tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Pytania dotyczące układu hamulcowego w Twoim motocyklu
Autor tematu
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Post autor: 4tSTUNT » pn, 13 lut 2012, 19:38

Rozwiejcie moje wątpliwości :))
Czym kierować się przy zakupie tarcz hamulcowych?
Jak wielkość ich wpływa na skuteczność hamowania
I ogólnie jaki kształt wybrać oraz czy to ma jakieś znaczenia (wiem, że ma ale nie wiem jakie xDD)

Poniżej link do ciekawej aukcji na allegro z tarczami
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-nowe ... 38381.html

I pytanie tego rodzaju, bo np te tarczę takie jakby trójkątne na pierwszych fotach wyglądaja kozacko, ale do jakiej jazdy one zalecane i wgl?


Także ciekawy artykuł na temat tarcz jest na stronie motox, ale nic właśnie w nim nie piszę jak dobrać tarcze, tzn o jej kształcie i wgl
http://www.motox.com.pl/garaz-motox-com ... video.html

Dzięki za wyjaśnienia :))
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: Kajec » pn, 13 lut 2012, 20:08

1. Przy zakupie tarcz hamulcowych warto kierować się firmą, która robi to od dłuższego czasu, EBC/Braking itd. (poszukaj w google).
Nie mam nic osobiście do DDT racing...nie sprawdzałem itd. więc ciężko mi się odnieść do ich produktów. Są już trochę czasu na rynku, więc nie podejrzewam żeby robili lipe.
2. Wielkość tarczy=większa powierzchnia=większe tarcie=lepsze hamowanie.
3. Co do kształtu to już bardziej skomplikowany temat ale głównie chodzi o chłodzenie. Inną sprawą są tarcze ,,pływające,, montowane z pewnym luzem względem ruchu wzdłuż własnej osi (minimalnie rusza się na boki) przez co oba klocki mogą ściskać tarcze z równą siłą. Tarcze te są droższe ale skuteczniejsze :)

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Post autor: Marcel111 » pt, 17 lut 2012, 09:26

Czy polecacie tarcze błotne (pełne)?
wymieniona wyżej firma ddt ma je w swojej ofercie

w opisie:
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-nowa ... 11869.html

zauważyłem, że w błocie na zwykłej klocki (delta braking z olka za 70zl) potrafią zjechać do połowy po jednym wypadzie.

Producent DDT sugeruj, że na pełnej żywotność klocków przedłuża się 10 razy w błocie.
Na ile jest to prawda i jakie są wady takiej tarczy.
Jazda enduro raczej w cięższym terenie z małą ilością szybkich przelotówek, często w błocie.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Post autor: Marcel111 » ndz, 19 lut 2012, 22:05

czy nikt nie ma doświadczenia z pełnymi tarczami błotnymi ?

http://img228.imageshack.us/img228/3125 ... brocb2.jpg

pytanie czy to faktycznie przedłuża żywotność klocków i jakie ma wady w stosunku do zwykłej
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

chudyyo123
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 01:31
Motocykl: SX450F 2010r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koło krakowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Post autor: chudyyo123 » wt, 21 lut 2012, 15:24

Tarcza pełna ma jedna wade gorzej odprowadza cieplo bo niema dziur i sie grzeje jak cholera i po wjezdzie w wode po rozgrzaniu zwykła tarcza moze po prostu peknąc napewno bedzie lepiej hamowac bo ma większa powierzchnie

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Post autor: Yamaciek » śr, 22 lut 2012, 10:20

Tarcza błotna ma sens tylko z tyłu. Różnica w skuteczności hamowania praktycznie niezauważalna (może trochę słabsza). Trwałość klocków (szczególnie w błocie) zdecydowanie większa. Piszę z własnego doświadczenia na KTM SX 450.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tarcze hamulcowe- jakie wybrać?

Post autor: Marcel111 » śr, 22 lut 2012, 19:02

chodzi mi tylko o tyl, dzięki za info,
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”