki, więc będzie to pierwszy silnik który będę otwierał (nie licząć mzki gdzie musiałem wymieniać wałek zdawczy). Mam nadzieje że dam rade i się nie pogubie. Wszelkie rady odnośnie tego manewru mile widziane.

Majster dlaczego sądzisz że tłok będzie wyglądał niedługo podobnie?
Tuleja w cylindrze była robiona w motortechu. Siedział tam pierwszy tłok nadwymiarowy(?) wosnera (67,44).
Patrząc na te przytarcie też zastanawiałem się czy właśnie tłok nie wadził o zawór. być może przy składaniu ustawie go nieco wyżej.
Co do nikasilu to raczej nawet nie brałem pod uwagę bo jednak to spory wydatek, a niechcę też pakować w ten motor niewiadomo ile kasy.

Motocykl przed rozbiórką był myty, oczywiście przy składaniu wszystko będzie na błysk bo akurat na tym punkcie jestem nieco przewrażliwiony.

Dzisiaj przeglądnałem i wyczyściłem gaźnik, oraz przednie i tylne koło. Czeka mnie klejenie lub wymiana dętki w tylnim bo schodzi powietrze.
Jutro jak będzie czas grzebie dalej i jade sprawdzić co z cylkiem

Pytanie odnośnie plastików, czy da się je w miare odnowić? Czytałem o patencie z papierami ściernymi i opalarka. sprawdza się to?

Autor tematu
sylwu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: pt, 16 maja 2014, 12:56
Motocykl: lc4 400 sc
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 250 '93 do nauki serwisowania - pomoc mile widziana

Post autor: sylwu » wt, 1 lis 2016, 15:45

odświeże trochę wątek, bo dawno nic tu nie pisałem a prace poszły troche do przodu.
a więc silnik mam już rozebrany i jestem na etapie wymiany łożysk i uszczelniaczy.
mam już gotowy cylinder z nowym tłokiem wosnera oraz gotowy wał z nową korbą, również wossnera. mam już kupione wszelkie materiały eksploatacyjne płyny, filtr powietrza, świeca itd
mam nieco problem z łożyskami ponieważ byłem wczoraj w sklepie i niestety dostałem połowę tego co potrzebuję.
podstawowe pytanie do Was, z jakim luzem muszą być łożyska? na wał z tego co widzę po oznaczeniu C3. a do skrzyni? też C3 będzie dobre?
problem jest z łożyskiem na wał, wg schematów powinno być 25x62x17 lub 28x68x18 w zależności od wersji tyle że u mnie po zmierzeniu łożysko ma 28x62x17. przejrzałem schematy kilku roczników wstecz i do przodu ale nigdzie takiego łożyska nie było. więc prawdopodobnie chyba było coś kombinowane bo nie wiem czemu taki rozmiar.
czy uszczelniacz na wałku zdawczym musi być kierunkowy? taki siedział u mnie.
czy po osadzeniu łożysk i wsadzeniu wału trzeba wykonywac jeszcze jakieś czynności jeśli chodzi o wał? jakiś pomiar czy jest dobrze? na co zwrócić uwagę?
śruby dawać na kleju tak jak schemat każe?
będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wasze fotki”