Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
-
Autor tematuDemcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
Cześć wszystkim.
Bardzo przepraszam jeśli temat nie w tym dziale i proszę o przeniesienie. Próbowałem znaleźć informacje na Google ale nie udało mi się w nic trafić, dlatego piszę tutaj.
Od niecałego roku jestem w posiadaniu w/w crossa. Przejechałem na nim jakieś 15-20 mth. Na początku wszystko było dobrze, ale jak to w tym sporcie, jak i samych motorach dużo trzeba serwisować, naciagać łańcuch itd. Mój poziom wiedzy na temat serwisu jest poniżej minimalnej krajowej także proszę o wyrozumiałość, gdyż chcę nauczyć się robić przy nim jak najwięcej sam.
Przejdę więc do rzeczy. Ostatnimi czasu próbowałem naciągnąć łańcuch ale moje starania spełzły na niczym bo o ile dobrze zrozumiałem to należy poluzować śrubę przy kole tą mocującą (nie miałem takiego klucza) a następnie odkręcać tam coś przy śrubach 2 kluczami jednym dokręcając a drugim kontrować? Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi to mógł jakoś łopatologicznie wytłumaczyć.
Następnym problemem jest hamulec tylni. Ostatnio poluzowała mi się stupka od hamowania przez co hamulca prawie w ogóle nie było, a jeszcze chwilę temu była kosa. Dokręciłem stupke także siedzi prawidłowo, ale hamulec nie hamuje już tak samo. Jest słabszy. Czy trzeba go jakoś naciągnąć, a może jest to wina już samych hamulcy?
Kolejnym z moich pytań jest mieszanka. Wiem. To pytanie powinno być zadane już dawno temu, aczkolwiek szukałem w książce serwisowej jak to wygląda i wyszło na to że na litr paliwa przychodzi 30 ml oleju. Leje Castrol.
Jednak z tłumika widać wydobywającą się duża ilość smoły. Tak samo na łączeniu tłumika widać że zrobiło się takie osmolone. Uprzedze wasze pociski. Tak wiem że motor się myje i myje go i tak samo wiem że filtr powietrza trzeba myć i smarować olejem. Problem polega też na tym że nie wiem czy przez to smolenie nie stało się coś z gaźnikiem bo motor trochę się dlawi na obrotach. Z początku jest dobrze a potem ma taką blokadę że nie chce się bardziej wkręcić i jak chwilę go tak przeciągne albo puszczę manete i przekręce na nowo (przeważnie muszę zrobić tak z 2-3 razy) to wkręca się wyżej. Może być to spowodowane tym że nie jeżdżę tym motorem ciągle do maxa tylko że sobie tak nim "pykam" po łąkach?
Dzięki wielkie za poświęcony czas i proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Bardzo przepraszam jeśli temat nie w tym dziale i proszę o przeniesienie. Próbowałem znaleźć informacje na Google ale nie udało mi się w nic trafić, dlatego piszę tutaj.
Od niecałego roku jestem w posiadaniu w/w crossa. Przejechałem na nim jakieś 15-20 mth. Na początku wszystko było dobrze, ale jak to w tym sporcie, jak i samych motorach dużo trzeba serwisować, naciagać łańcuch itd. Mój poziom wiedzy na temat serwisu jest poniżej minimalnej krajowej także proszę o wyrozumiałość, gdyż chcę nauczyć się robić przy nim jak najwięcej sam.
Przejdę więc do rzeczy. Ostatnimi czasu próbowałem naciągnąć łańcuch ale moje starania spełzły na niczym bo o ile dobrze zrozumiałem to należy poluzować śrubę przy kole tą mocującą (nie miałem takiego klucza) a następnie odkręcać tam coś przy śrubach 2 kluczami jednym dokręcając a drugim kontrować? Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi to mógł jakoś łopatologicznie wytłumaczyć.
Następnym problemem jest hamulec tylni. Ostatnio poluzowała mi się stupka od hamowania przez co hamulca prawie w ogóle nie było, a jeszcze chwilę temu była kosa. Dokręciłem stupke także siedzi prawidłowo, ale hamulec nie hamuje już tak samo. Jest słabszy. Czy trzeba go jakoś naciągnąć, a może jest to wina już samych hamulcy?
Kolejnym z moich pytań jest mieszanka. Wiem. To pytanie powinno być zadane już dawno temu, aczkolwiek szukałem w książce serwisowej jak to wygląda i wyszło na to że na litr paliwa przychodzi 30 ml oleju. Leje Castrol.
Jednak z tłumika widać wydobywającą się duża ilość smoły. Tak samo na łączeniu tłumika widać że zrobiło się takie osmolone. Uprzedze wasze pociski. Tak wiem że motor się myje i myje go i tak samo wiem że filtr powietrza trzeba myć i smarować olejem. Problem polega też na tym że nie wiem czy przez to smolenie nie stało się coś z gaźnikiem bo motor trochę się dlawi na obrotach. Z początku jest dobrze a potem ma taką blokadę że nie chce się bardziej wkręcić i jak chwilę go tak przeciągne albo puszczę manete i przekręce na nowo (przeważnie muszę zrobić tak z 2-3 razy) to wkręca się wyżej. Może być to spowodowane tym że nie jeżdżę tym motorem ciągle do maxa tylko że sobie tak nim "pykam" po łąkach?
