Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
-
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: pt, 28 wrz 2007, 21:39
- Motocykl: ktm 300 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: bogatynia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
lukikme oto skrócony regulamin CC sk
Udział w imprezie Cross Country polega na pokonaniu jak największej ilości okrążeń trasy wytyczonej na terenie toru motocrossowego i przyległych mu terenów w ciągu:
· 1 godzina - klasa „Młodzik”
· 2 godziny - 125, p125, Weteran, PROFI
· 1 godzina - quad
Długość jednej pętli wynosi ok.6 km, trasa o zróżnicowanym podłożu, czarnoziem, żwir, błoto, łąka. Start do wyścigu odbywa się klasami w odstępach 30 sekundowych według następującej kolejności :
· PROFI + pow 125
· 125
· WETERAN
· Młodzik
Klasa quad startuje w odrębnym 1 godzinnym wyscigu
Po ukończeniu każdego okrążenia , uczestnik ma obowiązek zatrzymania się na linii START – META celem uzyskania potwierdzenia u sędziego, a w trakcie okrążenia na punkcie kontroli przejazdu (PKP) na wyraźne polecenie sędziego. Każde skrócenie trasy, stwierdzone przez sędziego spowoduje wykluczenie z klasyfikacji w imprezie. Wszelkie naprawy i tankowania odbywać się mogą tylko w „Parku roboczym” lub miejscu wyznaczonym przez organizatora . Start do cross county zostanie poprzedzony odprawą zawodników i jednym kółkiem zapoznawczym
Organizator prowadzi komputerowy pomiar czasu i okrążeń dla każdego uczestnika. Klasyfikacja w klasach będzie prowadzona na podstawie ilości pełnych okrążeń przejechanych przez uczestnika w czasie określonym w pkt 6 i czasu uzyskanego na lini mety. W przypadku jednakowej ilości okrążeń decydować będzie kolejność na linii mety po przejechaniu ostatniego pełnego okrążenia i łączny czas przejazdu. Uczestnik będzie sklasyfikowany jeśli w wyznaczonym czasie ukończy minimum 1 okrążenie.
Udział w imprezie Cross Country polega na pokonaniu jak największej ilości okrążeń trasy wytyczonej na terenie toru motocrossowego i przyległych mu terenów w ciągu:
· 1 godzina - klasa „Młodzik”
· 2 godziny - 125, p125, Weteran, PROFI
· 1 godzina - quad
Długość jednej pętli wynosi ok.6 km, trasa o zróżnicowanym podłożu, czarnoziem, żwir, błoto, łąka. Start do wyścigu odbywa się klasami w odstępach 30 sekundowych według następującej kolejności :
· PROFI + pow 125
· 125
· WETERAN
· Młodzik
Klasa quad startuje w odrębnym 1 godzinnym wyscigu
Po ukończeniu każdego okrążenia , uczestnik ma obowiązek zatrzymania się na linii START – META celem uzyskania potwierdzenia u sędziego, a w trakcie okrążenia na punkcie kontroli przejazdu (PKP) na wyraźne polecenie sędziego. Każde skrócenie trasy, stwierdzone przez sędziego spowoduje wykluczenie z klasyfikacji w imprezie. Wszelkie naprawy i tankowania odbywać się mogą tylko w „Parku roboczym” lub miejscu wyznaczonym przez organizatora . Start do cross county zostanie poprzedzony odprawą zawodników i jednym kółkiem zapoznawczym
Organizator prowadzi komputerowy pomiar czasu i okrążeń dla każdego uczestnika. Klasyfikacja w klasach będzie prowadzona na podstawie ilości pełnych okrążeń przejechanych przez uczestnika w czasie określonym w pkt 6 i czasu uzyskanego na lini mety. W przypadku jednakowej ilości okrążeń decydować będzie kolejność na linii mety po przejechaniu ostatniego pełnego okrążenia i łączny czas przejazdu. Uczestnik będzie sklasyfikowany jeśli w wyznaczonym czasie ukończy minimum 1 okrążenie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
w CC MP jedzie 2 godziny a Puchar 1,5. W przypadku utrudnionych warunków pogodowych lub innych organizator może skrócić te czasy lub nawet odwołać bieg.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
- Motocykl: KTM SX-F 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
No ja miałem na myśli coś typu; Drezno-Wrocław, H4X4 ...
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160
-
Autor tematulukikme
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: pt, 30 gru 2005, 20:31
- Motocykl: Rm 125 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Wydaje mi się, że akurat jeżeli chodzi o wybór motocykla to większe znaczenie ma charakter trasy niż sama forma zawodów. Choć z założenia CC jest bliższe jeździe enduro niż MX, to w rzeczywistości często bywa odwrotnie.
