DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Awatar użytkownika
Autor tematu
Demcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: Demcik » czw, 18 maja 2017, 11:21

Cześć wszystkim.

Bardzo przepraszam jeśli temat nie w tym dziale i proszę o przeniesienie. Próbowałem znaleźć informacje na Google ale nie udało mi się w nic trafić, dlatego piszę tutaj.

Od niecałego roku jestem w posiadaniu w/w crossa. Przejechałem na nim jakieś 15-20 mth. Na początku wszystko było dobrze, ale jak to w tym sporcie, jak i samych motorach dużo trzeba serwisować, naciagać łańcuch itd. Mój poziom wiedzy na temat serwisu jest poniżej minimalnej krajowej także proszę o wyrozumiałość, gdyż chcę nauczyć się robić przy nim jak najwięcej sam.

Przejdę więc do rzeczy. Ostatnimi czasu próbowałem naciągnąć łańcuch ale moje starania spełzły na niczym bo o ile dobrze zrozumiałem to należy poluzować śrubę przy kole tą mocującą (nie miałem takiego klucza) a następnie odkręcać tam coś przy śrubach 2 kluczami jednym dokręcając a drugim kontrować? Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi to mógł jakoś łopatologicznie wytłumaczyć.

Następnym problemem jest hamulec tylni. Ostatnio poluzowała mi się stupka od hamowania przez co hamulca prawie w ogóle nie było, a jeszcze chwilę temu była kosa. Dokręciłem stupke także siedzi prawidłowo, ale hamulec nie hamuje już tak samo. Jest słabszy. Czy trzeba go jakoś naciągnąć, a może jest to wina już samych hamulcy?

Kolejnym z moich pytań jest mieszanka. Wiem. To pytanie powinno być zadane już dawno temu, aczkolwiek szukałem w książce serwisowej jak to wygląda i wyszło na to że na litr paliwa przychodzi 30 ml oleju. Leje Castrol.
Jednak z tłumika widać wydobywającą się duża ilość smoły. Tak samo na łączeniu tłumika widać że zrobiło się takie osmolone. Uprzedze wasze pociski. Tak wiem że motor się myje i myje go i tak samo wiem że filtr powietrza trzeba myć i smarować olejem. Problem polega też na tym że nie wiem czy przez to smolenie nie stało się coś z gaźnikiem bo motor trochę się dlawi na obrotach. Z początku jest dobrze a potem ma taką blokadę że nie chce się bardziej wkręcić i jak chwilę go tak przeciągne albo puszczę manete i przekręce na nowo (przeważnie muszę zrobić tak z 2-3 razy) to wkręca się wyżej. Może być to spowodowane tym że nie jeżdżę tym motorem ciągle do maxa tylko że sobie tak nim "pykam" po łąkach?

Dzięki wielkie za poświęcony czas i proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1547
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: solaris » czw, 18 maja 2017, 11:45

1) Luzuje się ośkę (1) i napina łańcuch dwoma napinaczami (2) które są schowane tak jakby w wahaczu (długie śruby z nakrętkami które dosuwają blaszkę) Poprawnie naciagnięty łańcuch na końcu ślizgu łańcucha (koło zębatki przedniej) powinien mieć szczelinę na 3 place (~40mm). Pamiętaj aby równo ustawić łańcuch - na wachaczu i na tych blaszkach masz znaczniki. Czyli jeśli z lewej masz ustawiony na 3 kresce to z drugiej strony ma być tak samo. Po skręceniu wystarczy zakręcić tylnym kołem i zobaczyć czy jest równo.
Obrazek


2) Pewnie sie zapowieterzył. Musisz dolać płynu do zbiornika, później pompować (sprawdzająć czy w zbiorniku cały czas jest płyn) a następnie trzymajać hamulec popuścić śrubę do odpowietrzania zacisku i ją z powrotem zakręcić. Operację musisz powtórzyc do momentu aż hamulec będzie działał poprawnie. Jest jeszcze druga metoda - wstrzyknięcie płynu przez zacisk do samej góry - imo najlepsza. :)
Obrazek
Obrazek
śruba do odpowietrzania zacisku to ta z gumką


