Mechanika motocylkowa- nauka
-
Autor tematukdeska12
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 20:05
- Motocykl: Derbi Senda x-treme r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła WLKP
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mechanika motocylkowa- nauka
Witam poszukję stron www na których mógłbym poznać dokładną budowę silników 2t.
Chciałbym bardzo szczegółowo poznać budowę takiego silniczka oraz poznać sposoby napraway poszczególnych podzespołow. Szukałem na necie ale niestety nie znalazłem stron
takiej tematyce w języku polskim. Z góry bardzo dziękuje za odp.Pozdro:)
Chciałbym bardzo szczegółowo poznać budowę takiego silniczka oraz poznać sposoby napraway poszczególnych podzespołow. Szukałem na necie ale niestety nie znalazłem stron
takiej tematyce w języku polskim. Z góry bardzo dziękuje za odp.Pozdro:)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
- Motocykl: 95' kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Barwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Mechanika motocylkowa- nauka
Takiej profesjonalnej stronki raczej nie znajdziesz. Prędzej jakies doswiadczenia, zasady działania etc. na jakis blogach czy stronkach. Ale tu masz fajny artykuł po częsci opisujący zasady działania 2t, jego wady, zalety, podzespoły eksploatacyjne : http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
pozdr
pozdr
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mechanika motocylkowa- nauka
Czytaj raczej książki a nie net, bardziej efektywne źródło.
W necie informacje są chaotyczne, pobieżne, i tak naprawdę jak sie chcesz czegoś nauczyć (calosciowo) o 2T to chyba lepsza jest ksiażka w papierze
Podjedź do bliblioteki, poszukaj np. któregoś z wydań "silniki dwusuwowe pojazdów" . Ostatnie wydanie z końca lat 80 ma w treści już tematy zaworów wydechowych w 2T, membran itd. W zasadzie do tej pory aktualna.
Autora nie pamiętam, chyba Rychter, musialbym zerknąc na pólke.
W necie informacje są chaotyczne, pobieżne, i tak naprawdę jak sie chcesz czegoś nauczyć (calosciowo) o 2T to chyba lepsza jest ksiażka w papierze
Podjedź do bliblioteki, poszukaj np. któregoś z wydań "silniki dwusuwowe pojazdów" . Ostatnie wydanie z końca lat 80 ma w treści już tematy zaworów wydechowych w 2T, membran itd. W zasadzie do tej pory aktualna.
Autora nie pamiętam, chyba Rychter, musialbym zerknąc na pólke.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- VIP
- Posty: 259
- Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
- Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Mechanika motocylkowa- nauka
Można powiedzieć, że temat dość obszerny. Na Twoim miejscu skupiłbym się na modelu dokładnie , który Cię interesuje. Pozostałe silniki 2T powinni się różnić szczegółami. Dobrym sposobem poznania budowy jest ściągnięcie katalogu części gdzie silnik jest rozłożony do najmniejszej śrubki. Aby poznać naprawę i jak zabierać się do tego można skorzystać tzw książki "Workshop" gdzie pokazane jest na zdjęciach z opisem jak krok po kroku rozbiera się silnik. Poznanie tych dwóch rzeczy i umiejętność korzystania z nich bardzo Ci pomoże. Pozostaje tylko wyobraźnia abyś widział w głowie to co widzisz na kartce papieru.Sam to sprawdziłem i poszło na 5+ Jeszcze jedno. Zawsze warto mieć w tel. nr-y do ludzi, którzy pomogą w biedzie. BEZCENNE
-
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Mechanika motocylkowa- nauka
Jestem na podobnym etapie - uczę się zasad działania poszczególnych części w silniku, a robię to tak - mam obecnie silnik do remontu, muszę wymienić łożyska, uszczelniacze itd... Rozebrałem cały silnik i oglądałem sobie poszczególne części, bawiłem się dźwigienkami itd. Dzięki temu wiem np jak działa skrzynia biegów, sprzęgło, wiem który podzespół co robi i jaki daje to efekt. Polecam, a w przypadku problemów ze składaniem, na necie są darmowe diagramy części, można się nimi posiłkować, poza tym np taka skrzynia od mojej kawy da się złożyć tylko na jeden sposób, żeby wszystko do siebie pasowało.
Zaplatam i centruję koła -> PW