Dorobienie tarczy hamulcowej

Pytania dotyczące układu hamulcowego w Twoim motocyklu
Autor tematu
Gringo220
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 13 wrz 2007, 07:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żory
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Dorobienie tarczy hamulcowej

Post autor: Gringo220 » śr, 31 paź 2007, 13:45

Zastanawiam się nad dorobieniem samemu tarczy hamulcowej , czy ktoś może już tak robił , i może ktoś wie jaka to stal
Honda Bogiem jazda nałogiem

MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: MX_Bartek » śr, 31 paź 2007, 14:10

a skąd weźmiesz maszyne która odpowiednio poprzycina tą tarczę?

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 31 paź 2007, 15:12

Tokarka i wiertarka :lol:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » śr, 31 paź 2007, 15:26

Isbi pisze:Tokarka i wiertarka :lol:
chyba plazma, laser sterowana CNC


Do autora tematu napisz mi jaka to stal i gdzie jak kupić 1 jedna sztuke masz odemnie gartis

MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: MX_Bartek » śr, 31 paź 2007, 16:01

no to sie pewnie wycina taką dyszą wodną z piaskiem, choc np. ząbki w piłach taśmowych robi prasa, ale wątpię, żeby tu tak było

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Jony » śr, 31 paź 2007, 16:38

piasektt pisze:
Do autora tematu napisz mi jaka to stal i gdzie jak kupić 1 jedna sztuke masz odemnie gartis
Ale własnie takie jest pytanie autra :lol:
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

Autor tematu
Gringo220
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: czw, 13 wrz 2007, 07:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żory
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Gringo220 » śr, 31 paź 2007, 18:24

właśnie gatunek stali to jest problem , nie znam go , a sama obróbka to dla mnie godzina roboty na frezarce
Honda Bogiem jazda nałogiem

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 31 paź 2007, 18:41

Gatunek stali też idzie się dowiedzieć wystarczy wiedzieć gdzie uderzyć ;) Zakup też pewnie da rade :D Idziesz do DOBREGO tokarza/zakładu obróbki metali i mówisz, że masz takie i takie coś i nie wiesz z jakiego to metalu. Dajesz im to i są w stanie ci to u kogoś sprawdzić.

Pozdro

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » śr, 31 paź 2007, 23:15

wyciecie? WATHERJET - projektuja ci na kompie wzor i maszyna biczem wodnym wycina ci dokladnie to samo (korzystalem z tych uslug, jestem zadowolony ale ostro mnie z hajsu wyskubali).
pozdr.
elo elo YZ 4 5 0

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » czw, 1 lis 2007, 19:01

Do jednostkowej produkcji szkoda marnować czas, po pierwsze nie dobierzesz tak dobrego materiału jak firmy które zajmują się tym od lat (w skład materiału na tarcze wchodzi co najmniej 20 składników poprawiających jej właściwości), po drugie koszt tego materiału, a po trzecie jego obróbka tzn taki materiał jest twardy a co za tym idzie bardzo kruchy, wycięcie strumieniem wodnym może powodować pękanie obrabianego materiału, a laserem wzrost temperatury spowoduje zmianę właściwości materiału. Wydaje mi się, że tarcze najpierw są kształtowane a dopiero potem poddawane szeregowi procesów cieplno chemicznym, więc to nie będzie takie proste i tanie. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, ale z tego co wiem to mniej więcej to by tak wyglądało.

PS. Z układem hamulcowym to raczej bym nie kombinował.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”