Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
Autor tematu
Boro
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 112
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Motocykl: Honda TRX 440ex
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 4 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Boro » sob, 2 maja 2020, 16:08

Kolejny etap zakończony - układ wydechowy. Jak podaje instrukcja MR16T: "składający się z trzech elementów: rury wydechowej, przedniej części dynamicznej - nierozbieralnej, oraz części wyciszającej - rozbieralnej." Więc i u mnie musi tak być.
Obrazek
Obrazek
Najgorsze było wyklepanie "dyfuzora" ale nawet nie wyszło to najgorzej.
Całość już zaczyna przypominać motocykl.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz po kolei - błotnik tył (laminat) następnie airbox (aluminium), przeróbka przedniego zawieszenia (trochę toczenia i zrobienie wyprzedzenia), wahacz ze zbiornikiem na olej smarujący łańcuch. Problemem będą koła bo muszę mieć piasty typu półbęben. Ale wykorzystam chyba te z WFM do tego obręcze 18' i 21'. Zaplecenie zlecę komuś kto się zajmuje tego typu rzeczami, ponieważ trzeba będzie dobrać do kompletu szprychy.

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 348
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Jefrey_ » ndz, 3 maja 2020, 08:56

Świetna robota, widać że masz duże pojęcie o tym. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniej osoby do kół, mogę polecic dobrego fachowca z Bielska Białej. Dam namiar jeśli będziesz chciał.
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

Autor tematu
Boro
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 112
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Motocykl: Honda TRX 440ex
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 4 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Boro » ndz, 17 maja 2020, 19:56

Myślałem, że z airboxem będzie łatwiej, myliłem się. Nie mam, jeszcze, możliwości spawania aluminium u siebie i będę musiał to komuś zawieźć. Póki co aluminium połączyłem taśmą papierową :D Szablon z papieru z naniesionymi kilkoma poprawkami.
Obrazek
Później przeniosłem to na arkusz starego aluminium (tak, jest badziewne bo ma wżery i patynę), ale na tym mi zależało. Ze względu, że nowe świecące wyglądałoby dziwnie. Puszka filtra ma po bokach dwa równoległe przetłoczenia w kształcie "fasolek". W kawałku deski dłutem wybrałem kształt tych przetłoczeń i za pomocą młotka i kowadełka zrobionego z zamkowej śruby M6, specjalnie zeszlifowanej, je wyklepałem.
Obrazek
Z pokrywą puszki filtra było najwięcej zabawy. Boki z górą nie są łączone w kancie, lecz dekielek jest przetłoczony pod kątem 90* w dół i do niego dopiero dospawana jest ścianka. Było ciężko, ale udało się to wyklepać. Środek pokrywy również jest wytłoczony, ale to nie było trudne do zrobienia. Pomogły w tym końcówki od zgrzewarki do rur :lol:
Obrazek
Airbox zamontowany do ramy i połączony z gaźnikiem.
Obrazek
Do zrobienia zostały tylko 2 mocowania do ramy i uchwyt, do którego będzie przykręcana pokrywa puszki do samej puszki. No i niestety muszę przenieść jedno mocowanie filtra przy ramie, przyspawałem je za nisko.

Autor tematu
Boro
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 112
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Motocykl: Honda TRX 440ex
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 4 razy
Status : Offline

Re: Budowa repliki WSK MR16T/266/Trial

Post autor: Boro » sob, 18 lip 2020, 21:16

Miałem już nie ciągnąć tego tematu, ale nie chce mi się odpisywać na PW każdemu z osobna co z projektem. Więc tak, ulep ma się dobrze. Skończyłem airbox.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zrobiłem z laminatu błotnik pomalowany w kolor aluminium, wstępnie dociąłem tą gumę mocującą tablicę rejestracyjną i lampę typu "żółwik" oraz siedzenie.
Obrazek
W Czechach kupiłem tablicę numerową wraz z mocowaniami, przy okazji zakupu brakujących elementów do 516.
Obrazek
Mam też kierownicę.
Obrazek
Aktualnie jestem na etapie przerabiania dolnych lag, ostatecznie będą wyglądać jak te z 2.66. Wszystkie elementy są dorobione, oczekują tylko na spawanie. I tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wasze fotki”