Odbudowa motocykla CZ 125/516

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
Awatar użytkownika
Autor tematu
Boro
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Poraj
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: Boro » czw, 4 lip 2019, 20:48

Chyba najgorsze, a zarazem najprzyjemniejsze za mną - silnik odbudowany i co najlepsze odpala bez najmniejszego problemu. Był już w ramie i odpalił, chodzi równo, jak na CZ fajnie wchodzi na obroty. Kupując tą CZ zostałem poinformowany przez sprzedającego, że silnik jest po remoncie, ale nawet ciągnięty przez samochód nie chce odpalić... Zapomniał jednak, że jest to 2T i z tym wiąże się kilka spraw:
- zużył chyba całą tubę silikonu do poskładania silnika, a mimo to do skrzyni korbowej przelewał się olej ze skrzyni biegów,
- olej wlany do skrzyni biegów wylewał się również na podłogę,
- uznał, że klin na kole zamachowym Motoplatu to zbędny bajer (nie wiem jak chciał ustawić zapłon),
- nie założył tulejek dystansowych na wale, przez co uszczelniacze wału nic nie uszczelniały,
- nie założył aluminiowej uszczelki pod głowicę, w gniazdo, w które wchodzi tuleja i tłok uderzał delikatnie w świecę doginając elektrodę,
- zapomniał naciągnąć sprężynę kickstartera,
- nakrętki na wałkach skrzyni biegów dokręcone były chyba placami, bo po odkręceniu dekla od strony sprzęgła latały po komorze.
I z tego co pamiętam to chyba wszystko. Teraz silnik nie ma grama silikonu, a uszczelki i jest szczelny... Przy składaniu wystąpiła jedna niespodziewanka - po skręceniu karterów "programator" biegów się nie obracał. Okazało się, że w karterach, które kupiłem jego gniazdo było trochę płytsze i trzeba było je podfrezować. Teraz już jest ok.
Tak wyglądało wnętrze po rozebraniu... Wszędzie sylikon, ale pocieszające jest to, że przynajmniej poprzednik nie użył sanitarnego...
Obrazek
Tutaj już po włożeniu skrzyni oraz wału w nowe kartery
Obrazek
Słowa sprzedającego się potwierdziły i tłok oraz tuleja są nowe (na środku tłoka delikatne odbicia w/w elektrody świecy)
Obrazek
Po złożeniu całość wygląda tak. Nie ma żadnego szkiełkowania, ani tym podobnych zabiegów, ponieważ jest to odbudowa do stanu mniej więcej fabrycznego, a nie robienie z tego motocykla "świecidełka".
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw, 4 lip 2019, 20:52 przez Boro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1800
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: solaris » czw, 4 lip 2019, 20:50

Mnie się podoba. Nie świeci się jak psu jajca ;-) Wygląda jak nowy ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
ptrq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: śr, 23 sty 2019, 14:45
Motocykl: YZ250F '09
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: ptrq » czw, 4 lip 2019, 21:15

Jak czyściłeś i konserwowałeś bak w środku?

Awatar użytkownika
Autor tematu
Boro
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Poraj
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: Boro » pt, 5 lip 2019, 20:30

Płukałem go kilka razy benzyną i po za tym nic więcej z wnętrzem nie robiłem. Gdyby było gorzej zastosowałbym zestaw preparatów do regeneracji wnętrz baków (Fertan Tapox). Mimo to zostało w nim trochę jakiś "farfocli", które nie chcą się odkleić i odbarwienia na metalu, ale nie jest to typowa rdza. Taka, która w połączeniu z benzyną zniszczy powierzchnię tłoka i tulei. Na zdjęciu nie wygląda to dobrze, ale w rzeczywistości jest dużo lepiej.
Obrazek

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1800
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: solaris » sob, 6 lip 2019, 13:06

Wystarczy, że zastosujesz filtr paliwa zaraz po wyjściu z kranika i tyle - będziesz widział co osiada na nim (np. elementy odpadajace z baku)
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Boro
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: ndz, 7 maja 2006, 10:27
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Poraj
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: Boro » sob, 6 lip 2019, 19:47

Pewnie, że tak. Póki co się tym nie martwię, bo oryginalny kranik IKOV jest zabudowany siateczką filtrującą.

Awatar użytkownika
Bartek5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: wt, 9 lip 2019, 13:08
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odbudowa motocykla CZ 125/516

Post autor: Bartek5 » wt, 9 lip 2019, 13:10

No fajnie to już zaczyna wyglądać, czekam na efekt końcowy! ^^

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wasze fotki”