Moto zostaje - to jest pewne. Co do zmian to czuję, że lepiej będzie zainwestować w lepsze kapcie i "garść" części zamiennych niż większy bak. Tak jak ROBOS66 napisał, podczas 1,5h maratonu te kilkadziesiąt sekund można wykorzystać na rozluźnienie i wyprostowanie gnatów. Na podstawie takich postów dochodzę do wniosku, że przy swoich pierwszych startach chwila przerwy nie będzie dla mnie dużą stratą, a może nawet chwilą potrzebnego oddechu.
Przy okazji dzięki za zainteresowanie tematem. W końcu merytoryczne i rzeczowe odpowiedzi...
Btw.
Ciekawi mnie dlaczego jeszcze nikt nie napisał żadnego obszerniejszego artykułu o przygotowaniu i samym przebiegu zawodów - coś od bardziej doświadczonych kolegów dla tych, którzy tematu dopiero zaczynają dotykać. Przy wielu opisach smarowania łańcucha, wymiany oleju czy opon ani jednego zbliżającego z płaszczyzną zawodniczą? Myślę, że takimi tekstami można byłoby sporo osób zachęcić do wspólnej rywalizacji. W końcu nie taki diabeł straszny...
Moto zostaje - to jest pewne. Co do zmian to czuję, że lepiej będzie zainwestować w lepsze kapcie i "garść" części zamiennych niż większy bak. Tak jak ROBOS66 napisał, podczas 1,5h maratonu te kilkadziesiąt sekund można wykorzystać na rozluźnienie i wyprostowanie gnatów. Na podstawie takich postów dochodzę do wniosku, że przy swoich pierwszych startach chwila przerwy nie będzie dla mnie dużą stratą, a może nawet chwilą potrzebnego oddechu.
Przy okazji dzięki za zainteresowanie tematem. W końcu merytoryczne i rzeczowe odpowiedzi...
Btw.
Ciekawi mnie dlaczego jeszcze nikt nie napisał żadnego obszerniejszego artykułu o przygotowaniu i samym przebiegu zawodów - coś od bardziej doświadczonych kolegów dla tych, którzy tematu dopiero zaczynają dotykać. Przy wielu opisach smarowania łańcucha, wymiany oleju czy opon ani jednego zbliżającego z płaszczyzną zawodniczą? Myślę, że takimi tekstami można byłoby sporo osób zachęcić do wspólnej rywalizacji. W końcu nie taki diabeł straszny...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Jeśli chodzi o przełożenia na zawody to preferuje 13-48 kiedy tor podchodzi po MX lub są wysokie podjazdy, dużo kopnego piachu lub błoto. Jeżeli tor jest dość płaski i w miarę twardy jadę na 14-48. Moto staje się ciut łagodniejsze i mniej męczy, wyciągam większe prędkości na każdym biegu, zmniejsza się spalanie no a poza tym zmiana przedniej zębatki trwa kilka minut a różnicę da się skorygować naciągami łańcucha bez jego wymiany. Dodam że mam 250 2t i o spadek mocy na kole nie muszę się martwić.
Co do przygotowania motocykla do zawodów CC jasne jest że musi on być w dobrej kondycji: opony, napęd, zawieszenie no i klocki hamulcowe porządne bo czasem schodzą w kilkanaście minut. Filtr czyściutki i drugi w zapasie na następny dzień, klocuszki też dobrze mieć awaryjne, klamki, linki, świecę kilka podstawowych kluczy, śrubek, trytytek, plaster, matę ekologiczną, paliwo i oleje.
Gdy jest mokro to przyda się zapasowy strój , buty i kask. Kurtka nieprzemakalna i gumowce do poruszania się po parku maszyn.
I to taki poradnik w telegraficznym skrócie.
Co do przygotowania motocykla do zawodów CC jasne jest że musi on być w dobrej kondycji: opony, napęd, zawieszenie no i klocki hamulcowe porządne bo czasem schodzą w kilkanaście minut. Filtr czyściutki i drugi w zapasie na następny dzień, klocuszki też dobrze mieć awaryjne, klamki, linki, świecę kilka podstawowych kluczy, śrubek, trytytek, plaster, matę ekologiczną, paliwo i oleje.
Gdy jest mokro to przyda się zapasowy strój , buty i kask. Kurtka nieprzemakalna i gumowce do poruszania się po parku maszyn.
I to taki poradnik w telegraficznym skrócie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Zmiana przełożeń w secie... Jak kto woli najlepiej przejechać jedne zawody i zobaczyć jak to jest potem kombinować.Nic nowego nie powiem ale OPONY i garść jakichś najbardziej awaryjnych części typu klamki,świece.Ważne jest żeby wszystko mieć ustawione poręcznie(klamki,dźwignie,manetkę ) 90min które zwykle sie przeciąga potrafi wymęczyć.Zbiornik nie głupia myśl-jak masz zapas pićku na plecach i żelazna kondycje,czasem ta minuta przerwy,rozluźnienia,możliwość szybkiego przysznica:D może dać siłę na dalszą walkę:)
Jak jedziesz na na 2 dni weź wszystko co może Ci sie przydać-klucze,jakieś uniwersalne śrubki (trytki ).
Jak jedziesz na na 2 dni weź wszystko co może Ci sie przydać-klucze,jakieś uniwersalne śrubki (trytki ).
Kto to taki? KAWSAKI
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
jako pierwszy raz startujący w zawodach typu CC zalej pełen zbiornik paliwa przed startem i postaraj sie , powtórze postaraj sie dojechac do końca wyscigu te 1,5 godz. juz po 3 okrazeniu zjedziesz do depo żeby odpocząc , napić sie wody, a potem jeszcze zrobisz 2 koła i to bedzie wszystko na co pierwszy raz bedzie stac . ci najlepsi robia od 9 do 13 okrązeń w zalezniości od długosci toru. zajrzyj na http://www.pzm.pl/Motocross/Wyniki otwórz wyniki cc i zobaczpo ile kól chłopaki i gdzie krecili . A ten regulamin to jakis pokrecony nie prawidłowy .tu jest prawidłowy ale na sezon 2008.Nowego jeszcze nie ma http://www.pzm.pl/userfiles/file/komuni ... char_PZM(1).pdf
tu jest kalendarz na ten sezon http://www.pzm.pl/userfiles/file/kalend ... y_2009.pdf.
zapraszamy
tu jest kalendarz na ten sezon http://www.pzm.pl/userfiles/file/kalend ... y_2009.pdf.
zapraszamy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz, 18 cze 2006, 22:30
- Motocykl: CRF 250 R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
kolego w zeszłym sezonie dwie pierwsze imprezy cc lecialem tez rm 125 u was w chelmnie byłem 2. i nie brakowalo mi mocy ani dołu itp, rmka spisywała sie naprawde super w czasie wyscigu zjezdzajac do depo po ok 45min tankowalem jakies 5-6 litrow i spokojnie starczyło na nastepne 45, pozatym tez myslalem nad takim bakiem ale uwazam ze lepiej przystanac na kilkanascie sekund napic sie "odpoczać" . Mialem zalozone dosc szybkie przelozenie teraz juz nie pamietam ile konkretnie ale biegi przewaznie 2-3-4 . Akurat organizatorzy staraja sie ograniczac proste przewaznie trasy sa dosc krete lub mocno urozmaicone. Ale prawda jest taka ze lepiej sie smiga 250 2t jest bardziej elastyczna i nie trzeba tyle w biegach wajchowac.
SERWIS MOTOCYKLI - POZNAŃ 660 433 555
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Nom w Chełmnie było raczej szybko...
Co do setki na cc... Jak ktoś jest mniej doświadczony i na ostrym tzn podjeździe na którym motory sie zakopują bo jest pionowo puścisz gaz to amen... (Nie takie coś jak było w Chełmnie że na zapoznawczym 80% leżało na stosunkowo prostym podjeździe piaskowym)
Co do setki na cc... Jak ktoś jest mniej doświadczony i na ostrym tzn podjeździe na którym motory sie zakopują bo jest pionowo puścisz gaz to amen... (Nie takie coś jak było w Chełmnie że na zapoznawczym 80% leżało na stosunkowo prostym podjeździe piaskowym)
Kto to taki? KAWSAKI
-
Autor tematulukikme
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: pt, 30 gru 2005, 20:31
- Motocykl: Rm 125 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
No tak, liczę się z tym, że debiut nie będzie rewelacyjny. Zależy mi przede wszystkim na wytrzymaniu 1,5h jazdy. Mimo wszystko wierzę, że przejechanie kilku rund pozwoli mi na prawdziwe ściganie się z resztą, a nie tylko własną wytrzymałością.
Zastanawiam się jeszcze gdzie mogę znaleźć kompletne wyniki z całego wyścigu CC. Wszędzie podają 10-15 pierwszych zawodników - co z resztą? Ciekawi mnie dolna granica "osiągów" zawodników.
Zastanawiam się jeszcze gdzie mogę znaleźć kompletne wyniki z całego wyścigu CC. Wszędzie podają 10-15 pierwszych zawodników - co z resztą? Ciekawi mnie dolna granica "osiągów" zawodników.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Tu masz wyniki z CC http://www.motoresults.pl/?t=Country%20 ... =1&lang=pl