3) 1:35, 1:30. (niecałe 30ml na 1L benzyny jest ok)
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Demcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: Demcik » czw, 18 maja 2017, 11:56

solaris pisze: 1) Luzuje się ośkę (1) i napina łańcuch dwoma napinaczami (2) które są schowane tak jakby w wahaczu (długie śruby z nakrętkami które dosuwają blaszkę)
Obrazek

2) Pewnie sie zapowieterzył.
3) 3) 1:35, 1:30. (niecałe 30ml na 1L benzyny jest ok)
A co z tym dlawieniem? Całkiem inna jazda przez to że się tak zachowuje.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1547
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: solaris » czw, 18 maja 2017, 12:00

125 2T musisz kręcić, smoła z tłumika to nic nowego - im wolniej jeździsz tym bardziej zasyfiały będziesz miał tłumik. Najlepiej jak masz możliwosć to roztnituj go i zobacz jak wygląda wata w środku. Jest jeszcze mozliwość, że zawór wydechowy źle pracuje. Pamiętaj, że 125 2T praktycznie nie ma dołu, jedzie dopiero od wysokich obrotów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Demcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: Demcik » czw, 18 maja 2017, 12:16

Super. Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Problem jeszcze w tym że przy kole z jednej strony mam normalna nakrętke a z drugiej taka okrągła blaszkę z dziurką :p a rozumiem że to popuścić trzeba z 2 stron ta ośkę?

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1547
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: solaris » czw, 18 maja 2017, 12:17

Pokaż zdjęcie. Wyżej wkleiłem fote z typowego wahacza do KX. Popuszczasz tylko z jednej strony i ośką będzie luźna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Demcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: Demcik » czw, 18 maja 2017, 12:41

Tak to wygląda
Załączniki
received_1876743589250412.jpeg
received_1876743589250412.jpeg (218.3 KiB) Przejrzano 3045 razy
received_1876743589250412.jpeg
received_1876743589250412.jpeg (218.3 KiB) Przejrzano 3045 razy

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1547
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: solaris » czw, 18 maja 2017, 12:45

Wygląda jakby ktos włożył na odwót ośkę ;) Z tej strony powinna być nakrętka.
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Demcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: Demcik » czw, 18 maja 2017, 13:01

solaris pisze:Wygląda jakby ktos włożył na odwót ośkę ;) Z tej strony powinna być nakrętka.
Jakieś pomysły? Z drugiej strony jest normalnie. Wystarczy z jednej popuścić?
Załączniki
received_1876743625917075.jpeg
received_1876743625917075.jpeg (45.07 KiB) Przejrzano 3038 razy
received_1876743625917075.jpeg
received_1876743625917075.jpeg (45.07 KiB) Przejrzano 3038 razy

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1547
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: solaris » czw, 18 maja 2017, 13:06

No to popuść tu gdzie jest nakrętka cały czas piszę o Tym abyś poluzował tę nakrętkę na ośce.. Następnie poluzuj napinacz (kontra) i kręć tak aby napiać poprawnie łańcuch.

https://www.youtube.com/watch?v=P6tEHW_bUP4&feature=youtu.be
od około 9 minuty jest o napinaniu
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Demcik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 18 maja 2017, 10:26
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: Demcik » czw, 18 maja 2017, 13:11

Dobra to jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1547
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc z Kawasaki KX 125 2T 2003

Post autor: solaris » czw, 18 maja 2017, 13:13

i odwróć tę oskę aby nakrętka była z drugiej strony jak jesteś praworęczny to lepiej Ci będzie ją dokręcić. Nie zapomnij później skontrować (dorkęcić) napinacza.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”