Strona 7 z 9

: pt, 22 cze 2007, 16:41
autor: piasektt
grey_cinnamon pisze:
vajda pisze: takze czekam na informacje bo planuje zakup motoru i z gory wiem ze selekcja nicasilu w nim jest D. DOBRZE zrobic.
pozdrawiam :)
Heja,
Nicasil ma selekcje?
Dość dawny to post, kupiłeś już maszynę?
U mnie to, że moto ma tuleję wyszło dopiero po kupnie, mimo że wyraźnie pytałem sprzedawcę o selekcje tłoka. Widać to tylko dla mnie jest oczywiste że jak pytam o selekcję tłoka to zakładam, iż cylinder jest na nicasilu. Sprzedawca nie wspomniał że jest tuleja w cylindrze. I dobrze mi tak...
Ale przestrzegam innych żeby pytali przede wszystkim czy jest nicasil, a później może o to jaka jest selekcja.

Pozdro.

Tak nicasil ma selekcje w 2T A, B, C, D a w 4T A, B.

A kolega vajda motcykla nie kupił informacja z dnia 22.06.07 16:41:51

: pt, 22 cze 2007, 16:46
autor: acid
razz pisze:Byłem u mechanika zajmującego się tego tupu sprawami i powiedział mi tak: im bardziej zeszlifujesz cylinder, tym on będzie miększy i bardziej podatny na zniszczenie, ponieważ najmocniejsza warstwa jest zawsze w "środku". Więc moim zdaniem nie można takiego cylindra rozwiercać na większą pojemność.

W korbowodach robocza powierzchnia jest cienka ale najwytrzymalsza a jak sie to przedstawia w aluminiowym cylindrze to grom go wie , alternatywą dla nikasilu jest metal wzmacniany włóknami, używany w Hondzie NSX 3,2l. Stosunek kosztów do mocy i sprawności znajduje się pomiędzy wkładkami żeliwnymi a Nikasilem. Podczas odlewania, stop aluminium jest wylewany wokół rdzeni cylindra składających się z włókien węglowych i tlenku glinu. Są one wchłaniane przez ciekłe aluminium. Po zakończeniu tego procesu, cylindry są rozwiercane i większa część rdzenia jest usuwana. Jednak zewnętrzna część warstwy została zachowana jako ścianka cylindra. Jest to twarda, odporna na ścieranie powierzchnia o grubości około 0,5 mm, zintegrowana z warstwa włókien węglowych i tlenków glinu. Cały ten proces umożliwia tworzenie większych przekrojów cylindra wewnątrz takiego samego bloku silnika Nie mówię żeby to zrobic tylko że takie coś istnieje Razz ma rację , ścianki będą cienkie a co za tym idzie mniej wytrzymałe Pozdro

cylinder cr 250

: pn, 10 lis 2008, 20:50
autor: przemek600
gdie moge zrobic nicasyl i jaki jest koszt.

Re: cylinder cr 250

: pn, 10 lis 2008, 21:28
autor: WLD_Wlodi
Na motoxie, u pana Woryny w Katowicach itd.

Re: NIKASIL

: śr, 10 gru 2008, 15:15
autor: cubix
witam

w moim sx 125 '01 wytarł się nicasil, aktualnie jest wsadzony tłok D i moto nie ma kompresji...
nie wiem wszystkiego na temat nicasilu, wiec mam pare pytan. Gdy oddaje się cylinder do nikasilowania, trzeba podać średnicę jaką chcemy otrzymać ? czy np. zakład domyślnie szlifuje go pod tłoka pierwszej selekcji [A] ? Pytam bo mam już zakupiony tłok A, ale nie mam jeszcze zrobionego cylindra....

Re: NIKASIL

: czw, 15 sty 2009, 15:05
autor: mec
oni sami robią nikasil na wymiar tłoka selekcji A

Re: NIKASIL

: czw, 15 sty 2009, 17:25
autor: ecik
mec pisze:oni sami robią nikasil na wymiar tłoka selekcji A
Bzdury!!
Każdy ci zrobi nikasil na wymiar nominalny cylindra. W 125 jest to średnica 54,00 gdzie tłok Vertex selekcja A ma srednice (uwaga) 53,93 !! Więc pasowanie jest do pi... bo na 0,07 jak wsadzisz tłok A. Generalnie pasuje się na 0,05-0,04.