Dzięki wielkie za poświęcony czas i proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
1) Luzuje się ośkę (1) i napina łańcuch dwoma napinaczami (2) które są schowane tak jakby w wahaczu (długie śruby z nakrętkami które dosuwają blaszkę) Poprawnie naciagnięty łańcuch na końcu ślizgu łańcucha (koło zębatki przedniej) powinien mieć szczelinę na 3 place (~40mm). Pamiętaj aby równo ustawić łańcuch - na wachaczu i na tych blaszkach masz znaczniki. Czyli jeśli z lewej masz ustawiony na 3 kresce to z drugiej strony ma być tak samo. Po skręceniu wystarczy zakręcić tylnym kołem i zobaczyć czy jest równo.
2) Pewnie sie zapowieterzył. Musisz dolać płynu do zbiornika, później pompować (sprawdzająć czy w zbiorniku cały czas jest płyn) a następnie trzymajać hamulec popuścić śrubę do odpowietrzania zacisku i ją z powrotem zakręcić. Operację musisz powtórzyc do momentu aż hamulec będzie działał poprawnie. Jest jeszcze druga metoda - wstrzyknięcie płynu przez zacisk do samej góry - imo najlepsza.
śruba do odpowietrzania zacisku to ta z gumką
3) 1:35, 1:30. (niecałe 30ml na 1L benzyny jest ok)
2) Pewnie sie zapowieterzył. Musisz dolać płynu do zbiornika, później pompować (sprawdzająć czy w zbiorniku cały czas jest płyn) a następnie trzymajać hamulec popuścić śrubę do odpowietrzania zacisku i ją z powrotem zakręcić. Operację musisz powtórzyc do momentu aż hamulec będzie działał poprawnie. Jest jeszcze druga metoda - wstrzyknięcie płynu przez zacisk do samej góry - imo najlepsza.
śruba do odpowietrzania zacisku to ta z gumką
3) 1:35, 1:30. (niecałe 30ml na 1L benzyny jest ok)
-
Autor tematuDemcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
A co z tym dlawieniem? Całkiem inna jazda przez to że się tak zachowuje.solaris pisze: 1) Luzuje się ośkę (1) i napina łańcuch dwoma napinaczami (2) które są schowane tak jakby w wahaczu (długie śruby z nakrętkami które dosuwają blaszkę)
2) Pewnie sie zapowieterzył.
3) 3) 1:35, 1:30. (niecałe 30ml na 1L benzyny jest ok)
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
125 2T musisz kręcić, smoła z tłumika to nic nowego - im wolniej jeździsz tym bardziej zasyfiały będziesz miał tłumik. Najlepiej jak masz możliwosć to roztnituj go i zobacz jak wygląda wata w środku. Jest jeszcze mozliwość, że zawór wydechowy źle pracuje. Pamiętaj, że 125 2T praktycznie nie ma dołu, jedzie dopiero od wysokich obrotów.
-
Autor tematuDemcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
Super. Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Problem jeszcze w tym że przy kole z jednej strony mam normalna nakrętke a z drugiej taka okrągła blaszkę z dziurką :p a rozumiem że to popuścić trzeba z 2 stron ta ośkę?
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
Pokaż zdjęcie. Wyżej wkleiłem fote z typowego wahacza do KX. Popuszczasz tylko z jednej strony i ośką będzie luźna.
-
Autor tematuDemcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
Tak to wygląda
- Załączniki
-
- received_1876743589250412.jpeg (218.3 KiB) Przejrzano 7405 razy
- received_1876743589250412.jpeg (218.3 KiB) Przejrzano 7405 razy
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
Wygląda jakby ktos włożył na odwót ośkę Z tej strony powinna być nakrętka.
-
Autor tematuDemcik
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
Jakieś pomysły? Z drugiej strony jest normalnie. Wystarczy z jednej popuścić?solaris pisze:Wygląda jakby ktos włożył na odwót ośkę Z tej strony powinna być nakrętka.
- Załączniki
-
- received_1876743625917075.jpeg (45.07 KiB) Przejrzano 7398 razy
- received_1876743625917075.jpeg (45.07 KiB) Przejrzano 7398 razy
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
No to popuść tu gdzie jest nakrętka cały czas piszę o Tym abyś poluzował tę nakrętkę na ośce.. Następnie poluzuj napinacz (kontra) i kręć tak aby napiać poprawnie łańcuch.
https://www.youtube.com/watch?v=P6tEHW_bUP4&feature=youtu.be
od około 9 minuty jest o napinaniu
https://www.youtube.com/watch?v=P6tEHW_bUP4&feature=youtu.be
od około 9 minuty jest o napinaniu
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003
i odwróć tę oskę aby nakrętka była z drugiej strony jak jesteś praworęczny to lepiej Ci będzie ją dokręcić. Nie zapomnij później skontrować (dorkęcić) napinacza.