Klocki EBS, dziwna sprawa-Szybkie starcie

Pytania dotyczące układu hamulcowego w Twoim motocyklu
Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klocki, dziwna sprawa..

Post autor: Jony » wt, 10 lut 2009, 17:13

amator pisze:
Jednak nie rezygnuj z tej firmy bo robi dobre klocki tylko musza być z literka "R" race
albo MX-S . obydwa rodzaje to klocki metalowe bardzo dobrze odporne na jazdę w błocie . proponuje również zakupić do przodu niezawodne i bardzo ostre klocki "EBC MX-S 185", koszt około 90 zł ale warto tylne "R" ok 80zł .
Powodzenia ,pozdarwiam
Miałem te klocki EBC MX-S
Po jednych zawodach tarcza do WYRZUCENIA. Nie kupie ich więcej


P.S

Co moze byc przyczyna nierównomiernego zużywania sie klocków?? Prawego jest poł a lewy prawie cały??

pzdro
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

swiatex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 113
Rejestracja: pn, 12 mar 2007, 20:22
Motocykl: crf 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Klocki, dziwna sprawa..

Post autor: swiatex » wt, 10 lut 2009, 18:07

Na stronie głównej motoxu pisali chyba w temacie o dbaniu o motocykl, że te bolce trzymające klocki mogą właśnie powodować nierównomierne zużywanie.

http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74

Proszę bardzo ;)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Klocki, dziwna sprawa..

Post autor: amator » wt, 10 lut 2009, 22:27

Miałem te klocki EBC MX-S
Po jednych zawodach tarcza do WYRZUCENIA. Nie kupie ich więcej


P.S

Co moze byc przyczyna nierównomiernego zużywania sie klocków?? Prawego jest poł a lewy prawie cały??

pzdro[/quote]

A to dziwne Jony co napisałeś :?: , bo szybko pokapowałeś że od klocków MX-S po jednych zawodach ci tarcza poleciała :lol: a nie wiesz z jakiej przyczyny prawy klocek ci szybciej wyciera jak lewy :finga: ??. co z ciebie za fachowiec? :drinkers:

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klocki, dziwna sprawa..

Post autor: enduroguy » śr, 11 lut 2009, 02:38

Takie twarde klocki to wg. mnie maja tylko sens na zawodach typu wspomniane wyzej Biedrusko ;) . na normalny trening i jazde po blocie ponizej oski, szkoda tarcz na takich "twardzielach" (jak zobaczylem prog na tylnej tarczy w yz250f ziomka z przebiegiem 35mh to mnie zatkalo)

pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Klocki, dziwna sprawa..

Post autor: Jony » czw, 12 lut 2009, 22:20

amator pisze:
Jony pisze:Miałem te klocki EBC MX-S
Po jednych zawodach tarcza do WYRZUCENIA. Nie kupie ich więcej


P.S

Co moze byc przyczyna nierównomiernego zużywania sie klocków?? Prawego jest poł a lewy prawie cały??

pzdro
A to dziwne Jony co napisałeś :?: , bo szybko pokapowałeś że od klocków MX-S po jednych zawodach ci tarcza poleciała :lol: a nie wiesz z jakiej przyczyny prawy klocek ci szybciej wyciera jak lewy :finga: ??. co z ciebie za fachowiec? :drinkers:

Czy ja gdzieś napisałem ze jestem fachowiec??

Jak bym wszystko wiedział to bym nie pytał tylko dawał głupie odp.


Według mnie kolcki scieraja sie bo moze sa źle nasmarowane zaciski??
NIe wiem, dla tego pytam.


Tak po tych klockach na zawodach w Siemiatyczach 1 runda EN padła tarcza.

A co ma wspólnego zdarta tarcza do tego ze klocki sie nierównomiernie zużywają?

Patrząc na Pana wiek i pewnie doświadczenie chętnie posłucham odp na problem moich klocków i zapytam czy według Pana tarcza nie "pada" od twardych metalowych klocków.