Więc jak masz możliwość to powiedz, że chcesz mieć wymiar np. 53,97 cylindra - wtedy wkładasz tłok A i masz spasowany na 0,04.
Sam teraz wysłałem cylinder do nikasilu i jak będzie taka możliwość to mi zrobią nad wymiar czyli 53,97 (mam 125).
Pozdrawiam

Re: NIKASIL

: czw, 19 lut 2009, 22:52
autor: Adrian_ORT
To mój pierwszy post więc chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać. Chciałbym położyć w swoim motocyklu (yz 250) nowy nicasil. Jednak mam pewien problem, na Allegro jest tylko 2 gości którzy robią coś takiego, jeden z Nich to ten:

http://allegro.pl/item547874501_nicasil ... 2t_4t.html

dzwoniłem pytałem, nicasil jest kładziony w Czechach Pan z którym rozmawiałem jest dosyć rzeczowy i "czuć", że trochę czasu w tym siedzi twierdzi, że ponoć nie ma skarg a nicasil jest naprawdę wytrzymały. Chociaż krążą o nim różne opinie to po rozmowie z Nim jestem w stanie zaryzykować (najgorzej,że nie wiem czy słusznie:).

Kolejną konkretną ofertą jest ten:

http://allegro.pl/item561076812_nicasil ... 2t_4t.html

wrażenie robi, że jest kładziony w Profesjonalnej Firmie Tornado Racing Cams w Niemczech, na dodatek jest troszkę droższy co być może świadczy o jakości. Jednak po rozmowie tel. zupełnie zmienił mi się obraz tej sytuacji. Sprzedawca naprawdę nie wiele potrafił powiedzieć tak jakby wcale się nie orientował w tym co mówi(chyba 3 razy podawał mi cenę, bo sam za każdym razem mówiłem mu że coś jest nie możliwe-najpierw powiedział że 780zł za nikasil+tłok potem stopniowo piął się w góre aż do 1100zł).Na pytanie ile tłoków wytrzyma selekcja nic nie potrafił powiedzieć, odniosłem wrażenie jakby nie wiedział o co pytam.

Chciałem zapytać, czy może ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi zakładami lub. ew. może polecić coś innego. Wiem, że na motox jest oferta ale z wysyłką kosztuje to prawie 1000zł więc nie wiem czy gra warta świeczki.

pozdrawiam

Re: NIKASIL

: pt, 20 lut 2009, 23:58
autor: cubix
na motox jest niewiele drozej. usługa koszutje 690zł, a wysyłka 290 ale dzieli sie na ilosc cylindrów wysylancyh jednoczesnie, jak Ci sie nie spieszy to są wysylane z dwoma innymi :) czyli 690+100. sam korzystalem, polecam. zresztą to langcourt nie jakiś zakład w czechach lub niemczech u posrednika :)

Re: NIKASIL

: ndz, 22 lut 2009, 20:15
autor: Adrian_ORT
Oo to dobra wiadomość, zupełnie zmienia moje podejście do sytuacji. I chociaż zdecyduję się na usługę z motox, to jeszcze raz z ciekawości zapytam czy ktoś może korzystał z usług w/w warsztatów?

pozdrawiam

Re: NIKASIL

: śr, 8 lip 2009, 20:44
autor: czak90
hej
wczoraj sciagnolem cylinder poniewaz chcialem pomierzyc go i dobrac nowy tłoczek Niestety nicasil w jednym miejscu wygląda jakby byl pęknięty/ukruszonym, zresztą oceńcie sami ...
http://img36.imageshack.us/i/p1180640i.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/p1180639.jpg/
Motocykl nie mial jakiegos spadku mocy ( u mnie w ekipie jest kilka 250 2tcc z tego samego rocznika takze mam porównanie).
Czym spowodowane sa takie odkruszenia? ( moto zawsze ma poziom płynu w chłodnicy - sprawdzane przed kazda jazda, filtr powietrza czyszczony co każdą jazdę)

Re: NIKASIL

: czw, 9 lip 2009, 21:13
autor: metalbeast
z tego co widze, to między kanałami wydechowymi najszybciej się wyciera ten nicasil. U siebie jak patrzyłem to była mała kropka :) Więc złożyłem i śmigam. U ciebie jakoś to tragicznie nie wygląda, poza tym widzę, że reszta cylindra wygląda bardzo ładnie.
Ja bym zakładał i jezdził. Ale może poczekaj aż się inni wypowiedzą.