Grayfox + KXF 250 Galeria oraz dziennik napraw

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Grayfox + KXF 250 Galeria oraz dziennik napraw

Post autor: grayfox » sob, 13 gru 2014, 11:58

Cześć,


Często na forum przewija się temat kosztów utrzymania crossowego motocykla. Odpowiedzi bywają skrajne i ciężko się rozeznać nowym osobom czy będzie ich stać na utrzymanie motocykla. Tak więc zakładam ten temat aby przybliżyć trochę temat osobom nowym w temacie.

Będę tutaj publikował moje garażowe walki o utrzymanie motocykla w dobrej kondycji :) Wszystkie podpowiedzi oraz konstruktywna krytyka mile widziane.

Więc zaczynamy:

Założenia:
Motocykl: KXF 250 2006. Jest to były motocykl Pourcela, kupiony od forumowego kolegi Bsk.
Typ jazdy: Amatorskie endurzenie. Mój poziom to 2/3 stawki podczas zawodów o Puchar Husqvarny, przynajmniej po pierwszym okrążeniu kiedy to padł mi przedni hamulec:P

Olej: Co 5-6 baków ( 34-45 l paliwa)
Filtr oleju: zawsze z olejem
Filtr powietrza: w zależności od warunków, nie piorę po jeździe gdy jest mokro. Jednak gdy mocno się kurzy to zawsze wypiorę.


W tym momencie mam kompletnie rozebrany motocykl i powoli pracuję nad remontem. Remont robię dość kompleksowo więc można powiedzieć, że warunki początkowe są wzorcowe i nie będzie później niejasności, że jakieś części był już na skraju limitu serwisowego.

Co wymieniam?

-Cylinder, standard 77 mm - Cylinder Works
-Tłok Mitaka
-Korbowód Royal
-Łożyska wału All Balls (Koyo)
-Uszczelki Top-end Namura
-Uszczelniacze zaworowe Athena
-Prowadnice zaworowe OEM
-Łańcuszek rozrządu DID
-Nowa pompa hamulcowa ( zdjęta z nowego motocykla, do którego poszedł Beringer)
-Klocki hamulcowe przód
-Grubę dętki
-Nowe linki (zestaw naprawczy linek)
-Łańcuch napędowy DID O-ring ( 3 baki ma więc liczę jak nowy)
-Koło zębate zdawcze (j/w)
-Przednie zawieszenie, olej,panewki, uszczelniacze ( 5-6 baków na ten moment)
-Wata do tłumika
-Wspomaganie sprzęgła Nachman (dodatkowa dźwignia)
-Simmeringi w silniku, poza zestawem naprawczym pompy wody, jeszcze nie wiem czy to też będę robił.
-Ślizg łańcucha na wahaczu
-Ślizg łańcucha przy kole
-Nowe uszczelniacze przedniego zacisku hamulcowego.

Co do innych podzespołów:

-Zawory stalowe z dedykowanymi sprężynami Prox, a na druga para Wiseco. Nie pamiętam już które gdzie zakładałem. Mają już jakieś 50 baków, i co ciekawe dopiero raz musiałem je regulować, zaraz po założeniu nowych gniazd razem z zaworami. Cały czas luzy zaworowe w granicach serwisowych. Teraz już dolnych więc przy okazji ustawię na górnych granicach.
-Wałki rozrządu nie są nowe, z 2006 roku - standardowe (głowica w tym KXF wybuchła kiedyś i została założona z innego motocykla lecz standard).
-Tylni amortyzator ( Ohlins z sygnaturą Pourcel ) wg. kolegi Bsk był robiony zaraz przed sprzedażą, czyli powinien mieć około 20 baków.
-Opony, zapewne pójdą pod kolce jeśli zdążę w zimie ukończyć remont więc ciężko coś napisać.
-Gripy prawie nowe
-Handbary Team10, polecam, naprawdę wytrzymałe.
-Plastiki całe, niepołamane, poszycie siedzenia całe.
-Kierownica Renthal TwinWall

Nic więcej nie przychodzi mi na myśl.

Pozostaje mi jeszcze do zrobienia łożyskowanie tylnego zawieszenia, kompletne ale to troszkę później:)


Nie piszę cen, ponieważ każdy może sobie sprawdzić co ile kosztuje, oraz ceny mogą się zmieniać, a ponadto troszkę kombinuje z zakupami za granicą, mam rabaty po znajomych sklepach itp. Będę pisał co i kiedy wytrzymałem, a każdy już sobie sam policzy ile to kosztuję aby uniknąć później nieporozumień, że pisałem że z kwotą XXX się zmieściłem a w praktyce wyszło komuś co innego.


Zapraszam do śledzenia tematu:) Wszystkie zakupy do motocykla będę tu wypisywał oraz ile baków paliwa ( 1 bak=7,5 l) wypaliłem w tym czasie. Wartości zaokrąglam w górę, nie bawię w dokładne pomiary ilości litrów, więc w praktyce wartość ta może być nieco zawyżona. Będę notował także czas pracy silnika oraz liczbę kilometrów.

Zdjęcia na dowód wymiany nowych części wrzucę troszkę później w wolnej chwili.

pozdro :)

Dodam jeszcze, że większość napraw robię sam. Jeśli będę oddawał coś do mechanika to napiszę koszt robocizny.

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Grayfox + KXF 250 Galeria oraz dziennik napraw

Post autor: karolmx » sob, 13 gru 2014, 14:07

Kolego polecam Ci dołozyc parę złoty i kupic oryginalne uszczelki i korbowod Prox :wink: Powodzenia w remoncie :)

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Grayfox + KXF 250 Galeria oraz dziennik napraw

Post autor: grayfox » sob, 13 gru 2014, 16:15

Hmmm, miałem już Royala, 50 baków przejeździłem bez żadnych kłopotów. Wcześniej miałem HotRod-a i padł po 7...więc uważam, że to w dużej mierze płacenie za metkę. Być może w bardziej profesjonalnej jeździe będzie różnica, jednak na poziomie przeciętnego amatora mam jak najlepsze doświadczenia z Royalem. Jednak dzięki :)

Ricky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Grayfox + KXF 250 Galeria oraz dziennik napraw

Post autor: Ricky » sob, 13 gru 2014, 17:45

Nie kupuj Royala. Są to bardzo słabe korbowody. Miałem taki w YZ 250F i szybko się skończył. Kolega to samo nawet sezonu nie przejezdził. Jeśli jest to "amatorskie endurzenie" jak napisałeś to może dlatego poprzedni wytrzymał tak długo. My jezdzimy w strefie więc na taką lipę sobie nie pozwalamy. Lepiej dołożyć te parę złotych i kupić wossnera którego polecam bo sam na takim jeżdżę. Swoją drogą wyleczyłem się z 4t i przesiadłem się na Yz 125.

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Grayfox + KXF 250 Galeria oraz dziennik napraw

Post autor: grayfox » sob, 13 gru 2014, 17:52

Może w następnym razem spróbuje Wossnera jak mówicie, jednak jak mówiłem do mojej jazdy Royal się sprawdził, więc liczę, że kolejne 50 baków przejedzie :)

BTW te części, które wypisałem są już kupione przeze mnie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wasze fotki”