Pozdrawiam
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Klocki, dziwna sprawa..

Post autor: amator » pt, 13 lut 2009, 16:59

Jony pisze:
amator pisze:
Jony pisze:Miałem te klocki EBC MX-S
Po jednych zawodach tarcza do WYRZUCENIA. Nie kupie ich więcej


P.S

Co moze byc przyczyna nierównomiernego zużywania sie klocków?? Prawego jest poł a lewy prawie cały??

pzdro
A to dziwne Jony co napisałeś :?: , bo szybko pokapowałeś że od klocków MX-S po jednych zawodach ci tarcza poleciała :lol: a nie wiesz z jakiej przyczyny prawy klocek ci szybciej wyciera jak lewy :finga: ??. co z ciebie za fachowiec? :drinkers:

Czy ja gdzieś napisałem ze jestem fachowiec??

Jak bym wszystko wiedział to bym nie pytał tylko dawał głupie odp.


Według mnie kolcki scieraja sie bo moze sa źle nasmarowane zaciski??
NIe wiem, dla tego pytam.


Tak po tych klockach na zawodach w Siemiatyczach 1 runda EN padła tarcza.

A co ma wspólnego zdarta tarcza do tego ze klocki sie nierównomiernie zużywają?

Patrząc na Pana wiek i pewnie doświadczenie chętnie posłucham odp na problem moich klocków i zapytam czy według Pana tarcza nie "pada" od twardych metalowych klocków.

