Galeria by Majster128
-
- Mistrz prostej
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 22:28
- Motocykl: KTM sx 125 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Szkoda że nie pisałeś że chcesz kupić mam dwie takie tarcze, jedna już trochę dostała po tyłku druga ledwo liźnięta
Jak czegoś potrzebujesz do CR'ki to pisz może coś wyszukam, sporo takich używek targamy z Holandii.
Jak czegoś potrzebujesz do CR'ki to pisz może coś wyszukam, sporo takich używek targamy z Holandii.
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Taki urywek z Winnej. Więcej będzie na wakacjach. Puki co trochę mało czasu na jazdę.
https://www.youtube.com/watch?v=2Jc8ei1EYDs
https://www.youtube.com/watch?v=2Jc8ei1EYDs
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Postanowiłem spędzić ten sezon bardziej aktywnie niż dwa pozostałe. Honda już się o siebie dopominała
Spędziłem ostatnie trzy tygodnie przygotowując silnik i pisząc pracę dyplomową o optymalizacji stopnia wyrównoważenia zbieżnoosiowego układu korbowego.
Oto kilka fotek z przygotowań:
Czekam jeszcze na nowy cylinder i mam nadzieję, że w tym sezonie wypalę trochę więcej olejzyny niż w poprzednim (2 baki)
Planuję również rozbudowę toru motocrossowego w Miejscu Piastowym koło Krosna.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć tą inicjatywę to zachęcam do udziału:
https://www.facebook.com/groups/164873410539424/
Spędziłem ostatnie trzy tygodnie przygotowując silnik i pisząc pracę dyplomową o optymalizacji stopnia wyrównoważenia zbieżnoosiowego układu korbowego.
Oto kilka fotek z przygotowań:
Czekam jeszcze na nowy cylinder i mam nadzieję, że w tym sezonie wypalę trochę więcej olejzyny niż w poprzednim (2 baki)
Planuję również rozbudowę toru motocrossowego w Miejscu Piastowym koło Krosna.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć tą inicjatywę to zachęcam do udziału:
https://www.facebook.com/groups/164873410539424/
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Mógłbyś w skrócie opisać, czego oczekujesz po takich przeróbkach wału? Może dla Ciebie to bułka z masłem, ale ja i (być może ktoś jeszcze) bym się z chęcią dowiedział co nieco bez wielogodzinnego zagłębiania się w fachowe literatury z których nie koniecznie od razu można pojąć co, po co i na co
-
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Pewnie celem było zmniejszenie masy wału. W samochodach robi się to jeżeli chcemy podnieść max obroty silnika, ale jak to się ma do 1-cylindrowca nie mam pojęcia.
Też bym się z chęcią dowiedział co Majster miał na myśli.
Też bym się z chęcią dowiedział co Majster miał na myśli.
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Od dawna miałem problemy związane drganiami silnika, których źródłem była praca układu korbowego. Na tyle się tym przejąłem, że napisałem na ten temat pracę dyplomową
Mogę Wam pokazać wycinek mojej pracy, w której wyjaśniłem co nie co
http://www5.zippyshare.com/v/XKOK6CvA/file.html
Mogę Wam pokazać wycinek mojej pracy, w której wyjaśniłem co nie co
http://www5.zippyshare.com/v/XKOK6CvA/file.html
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Aż się muszę dopytać czy skoro dokonałeś tylu zmian na wale to istnieje jakaś różnica w momencie obrotowym? W końcu po coś się dociąża magneta przy przeróbce na wersję "enduro"
Oraz w dokumentacji podajesz różnicę w wadze korbowodów, a różnice w wadze tłoków też uwzględniasz? Jak to wszystko się do siebie odnosi?
Oraz w dokumentacji podajesz różnicę w wadze korbowodów, a różnice w wadze tłoków też uwzględniasz? Jak to wszystko się do siebie odnosi?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Moja modyfikacja nie miała na celu zmieny inercji układu tylko zmianę stopnia wyrównoważenia. Co prawda częściowo się zmieniła, ale niewiele.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Co z masą tłoków? Też mają na to wpływ, a nie napisałeś ani słowa na ten temat.
Piszesz pracę w oparciu o silnik 2t, a wagę i przykłady korbowodów podałeś w większości 4t.
Poza tym właśnie pomogłeś mi rozwiązać zagadkę która mnie męczyła od tygodnia, tania korba Royal przelatała w mojej rm 200mth (4 tłoki) za mojej kadencji, a nie wiem ile przelatała u poprzednika. Rozebrałem silnik, na korbie zero luzu, przebarwień czy jakichkolwiek oznak zużycia.
Wychodzi na to że jest cieńsza od palca i przez to lżejsza od proxów, wossnerów itp, dlatego wszystko jest dobrze wyważone
Piszesz pracę w oparciu o silnik 2t, a wagę i przykłady korbowodów podałeś w większości 4t.
Poza tym właśnie pomogłeś mi rozwiązać zagadkę która mnie męczyła od tygodnia, tania korba Royal przelatała w mojej rm 200mth (4 tłoki) za mojej kadencji, a nie wiem ile przelatała u poprzednika. Rozebrałem silnik, na korbie zero luzu, przebarwień czy jakichkolwiek oznak zużycia.
Wychodzi na to że jest cieńsza od palca i przez to lżejsza od proxów, wossnerów itp, dlatego wszystko jest dobrze wyważone
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Galeria by Majster128
Moja praca ma 54 strony. Zapewniam Cię, że poruszyłem w niej wszystkie wymagane zagadnienia.
W moich obliczeniach nie ma najmniejszego znaczenia czy jest to silnik 2T czy 4T. Kinematyka układów jest taka sama.
Poza tym zapoznaj się jaka jest różnica między korbą a korbowodem i nie powtarzaj więcej tego błędu:
http://tt.one.pl/img/se-crank/se-crank.jpg
Na trwałość korbowodu duży wpływ ma prawidłowy montaż i eksploatacja.
W moich obliczeniach nie ma najmniejszego znaczenia czy jest to silnik 2T czy 4T. Kinematyka układów jest taka sama.
Poza tym zapoznaj się jaka jest różnica między korbą a korbowodem i nie powtarzaj więcej tego błędu:
http://tt.one.pl/img/se-crank/se-crank.jpg
Na trwałość korbowodu duży wpływ ma prawidłowy montaż i eksploatacja.