Strona 1 z 1

sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 12:01
autor: seba8121
Witam
Mam problem w yz 125. Podczas jazdy czasami przedni hamulec jakby sam się zaciska, dość mocno bo bardzo skutecznie wychamowywuje motocykl. Muszę się wtedy zatrzymać, odczekać chwilę i wraca do normy. Co może być tego przyczyną ?

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 12:08
autor: robsztix
Przyczyna jest zapieczony tloczek. Musisz rozebrac zacisk i go przeczyscic. Podczas jazdy tarcza "puchnie" i im staje sie goretsza, tym wiekszy jest opor w toczeniu sie moto.

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 18:13
autor: frankie
Przyczyną może też być uszkodzony wewnątrz przewód hamulcowy, lecz to raczej rzadki przypadek.

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 18:42
autor: Majster128
Tłoczek po puszczeniu dźwigni hamulca ma się wrócić.
Jeśli nie wraca, to jest problem i pasuje wyjąć tłoczek z zacisku.

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 20:52
autor: seba8121
Problem w tym, że nie używając chamulca i jadąc prostą drogą zdarza się, że zaczyna zwalniać koło. A czy przez zapowietrzony układ, mogłoby powstać jakieś ciśnienie i wypychać tłoczek ?

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 20:56
autor: robsztix
Nie musisz go uzywac, wystarczy, ze jedziesz i jezeli tloczek wczesniej juz sie nie cofnal, to lekko napiera na klocek, klocki na tarcze, tarcza sie nagrzewa i rozszerza i opor staje sie coraz wiekszy. Nie ma co gdybac, rozbierz zacisk i wszystko poczysc. Przy okazji wymienisz sobie plyn na swiezy i odpowietrzysz jak nalezy.

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 20:57
autor: Majster128
Możesz mieć za dużo płynu (wciskałeś tłoczki), lub zacinające się tłoczki.

Re: sam zaciskający się hamulec

: pn, 3 mar 2014, 22:05
autor: Ciechu
Zacznij od najprostszej kwestii! Sprawdź czy dźwignia hamulca dobrze pasuje do uchwytu i pompy. Czy wszystko na pewno stanowi komplet? Możliwe, że dźwignia podobna do prawidłowej została dopasowana nie do końca skutecznie i tłoczek nawet w pozycji spoczynku jest odrobinę wciśnięty. Wtedy w układzie pozostaje bardzo niewiele luzu, który kasuje się po rozgrzaniu hamulca.
Sprawdź czy pomiędzy końcówką tłoczka a dźwignią została drobina luzu. Jeśli nic nie będzie widać to odkręć śrubę mocującą dźwignię i wtedy zobacz czy tłoczek wysunął się bardziej niż przy obecności dźwigni.

Dźwignie/klamki często są dokupowane w pośpiechu, nie zawsze idealnie takie jak powinny być. Może pompa była wymieniona na inny typ i dźwignia teoretycznie do tego moto nie gra z nową pompą.
To często powód problemów zarówno z hamulcem jak i hydraulicznie uruchamianym sprzęgłem.