DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Stworzyłeś coś sam? Chcesz się pochwalić? To jest odpowiednie miejsce
Regulamin forum
Dział jest przeznaczony do umieszczania właśnoręcznie wykonanych projektów.
Co może być projektem? Przykłady: własnoręcznie zrobione narzędzia, modyfikacje pojazdów..

1. Jeden temat jeden projekt.
2. Projekt powinien być udokumentowany + mile widziane zdjęcia w trakcie wykonywania prac
Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 823
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: andrzej555 » pn, 28 mar 2016, 15:06

No to powodzenia w dłubaniu,zamontuj 2 rynny 3 są niewygodne,a dla potomnych nowa przyczepka koszt 2koła jak jesteś vatowcem odliczasz 23 vatu i 19 dochodowego de facto wychodzi jakieś 1300zł za fabrycznie nowy sprzęt z ocynkowaną ramą.Po 5 latach sprzedajesz bez problemu za 1200zł utrata wartości nijaka.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: motorider7 » pn, 28 mar 2016, 15:23

andrzej555 pisze:No to powodzenia w dłubaniu,zamontuj 2 rynny 3 są niewygodne,a dla potomnych nowa przyczepka koszt 2koła jak jesteś vatowcem odliczasz 23 vatu i 19 dochodowego de facto wychodzi jakieś 1300zł za fabrycznie nowy sprzęt z ocynkowaną ramą.Po 5 latach sprzedajesz bez problemu za 1200zł utrata wartości nijaka.
Wszystko fajnie kolego pod warunkiem że masz te 2 koła . Nie każdego stać wyciągnąć od tak , a jak ma stara przyczepke to dlaczego miałby nie przerobić i zrobić z niej pożytek. Pieniążki lepiej przeznaczyć na coś innego
Nie do końca sie więc Andrzeju z tobą zgadzam .
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 823
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: andrzej555 » pn, 28 mar 2016, 21:15

Ma przyczepke wartą 500zł do której dołoży minimum tysiąc,sprzęt nadal wiekowy i wymieni tylko oświetlenie rynny i oś reszta zostanie stara nieocynkowana czyli dołoży k.tysia razem 1500zł wystarczy dołożyć 500zł i masz nówke ,a tu dokłada 1000 i ma przyczepke wartą tysia czyli traci 500 na wejściu.Każdy robi jak uważa.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 598
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: wicherek666 » pn, 28 mar 2016, 23:40

kris514 pisze:Nie bardzo rozumiem znaczenie słowa koza, sam mam robioną przyczepę towarową z odkręcaną szyną na motocykl. Oś skrętna lub zawieszenie na sztywno ma tą wadę że bez obciążenia przyczepa skacze, natomiast mojej nie czuć że się ciągnie. Skoro masz już tyle to według mnie lepszym rozwiązaniem było by założenie amortyzatorów niż kupowanie nowej ośki i kół. (mogę zrobić zdjęcia jak to wyszło).
Bardzo proszę o zdjęcia.

Awatar użytkownika
red_eyed_rider
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: wt, 23 lut 2016, 23:16
Styl jazdy: Enduro
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: red_eyed_rider » śr, 30 mar 2016, 11:37

kris514 pisze:Nie bardzo rozumiem znaczenie słowa koza, sam mam robioną przyczepę towarową z odkręcaną szyną na motocykl. Oś skrętna lub zawieszenie na sztywno ma tą wadę że bez obciążenia przyczepa skacze, natomiast mojej nie czuć że się ciągnie. Skoro masz już tyle to według mnie lepszym rozwiązaniem było by założenie amortyzatorów niż kupowanie nowej ośki i kół. (mogę zrobić zdjęcia jak to wyszło).
Najprostszą radą na podskakiwanie na pusto jest upuszczenie trochę ciśnienia z opon. Niższa przyczepa to niższy środek ciężkości i pewniejsze prowadzenie na zakrętach, szczególnie tych odrobinę szybszych :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 589
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: seba8121 » śr, 30 mar 2016, 21:37

Oś raczej nowa, ta jest delikatnie krzywa. Koza, że strasznie wysoka, niby mógłbym dać resory pod os, ale to daje tylko około 5cm. Rynny są w planach tylko dwie. Na pusto ona śmigać nie będzie, bo tylko do przewozu moto, chyba, że jakiś wyjazd po nowe moto. Nowej nie mam zamiaru kupować i nie mam możliwości odliczenia podatku. Jak możesz to wrzuć fotki swojej przyczepki.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 759
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Nie ma się czym chwalić :)
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: piotrgurski » czw, 31 mar 2016, 00:51

Też swojego czasu chciałem kupić nowa ale oglądając takie za 2000 PLN które wyginały się od samego patrzenia powiedziałem NIE. Koszt mojej przyczepy to 800 zł w tym koszty dawcy dokumentów czyli tzw "blachy" i sama budowa czyli nowa stal z hurtowni nie złomu, dyszel, zaczep, łożyska, światła z kablem, błotnikami i oryginalnymi aluminiowymi felgami OZ. Przyczepa bardzo lekka, zwrotna i mając nawet Seicento 900 nie ma problemu ją uciągnąć. Przejechane tysiące kilometrów i nic się nie dzieje. Nie żałuje tej decyzji i z biegiem czasu i doświadczeń zrobiłbym tak samo.
Jak widać rama jest w rodzaju kratownicy co uniemożliwia wożenie niczego innego niż motocykla "w teorii". W moim przypadku było to zamierzone działanie żeby nie przychodzili dziwni sąsiedzi którzy chcą pożyczyć żeby przewieść 1,2T starych grzejników na złom albo 3m drzewa :wink: Dodatkowym plusem jest to że rynna jest dość nisko co umożliwia praktycznie samodzielne wstawienie i zamocowanie motocykla jak i jego zdjęcie.


[imgur]https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57907D0F[/imgur]
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1873
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: kris514 » ndz, 1 maja 2016, 20:40

Obiecałem, wiem że kawałek temu ale żeby nie było że słowa nie dotrzymałem. Czy ona wygląda na kozę?

[imgur]https://lh3.googleusercontent.com/CI0WR ... 08-h677-no[/imgur]

Edit:
Ponad 200km przy ciśnieniu 2.4kpa i ani razu nie podskoczyła (w jedną stronę jechała pusta).
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
lolek112
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 8 maja 2014, 16:52
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Przeróbka przyczepki towarowej. Pomoc, rady ?

Post autor: lolek112 » wt, 22 sie 2017, 14:27

jeśli potrzebujesz solidnej przyczepy samochodowej, nie wiem czy warto bawić się w przeróbki, zobacz jak tu wyglądają przyczepy samochodowe firmy fracht przyczepkasamochodowa.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty”