Kickstarter HONDA CRF czy się da ? [ROZWIĄZANY]
-
Autor tematuwicherek666
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Kickstarter HONDA CRF czy się da ? [ROZWIĄZANY]
Witam. Przy okazji zimowego serwisu postanowiłem poprawić parametry kopki w swojej CRF. Kopka jest lekko zużyta:
w miejscu oznaczonym kropką powstał ubytek materiału z którego wykonany jest kickstarter. Ubytek ten powoduje że ramię aluminiowe ma tendencję do zbytniego obracania się w kierunku tyłu motocykla, zjawisko to powoduje powstanie "ujemnego kąta" w górnej części kopki, tam gdzie opieramy stopę aby odpalić. Myślę że gdyby kopka była ustawiona troszkę inaczej, mógłbym zadziałać na nią inną siłą i zmniejszyłoby się prawdopodobieństwo że but będzie się przemieszczać co jest niepożądanym zjawiskiem. Wymyśliłem sobie trzy rozwiązania tego problemu:
1. Napawanie i obróbka ubytku. Jest to najpewniejsza i najtrwalsza moim zdaniem metoda regeneracji kickstartera. Tu napotkałem dwa problemy. Za chiny nie mogę odkręcić śruby łączącej przegub z aluminiowym ramieniem. Prawdopodobnie jest ona wkręcona na klej. Może ktoś kto ma doświadczenie w temacie się wypowie czy mam rację ? Drugi problem to samo ramię. Wydaje mi się że sama kopka wykonana jest z jakiegoś stopu, jest zbyt lekka jak na aluminium. Problemem może okazać się samo napawanie takiego materiału.
2. Wykonałem specjalną podkładkę która po przykręceniu wypełni ubytek. Obecnie wykonałem model takiej podkładki z blachy aluminiowej. Myślę że jej gotowe odpowiednik ze stali kwasoodpornej zda egzamin.
3. Obróbka plastyczna, termiczna. Dziś pomyślałem że może zdałoby egzamin podgrzanie do wysokiej temperatury ramienia i przegięcie "go na ciepło" w taki sposób aby poprawić jego parametry .... pytanie jest jedno ? czy nie pęknie przy tego typu rozpieszczaniu. Motocykl to CRF z 2011r.
w miejscu oznaczonym kropką powstał ubytek materiału z którego wykonany jest kickstarter. Ubytek ten powoduje że ramię aluminiowe ma tendencję do zbytniego obracania się w kierunku tyłu motocykla, zjawisko to powoduje powstanie "ujemnego kąta" w górnej części kopki, tam gdzie opieramy stopę aby odpalić. Myślę że gdyby kopka była ustawiona troszkę inaczej, mógłbym zadziałać na nią inną siłą i zmniejszyłoby się prawdopodobieństwo że but będzie się przemieszczać co jest niepożądanym zjawiskiem. Wymyśliłem sobie trzy rozwiązania tego problemu:
1. Napawanie i obróbka ubytku. Jest to najpewniejsza i najtrwalsza moim zdaniem metoda regeneracji kickstartera. Tu napotkałem dwa problemy. Za chiny nie mogę odkręcić śruby łączącej przegub z aluminiowym ramieniem. Prawdopodobnie jest ona wkręcona na klej. Może ktoś kto ma doświadczenie w temacie się wypowie czy mam rację ? Drugi problem to samo ramię. Wydaje mi się że sama kopka wykonana jest z jakiegoś stopu, jest zbyt lekka jak na aluminium. Problemem może okazać się samo napawanie takiego materiału.
2. Wykonałem specjalną podkładkę która po przykręceniu wypełni ubytek. Obecnie wykonałem model takiej podkładki z blachy aluminiowej. Myślę że jej gotowe odpowiednik ze stali kwasoodpornej zda egzamin.
3. Obróbka plastyczna, termiczna. Dziś pomyślałem że może zdałoby egzamin podgrzanie do wysokiej temperatury ramienia i przegięcie "go na ciepło" w taki sposób aby poprawić jego parametry .... pytanie jest jedno ? czy nie pęknie przy tego typu rozpieszczaniu. Motocykl to CRF z 2011r.
Ostatnio zmieniony śr, 1 lut 2017, 22:37 przez wicherek666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?
Według mnie jedynie napawanie ma sens, reszta rozwiązań będzie tymczasowa. Weź pod uwagę że przy takim wybiciu przegub kopki jest mocniej obciążony co będzie skutkowało jego pęknięciem. Śrubkę odkręcaj na gorąco najlepiej śrubokrętem udarowym (nie obrobisz łebka) i przede wszystkim dobrze dopasuj końcówkę tego śrubokrętu.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuwicherek666
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?
Udało mi się zdemontować przegub. Podgrzałem łączenie, najwyraźniej klej puścił, bo bardzo ładnie dała wykręcić się śruba. Dowiedziałem się także że materiał z którego wykonano ramię to najprawdopodobniej 7075 w Polsce znany bardziej jako PA9. Materiał dodatkowo poddano procesom przesycenia i starzenia, dzięki czemu zyskał on pożądane właściwości fizyczne. To właśnie eliminuje rozwiązanie problemu w sposób który opisałem w pkt.3. Ramię oczyściłem mechanicznie przy użyciu szczotki nierdzewnej, wiertarki oraz odtłuściłem chemicznym preparatem. W najbliższym czasie postaram się oddać ramię do napawania.
EDIT: Całość jest już zmontowana. Materiał ramienia udało się bardzo łanie i bezproblemowo napawać techniką TIG. Ramię dało się też łatwo wypolerować, nadając kickstarterowi troszkę świeżości. Regenerowanemu fragmentowi nadałem właściwy kształt, między ramię a przegub wpasowałem dotaczaną podkładkę kwasoodporną o grubości 0.9mm, dzięki temu pozbyłem się luzu. Całość odtłuściłem i złożyłem na smar ŁT43. Śrubę łączącą ramie z przegubem wkręciłem na klej do zabezpieczania śrub. Całkowity koszt naprawy szacuję na kwotę 30zł więc w porównaniu do zakupu nowej kopki, jest to dobry rezultat. Może komuś się przyda.
EDIT: Całość jest już zmontowana. Materiał ramienia udało się bardzo łanie i bezproblemowo napawać techniką TIG. Ramię dało się też łatwo wypolerować, nadając kickstarterowi troszkę świeżości. Regenerowanemu fragmentowi nadałem właściwy kształt, między ramię a przegub wpasowałem dotaczaną podkładkę kwasoodporną o grubości 0.9mm, dzięki temu pozbyłem się luzu. Całość odtłuściłem i złożyłem na smar ŁT43. Śrubę łączącą ramie z przegubem wkręciłem na klej do zabezpieczania śrub. Całkowity koszt naprawy szacuję na kwotę 30zł więc w porównaniu do zakupu nowej kopki, jest to dobry rezultat. Może komuś się przyda.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?
Przyda się przyda, sam za taką naprawę będę się zabierał tylko u mnie do takiego stopnia jest ubytek że kopka już obciera o ramę, niestety z takim defektem już kupiłem moto lecz będę to naprawiał, ze względu na to żę niszczy ramę, kopka jest po kątem przez co noga się ześlizguje oraz ma być prosto by było bezpiecznie i zgodnie z fabryką, oczywiście ja od razu miałem w głowię rozebranie na części pierwsze i napawanie po czym obróbka,
dzięki za cenny dla mnie matierał
dzięki za cenny dla mnie matierał
wicherek666 pisze: ↑śr, 1 lut 2017, 22:34Udało mi się zdemontować przegub. Podgrzałem łączenie, najwyraźniej klej puścił, bo bardzo ładnie dała wykręcić się śruba. Dowiedziałem się także że materiał z którego wykonano ramię to najprawdopodobniej 7075 w Polsce znany bardziej jako PA9. Materiał dodatkowo poddano procesom przesycenia i starzenia, dzięki czemu zyskał on pożądane właściwości fizyczne. To właśnie eliminuje rozwiązanie problemu w sposób który opisałem w pkt.3. Ramię oczyściłem mechanicznie przy użyciu szczotki nierdzewnej, wiertarki oraz odtłuściłem chemicznym preparatem. W najbliższym czasie postaram się oddać ramię do napawania.
EDIT: Całość jest już zmontowana. Materiał ramienia udało się bardzo łanie i bezproblemowo napawać techniką TIG. Ramię dało się też łatwo wypolerować, nadając kickstarterowi troszkę świeżości. Regenerowanemu fragmentowi nadałem właściwy kształt, między ramię a przegub wpasowałem dotaczaną podkładkę kwasoodporną o grubości 0.9mm, dzięki temu pozbyłem się luzu. Całość odtłuściłem i złożyłem na smar ŁT43. Śrubę łączącą ramie z przegubem wkręciłem na klej do zabezpieczania śrub. Całkowity koszt naprawy szacuję na kwotę 30zł więc w porównaniu do zakupu nowej kopki, jest to dobry rezultat. Może komuś się przyda.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: wt, 31 paź 2017, 19:58
- Motocykl: Honda CR250R
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?
Witam
W jaki sposób nadales kształt ramieniu po napawaniu? Mam ten sam problem i nie wiem czy lepiej napawać aluminium czy tą końcówkę tylko stalową?
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
W jaki sposób nadales kształt ramieniu po napawaniu? Mam ten sam problem i nie wiem czy lepiej napawać aluminium czy tą końcówkę tylko stalową?
Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka