Strona 1 z 3

Motocykle 4T w FMX?

: czw, 9 mar 2006, 15:40
autor: Kaze
Możecie mi powiedzieć dlaczego w FMX dominują motocykle 125/250 2T? przecież wagowo 4T nie odbiegają od 2T. Bo ja z jakimś zawodnikiem FMX na 4T sie jeszcze nie spotkałem. Pozdro

: czw, 9 mar 2006, 15:46
autor: MXrool
No to ja już widziałem FMX na 4T w amerykańskich gazetach, ale to nie były tricki typy backflip. Polookaj na amerykańskich stronach jak latają na 4T. W X-games jeszcze nie było tego, ale może niedługo się pojawi. :lol:

: czw, 9 mar 2006, 16:06
autor: IGI CROSS
Na 4t robią backflip :lol: np. w nitro cruist 3 gostek zrobił na 4T beckflipa.A może nie jeźdzą na 4t na zawodach fmx bo jednak te 5kg róznicy coś może daje :roll:

: czw, 9 mar 2006, 16:10
autor: 4titu'd
Kamikaze jednak wagowo jest mala roznica, okolo 5kg co jednak moze miec duze znaczenie. pozatym mowi sie ze dwusuwy sa lepiej wywazone, silnik jest w lepszym ulozeniu co powoduje ze motorem latwiej i przyjemniej sie skacze. jest on duzo poreczniejszy, co w robieniu trickow ma najwieksze znaczenie. i jeszcze specyfika pracy silnika dwusuwowego jest lepsza do skokow, bo mozesz znacznie pociagnac przednie kolo dodajac gazu, na 4paku juz nie bedziesz mial takiego efektu.

chyba w TP&NC3 jest jeden motyw jak koles wali backflipa na 4t.

: czw, 9 mar 2006, 16:53
autor: lulek001
A w którym momencie w NC III jest motocykl 4T we freestyle? Chyba masz na myśli te małe motorki do treningów, hihi?

A tak poważnie, to nie widzę potrzeby, żeby 4T miały występować we freestyle`u. Ciągle to są cieżkie grzmoty, zwłaszcza te o poj. 450 cm3.
Ja w ogóle uważam, że w przyszłości (może bliskiej) jakiś mądry, japoński konstruktor jeszcze poprawi moment obrotowy w 2T i powrócą do MX, żeby sklepać 4T.

: czw, 9 mar 2006, 17:10
autor: IGI CROSS
nie na tych małych motorkach ,w 5:40 mincie filmu gostek zrobił bachflipa na 4T wcześniej trochę też jakiś zrobił tylko nie tak dobrze jak ten :lol:

: czw, 9 mar 2006, 18:32
autor: Kaze
Chodziło mi o motocykle 250 4T. Mi sie wydaje że zrobić backflipa mozna równie dobrze na 4T i nie jest wcale trudniej. Pozatym przy wykonywaniu tego tricku ważna jest pozycja kierowcy (Pastrana kiedyś robił takie filmiki w zwolnionym tempie i można było przeanalizować). Moment obrotowy ma ogromny i wkręca sie tak samo szybko jak 2T wiec nie wiem dlaczego powszechne stwierdzenie ze do FMX tylko 2T. Oczywiście to co naisałem jest oparte tylko na moich spostrzezeniach wiec moge się mylić. A co do tych 5 kg różnicy to moim zdaniem nie ma znaczenia, ponieważ niektórzy zawodnicy latają na SX 250 które są cięższe od japończyków.

: czw, 9 mar 2006, 19:13
autor: MXrool
Na szybko znalazłem FMX na 4T, na foto sam T. Pastrana na Suzuki RMZ 450.

link: Travis Pastrana RMZ 450 - FMX

: czw, 9 mar 2006, 19:25
autor: Kaze
Po obejrzeniu fotki dochodze do wniosku że motocykl sie nie liczy tylko zawodnik. Pozdro

: czw, 9 mar 2006, 19:30
autor: IGI CROSS
Mi też się wydaje że zależy od kierowcy ale łatwiej się skacze 2t.Pewnie za pare lat 4T będzie dorównywał wagą do 2t :lol:

: czw, 9 mar 2006, 19:31
autor: MXrool
Można powiedzieć, że już dorównuje. Zobacz ile waży nowa YZ-F 250 na alu ramie.

: czw, 9 mar 2006, 19:34
autor: IGI CROSS
92 kg chyba a 125 2t z 88kg moze trochę ponad.No hehe prawie dorównuje ,noże za t kilka lat 4T będzie lżejsze od 2t :P