Pozdrawiam
Widze ze dochodzimy do porozumienia w sprawach technicznych, nikogo nie chciałem urazić jeśli tak to odebrałeś a więc powiem jak to wygląda z mojego doświadczenia.
1. :arrow: Szybsze zuzycie prawego klocka następuje z prostej przyczyny otóż zawsze zużywa sie pierwszy klocek od strony tłoczka zacisku hamulcowego poniewaz ten klocek zawsze jest pierwszy dopychany do tarczy hamulcowej Tak się dzieje we wszystkich układach hamulcowych tarczowych motocyklowych i samochodowych również . Czasami hamujesz tylko lekko słabo i to właśnie ten klocek już dotyka tarczy.tak jest z przody i tyłu.
warto też zdjąć zacisk i rozdzielic go na 2 częsci stałą i tę ruchomą pomiędzy tymi dwoma częsciami pod gumową osłonka znajduje sie sworzeń prowadzący po którym pływająco porusza sie zacisk . w przednim kole 2 sworznie w tylnym jeden. i własnie jak sie od czasu do czasu nie kontroluje czystości i nasmarowania tego sworznia to tam może znajdowac się błoto lub rdza przez co tłoczek naciska na klocek do swojej strony a nie może przyciągnąc całego zacisku z drugim klockiem do tarczy .
2. :arrow: w tylny kole czasami zużycie wygląda troczę inaczej np. oba klocki od strony tyłu motocykla maja większe zuzycie a od przodu mniejsze jakby po skosie.
jest to spowodowane tym że od strony tylnej tarcza kręcąc się jakby je do siebie przyciągała "porywała" i te częsci klocka najpierw sie scieraja
3. :arrow: w tyle- zużycie góra więcej dół mniej , jest to spowodowane zużyciem aluminium na zacisku hamulcowym. poprostu jak dokładnie spojrzymy na zdjęty zacisk od tyłu to zobaczymy że ta powierzchnia która dopycha klocek przeciwny od tłoczka jest nie pionowa tylko lekko skośna a w mocno wyekslploatowanych hamulcach czasami półokrągła . można to naspawać i następnie obrobić do kąta 90 st. również sam tłok hamulca zużywa sie po jednej stronie jakby więcej i póżniej ten tłok pod skosem pcha klocek. również bolec ( sruba) którym zabezpiecza sie klocki w zacisku z czasem wyrabia sie i ma takie male 2 wcięcia na swojej powierzchni od każdego klocka . z czasem klocek blokuje sie w tych wcięciach i nie wraca z powrotem po odpuszczeniu hamulca i cały czas szoruje o tarcze zużywając ją w przyspieszonym tempie. zaleca sie co jakiś czas wymianę tych bolców a w komplecie M-XS jest on razem z klockami.
4. :arrow: szybkie zużycie klocków.
Pierwsza i podstawową przyczyną jest zużycie na skutek mokrych warunków atmosferycznych, dużo błota , mokrego piasku, :!:
Błoto i piach które chlapie z koła oraz pozostające w otworach tarczy hamulcowej sciera w mgnieniu oka klocek i tarczę . Zgodzę sie z tobą że jak jechałeś w siemiatyczach 1,5 albo 2 godziny non stop w niesprzyjających warunkach atmosferycznych to zdarło i klocki i tarcze .
Ja jak pojechałem na zawody do biedruska to tam tez tak było. jednak przewidując skutki i widząc jaka jest organizacja imprezy nie zdejmowałem motocykla z przyczepy tylko zawinąłem sie i pojechałem do domu. Jadąc w takich warunkach totalnemu zniszczeniu ulegaja nie tylko hamulce ale i wahacz i jego elementy zazwyczaj pocieknie przednie zawieszenie , a nawet wszystkie nalepki szczególnie na osłonach chłodnic robia sie szare , matowe często z dziurą , nie wspomnę tu o wydartych spodniach . jazda enduro czy cross country daje wiele przyjemności to nie sa wyścigi 30 minutowe jak na crossie ,po których masz czas na przegląd motocykla tu jedziesz wyznaczony czas do 2 godz od startu do mety a skutki są takie jak opisałem wyżej .
:arrow: drugim zjawiskiem wpływajacym na szybkie zuzywanie sie klocków i gumowy pedał(miękki jakby zapowietrzony) jest skrzywienie tarczy która obracajac sie rozpycha cały czas klocki na boki pocierając o nie i wydłużajac tym samym skok podału hamulca .
:!: Jeszcze wrocę do twardości klocków .
klocki miękkie są w zupelności wystarczające do hamowania :!: . ale, tylko w suchych warunkach . i tu zgoda ze nie niszczą tak tarczy ale powiem ci co się dzieje z klockami miękkimi na mokrym , te klocki bardzo szybko się wydzieraja przez błoto az do całkowitego zdarcia się powierzchni ciernej klocka a potem pozostaje już tylko goła blacha :roll: . oczywiście hamulec jest i nawet skuteczny tylko że sama blacha bardzo wtedy niszczy właśnie tarczę . mówimy oczywiście cały czas o tylnym kole i to na tyle zawsze warto stosować klocki miększe choćby z tego względu że hamulec tylny zawsze zatrzymuje koło a nawet lepiej żeby nie reagował natychmiastowym blokowaniem koła po dotknieciu na pedał . Najlepiej jadąc na zawody posiadać ze sobą 2 komplety klocków - twarde i miękkie . na krótko przed startem zawsze można sie trochę zapoznać z trasą i panującymi tam warunkami i w 5 minut założyć odpowiedni komplet .Natomiast jeśli chodzi o PRZÓD to tutaj dalej podtrzymuje swoje stanowisko że kloski EBC M-XS sa najlepsze ze znanych mi po fabrycznych nissinach . :arrow: w końcu skuteczne hamowanie to jest hamowanie przednim hamulcem i wykorzystuje sie je w 90 % :idea: . a tarcza hamulcowa jak by nie patrzec wytrzymuje 2-3 sezony i trzeba ją wymieniac . Na szczęscie dzisiaj nie ma z tym problemu a i ceny nie są zatrważające. Tarczę można kupić już od 150 zł .
Myślę że to juz dość tych wypocin ale chciałem żeby większośc mnie zrozumiala
Pozdarwiam :drinker

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”