Husaberg rebuild-spartan
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Husaberg rebuild-spartan
Witam wszystkich forumowiczów i gości!!
Chciałbym przedstawić efekt mojej ciężkiej pracy, anielskiej cierpliwości (a jestem nerwowy) i nakładów finansowych…
Historia:
W grudniu 2009r. postanowiłem zrobić mały remont mojego Husaberga tj: rozrząd, zawory i popychacze do zaworów (nie znam fachowej nazwy ale chodzi o te grzybki:)…
W styczniu 2010r. zacząłem pracować więc mówię a co tam zaszaleje i porwałem się z motyką na słońce…
Efekt był taki że remont trwał do 15 sierpnia 2010r.
Do mojego „projektu” zostały zakupione następujące części:
1.Zawory 4 szt.-2 oryginalne i 2 PROXA
2.Prowadnice zaworów 4szt.
3.Zamki zaworów
4.Popychacze zaworów 4szt.
5.Cały rozrząd, górna i dolna zębatka oraz łańcuszek wzmacniany DIDa
6.Simmeringi i o-ringi pompy wody
7.Uszczelka pod głowice i cylinder
8.Nowe pierścienie Wossnera (dla spokojności ducha )
9.Oryginalny korbowód+ czop+ łożysko= prawie zawał serca
10.Wszystkie łożyska w silniku jakie są i simmeringi (oryginalne)
11.Przed remontem wymienione zostało sprzęgło też oryginał
12.Łożyska główki ramy (oryginał)- cena też jak z kosmicznego meczu
13.Łańcuch 520 X-ringowy
14.Łożyska i simmeringi w kołach
15.Osłona amortyzatora centralnego
16.Nowa tylna opona MOTOZ Traculla
17.Nowe 10 szt. łożysk na wahacz i kołyskę
18.20szt.uszczelniaczy na wahacz i łożyska
19.Nowe gripy:)
20.Klin zębatki rozrządu oraz magneta
Tak z innej beczki:
-Nowe poszycie siedzenia-uszyte przez moją dziewczynę:)
-Wszystko co było możliwe do wyczyszczenia zostało wyczyszczone
-Rama malowana
-Wahacz i inne aluminiowe części wypolerowane- nie lustro ale prawie:)
-Oplot poliestrowy na węże od chłodnicy
-Instalacja od modelu 2010
-zmieniony gażnik na MIKUNI
-Przelotowy wydech Arrow
Więcej nie pamiętam ale na pewno pominąłem sporo rzeczy:)
Gdyby nie moja dziewczyna Magda remont trwałby dłużej, spędziła ze mną wiele godzin w garażu- oczywiście przy składaniu Husaberga:)
Poniżej parę fotek z przebiegu operacji :
Chciałbym przedstawić efekt mojej ciężkiej pracy, anielskiej cierpliwości (a jestem nerwowy) i nakładów finansowych…
Historia:
W grudniu 2009r. postanowiłem zrobić mały remont mojego Husaberga tj: rozrząd, zawory i popychacze do zaworów (nie znam fachowej nazwy ale chodzi o te grzybki:)…
W styczniu 2010r. zacząłem pracować więc mówię a co tam zaszaleje i porwałem się z motyką na słońce…
Efekt był taki że remont trwał do 15 sierpnia 2010r.
Do mojego „projektu” zostały zakupione następujące części:
1.Zawory 4 szt.-2 oryginalne i 2 PROXA
2.Prowadnice zaworów 4szt.
3.Zamki zaworów
4.Popychacze zaworów 4szt.
5.Cały rozrząd, górna i dolna zębatka oraz łańcuszek wzmacniany DIDa
6.Simmeringi i o-ringi pompy wody
7.Uszczelka pod głowice i cylinder
8.Nowe pierścienie Wossnera (dla spokojności ducha )
9.Oryginalny korbowód+ czop+ łożysko= prawie zawał serca
10.Wszystkie łożyska w silniku jakie są i simmeringi (oryginalne)
11.Przed remontem wymienione zostało sprzęgło też oryginał
12.Łożyska główki ramy (oryginał)- cena też jak z kosmicznego meczu
13.Łańcuch 520 X-ringowy
14.Łożyska i simmeringi w kołach
15.Osłona amortyzatora centralnego
16.Nowa tylna opona MOTOZ Traculla
17.Nowe 10 szt. łożysk na wahacz i kołyskę
18.20szt.uszczelniaczy na wahacz i łożyska
19.Nowe gripy:)
20.Klin zębatki rozrządu oraz magneta
Tak z innej beczki:
-Nowe poszycie siedzenia-uszyte przez moją dziewczynę:)
-Wszystko co było możliwe do wyczyszczenia zostało wyczyszczone
-Rama malowana
-Wahacz i inne aluminiowe części wypolerowane- nie lustro ale prawie:)
-Oplot poliestrowy na węże od chłodnicy
-Instalacja od modelu 2010
-zmieniony gażnik na MIKUNI
-Przelotowy wydech Arrow
Więcej nie pamiętam ale na pewno pominąłem sporo rzeczy:)
Gdyby nie moja dziewczyna Magda remont trwałby dłużej, spędziła ze mną wiele godzin w garażu- oczywiście przy składaniu Husaberga:)
Poniżej parę fotek z przebiegu operacji :
Ostatnio zmieniony wt, 16 lis 2010, 01:01 przez spartan, łącznie zmieniany 6 razy.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 18:13
- Motocykl: cr125 '06, cr125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Husaberg rebuilt-spartan
Jak dodawać fotki
http://forum.motox.pl/viewtopic.php?f=6 ... f314e8a718\
A co do Husaberga to teraz musi chodzić jak nufka salonufka
http://forum.motox.pl/viewtopic.php?f=6 ... f314e8a718\
A co do Husaberga to teraz musi chodzić jak nufka salonufka
TRZEBA
ZAP
IER
DA
LAĆ
ZAP
IER
DA
LAĆ
-
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Husaberg rebuilt-spartan
No i wiesz co masz teraz tylko paliwo lać :finga: Czekamy na foty z jazdy. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath