Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
-
Autor tematulukikme
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: pt, 30 gru 2005, 20:31
- Motocykl: Rm 125 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Przy okazji rozpoczęcia prac serwisowych okresu zimowego zastanawiam się nad przystosowaniem motocykla do startów w zawodach cross country - w pełni seryjne Suzuki Rm 125.
Chodzi mi głównie o kupno większego zbiornika paliwa - fabryczne 8l to za mało, z drugiej strony też nie jestem pewny czy na większym baku (12,5l) da się dojechać bez tankowania. Nie jestem też przekonany czy ta wymiana będzie rzeczywiście aż tak istotna - tankowanie to w końcu kilkadziesiąt sekund...
Czy coś jeszcze? Nie wiem i z racji, że będzie to moje pierwsze podejście do zawodów będę wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące zarówno przygotowania moto jak i samego siebie.
Chodzi mi głównie o kupno większego zbiornika paliwa - fabryczne 8l to za mało, z drugiej strony też nie jestem pewny czy na większym baku (12,5l) da się dojechać bez tankowania. Nie jestem też przekonany czy ta wymiana będzie rzeczywiście aż tak istotna - tankowanie to w końcu kilkadziesiąt sekund...
Czy coś jeszcze? Nie wiem i z racji, że będzie to moje pierwsze podejście do zawodów będę wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące zarówno przygotowania moto jak i samego siebie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
- Motocykl: KTM SX-F 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Witam jestem pilotem rajdowym właśnie miedzi innymi w rajdach cross country i innych offroadowych imprezach.
Z tego co zaobserwowałem niema co sie pakować w 2T W cross country 2T wymiera potrzeba naprawdę elastycznej maszyny z dobrym momentem obrotowym Cos typu Np WR takie prawdziwe hard enduro.
Setą nie zdziałasz dużo jak sam wiesz nie lubi prostych ;/;/ i i na wolnych zero mocy a o długich podjazdach możesz zapomnieć.
Więc moim zdaniem jak chcesz uczestniczyć w rajdach cross country Kup jakieś dobre hard enduro które w jakimś stopniu jest juz przygotowane to takich typu rajdów
pozdro Kuba
Z tego co zaobserwowałem niema co sie pakować w 2T W cross country 2T wymiera potrzeba naprawdę elastycznej maszyny z dobrym momentem obrotowym Cos typu Np WR takie prawdziwe hard enduro.
Setą nie zdziałasz dużo jak sam wiesz nie lubi prostych ;/;/ i i na wolnych zero mocy a o długich podjazdach możesz zapomnieć.
Więc moim zdaniem jak chcesz uczestniczyć w rajdach cross country Kup jakieś dobre hard enduro które w jakimś stopniu jest juz przygotowane to takich typu rajdów
pozdro Kuba
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
W ubiegłym sezonie startowałem w CC na SXS250 2T byłem bardzo z niego zadowolony! Superlekka maszyna która pozwala pokonywać dziury, błoto i piach górą bez zapadania się. Podczas 1,5h wyścigu każdy kilogram ma znaczenie. Zbiornik mam 10,5l i po wyścigach bez dotankowywania zostawało 1-2l benzyny a gazu nie żałowałem i robiłem całkiem dobre czasy.
Zauważyłem, że szczególnie drugiego dnia zawodów enduraki (EXC i WR) bardzo mocno odczuwały dziury na trasie, natomiast właściciele crossów śmigali dużo lżej i szybciej po wierzchołkach garbów.
Myślę, że jeżeli nie walczy się o czołowe lokaty w klasyfikacji to warto zrobić chwilowa przerwę na dolanie paliwa, wymianę gogli, rozluźnienie przykurczonych dłoni czy przepłukanie gardła wodą. Sekundy odpoczynku mogą zdziałać cuda i resztę wyścigu będzie dużo łatwiej jechać.
Zauważyłem, że szczególnie drugiego dnia zawodów enduraki (EXC i WR) bardzo mocno odczuwały dziury na trasie, natomiast właściciele crossów śmigali dużo lżej i szybciej po wierzchołkach garbów.
Myślę, że jeżeli nie walczy się o czołowe lokaty w klasyfikacji to warto zrobić chwilowa przerwę na dolanie paliwa, wymianę gogli, rozluźnienie przykurczonych dłoni czy przepłukanie gardła wodą. Sekundy odpoczynku mogą zdziałać cuda i resztę wyścigu będzie dużo łatwiej jechać.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 23 gru 2008, 22:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
A ja uważam, że dobra seta w 2t nie jest zła np. yz,kx,cr czy rm wcale nie są złe maszyny.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
A ile taki wyścig CC trwa, skoro autor tematu pisze o zmianie baku na większy?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: pt, 28 wrz 2007, 21:39
- Motocykl: ktm 300 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: bogatynia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Ok. 2 godzin a pyzatym możesz tankować podczas rajdu cc
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 359
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 19:51
- Motocykl: zielony monster
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kuj-Pom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Setą może też ostro dawać w CC - wystarczą umiejętności. Jedyny problem taki nie do przeskoczenia to właśnie te długie proste odcinki, tu 125 rzeczywiście ma problemy.kubas1994 pisze:Witam jestem pilotem rajdowym właśnie miedzi innymi w rajdach cross country i innych offroadowych imprezach.
Z tego co zaobserwowałem niema co sie pakować w 2T W cross country 2T wymiera potrzeba naprawdę elastycznej maszyny z dobrym momentem obrotowym Cos typu Np WR takie prawdziwe hard enduro.
Setą nie zdziałasz dużo jak sam wiesz nie lubi prostych ;/;/ i i na wolnych zero mocy a o długich podjazdach możesz zapomnieć.
Więc moim zdaniem jak chcesz uczestniczyć w rajdach cross country Kup jakieś dobre hard enduro które w jakimś stopniu jest juz przygotowane to takich typu rajdów
pozdro Kuba
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Moze zmien przełozenie na dłuzsze choc troche Ci ułatwi, zebate 48 czy cus pozdro
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
- Motocykl: Yamaha YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
To wtedy osłabi już całkowicie niskie partie obrotów, nie będzie mocy, nie będzie czym jechać.
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F
http://bikepics.com/members/piterq1991/
http://bikepics.com/members/piterq1991/
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
jakis kompromis musi byc
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: pt, 28 wrz 2007, 21:39
- Motocykl: ktm 300 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: bogatynia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przygotowanie 125 2T do sezonu zawodów cross country
Trasa CC składa się z trasy motocrossowej i odcinka enduro na tych trasach niema zbyt długich prostych odcinków także jeździłem na różnych motocyklach w CC i powiem ze np. Honda CR 125 nie miała żadnych problemów, ale szczerze pozwiedzane lepiej mi się jechało na KTM 125 EXC