Norbuś galeria.

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Norbuś » ndz, 2 wrz 2012, 23:52

No to jest takie umilenie skoku, bo na zawodach nie jeżdżę. Co do tego dalszego opanowania lotu na pewno się przyda, jak pojadę na tor to potrenuję. Z tą nogą w zakręcie to zleży jak mocno się wykładam, tym mocniej tym wiadomo wyżej trzymam nogę.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Majster128 » pn, 3 wrz 2012, 00:02

Polecam też wybrać jedną lub dwie bandy i najeżdżać na nie z co raz większą prędkością.
Po takim treningu można oczekiwać zadowolenia.

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Norbuś » pn, 3 wrz 2012, 00:12

Dzięki, dobrze też mi się jeździło jak goniłem 450-tke, jak jechałem sam to już nie to samo, nie miał kto nadawać tempa :D
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Mohus » pn, 3 wrz 2012, 15:48

Majster128 pisze:To wysuwanie to jedynie zabawa. Raczej w jeździe się nie przyda.
Spróbuj wchodzić na kolejne etapy opanowania moto w powietrzu, które przydadzą się np. na zawodach.
Jeśli masz ochotę to potrenuj w czasie lotu:
- zmianę biegów (w dół i w górę)
- efekt naciśnięcia przedniego hamulca (delikatnie i raptownie)
- efekt naciśnięcia tylnego hamulca wraz ze wciśniętym sprzęgłem
- mocne przygazowanie (nie wciskając sprzęgła)
- wbicie biegu wyżej i mocne przygazowanie

W zakrętach dobrze jest trzymać wew. nogę wysoko przy kierownicy i blisko motoru.

Życzę szybkiego rozwoju.
Zainteresowałeś mnie tym bo część z tego to podstawa przy skokach, ale o przednim hamulcu , wbiciu biegu w góre oraz wbicie biegu w góre z gazem pierwszy raz słysze, mógłbyś przybliżyć co w tych sytuacjach się dzieje ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Majster128 » pn, 3 wrz 2012, 16:11

Łatwo sobie wyobrazić co się dzieje. Ja może powiem do czego to się przydaje. Norbuś mam nadzieję, że się nie pogniewasz 8)
Naciśnięcie raptownie przedniego hamulca w locie podnosi nam tył motocykla w górę, ale względem osi przedniego koła.
Mamy na tym taki zysk, że przednie koło nie zwiększa prędkości uderzenia do podłoże przedniego koła.
Przy naciśnięciu tylnego hamulca to przednie koło opada na dół, czyli zwiększamy prędkość uderzenia o podłoże.
Nie zawsze naciśnięcie przedniego hamulca daje wymierny efekt, bo bezwładność tylnego koła jest większa i bardziej widać efekt przełamania przy naciśnięciu tylnego ham.

Gdy mamy mały odcinek do napędzenia się na hope to na wyjeździe potrzeba mieć obroty w zakresie odcięcia, a lądowanie na tym samym biegu nas wyhamuje. Wtedy w powietrzy wbijasz bieg wyżej i na zjeździe możesz uzyskać większą prędkość obwodową koła od prędkości jazdy - czyli kopa w przód na zjeździe.

Bywa tak, że po wyskoku czasem lecimy na przednie koło, albo prawie na głowę. Przyjmując, że zawieszenie jest w miarę ustawione, a wynikiem takiej sytuacji jest np. zła pozycja przy wyskoku bądź nierówności. Wtedy samo dodanie gazu nie pomaga i trzeba wbić bieg wyżej aby wykorzystać moment bezwładności koła po to, by przednie koło uniosło się do góry względem tylnej osi.

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Mohus » pn, 3 wrz 2012, 18:22

Dzięki za szybką odpowiedź, trzeba będzie wypróbować teraz tą wiedze :drinkers:

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Norbuś » pn, 3 wrz 2012, 20:07

Hamowanie, gazowanie itp w locie na pewno mi się przyda, bo staram się skakać tak aby szło kontrolować motor, ale na niektórych wyskokach najczęściej na tych z rozjeżdżonym wybiciem jest tak że za bardzo nic nie mogę zrobić bo ja bardziej lecę niż motor :|


Dzisiaj kupiłem statyw w media expert za 13zł :finga:


Mały, tani, można szybko schować go do plecaka lub jak się go nie ma to przypiąć do spodni i zbytnio nie przeszkadza. Ponad chwasty może nie sięgnie ale przeważnie mam jakiś "fotografów", a zawsze można lepiej ustawić aparat statywem niż kładąc go na ziemi.

[quote="Majster128"Norbuś mam nadzieję, że się nie pogniewasz 8) [/quote]

Nie, nie. Przy okazji wiem jak to wykorzystać w praktyce.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Norbuś » ndz, 16 wrz 2012, 23:46

Kilka fotek ze Święta Dyni







Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

fifekwnm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 20 kwie 2011, 13:40
Motocykl: YZ250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wieszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: fifekwnm » pn, 17 wrz 2012, 00:56

2 fotka od góry ekstra! :evil:

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Czepek » pn, 17 wrz 2012, 14:18

jest progress :)
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Norbuś » pn, 17 wrz 2012, 15:19

fifekwnm pisze:2 fotka od góry ekstra! :evil:
Dzięki
Czepek pisze:jest progress
Jeżdżę tylko w niedzielę :wink:
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro-motocross Norbuś Sx125

Post autor: Norbuś » ndz, 21 paź 2012, 20:06

Miesiąc nie jazdy po torze i pierwsze kółka wyglądały marnie, pod koniec zacząłem się uczyć whipów na mniejszej hope.







Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Zablokowany

Wróć do „Wasze fotki”