Kickstarter HONDA CRF czy się da ? [ROZWIĄZANY]
: ndz, 22 sty 2017, 20:06
Witam. Przy okazji zimowego serwisu postanowiłem poprawić parametry kopki w swojej CRF. Kopka jest lekko zużyta:
w miejscu oznaczonym kropką powstał ubytek materiału z którego wykonany jest kickstarter. Ubytek ten powoduje że ramię aluminiowe ma tendencję do zbytniego obracania się w kierunku tyłu motocykla, zjawisko to powoduje powstanie "ujemnego kąta" w górnej części kopki, tam gdzie opieramy stopę aby odpalić. Myślę że gdyby kopka była ustawiona troszkę inaczej, mógłbym zadziałać na nią inną siłą i zmniejszyłoby się prawdopodobieństwo że but będzie się przemieszczać co jest niepożądanym zjawiskiem. Wymyśliłem sobie trzy rozwiązania tego problemu:
1. Napawanie i obróbka ubytku. Jest to najpewniejsza i najtrwalsza moim zdaniem metoda regeneracji kickstartera. Tu napotkałem dwa problemy. Za chiny nie mogę odkręcić śruby łączącej przegub z aluminiowym ramieniem. Prawdopodobnie jest ona wkręcona na klej. Może ktoś kto ma doświadczenie w temacie się wypowie czy mam rację ? Drugi problem to samo ramię. Wydaje mi się że sama kopka wykonana jest z jakiegoś stopu, jest zbyt lekka jak na aluminium. Problemem może okazać się samo napawanie takiego materiału.
2. Wykonałem specjalną podkładkę która po przykręceniu wypełni ubytek. Obecnie wykonałem model takiej podkładki z blachy aluminiowej. Myślę że jej gotowe odpowiednik ze stali kwasoodpornej zda egzamin.
3. Obróbka plastyczna, termiczna. Dziś pomyślałem że może zdałoby egzamin podgrzanie do wysokiej temperatury ramienia i przegięcie "go na ciepło" w taki sposób aby poprawić jego parametry .... pytanie jest jedno ? czy nie pęknie przy tego typu rozpieszczaniu. Motocykl to CRF z 2011r.
w miejscu oznaczonym kropką powstał ubytek materiału z którego wykonany jest kickstarter. Ubytek ten powoduje że ramię aluminiowe ma tendencję do zbytniego obracania się w kierunku tyłu motocykla, zjawisko to powoduje powstanie "ujemnego kąta" w górnej części kopki, tam gdzie opieramy stopę aby odpalić. Myślę że gdyby kopka była ustawiona troszkę inaczej, mógłbym zadziałać na nią inną siłą i zmniejszyłoby się prawdopodobieństwo że but będzie się przemieszczać co jest niepożądanym zjawiskiem. Wymyśliłem sobie trzy rozwiązania tego problemu:
1. Napawanie i obróbka ubytku. Jest to najpewniejsza i najtrwalsza moim zdaniem metoda regeneracji kickstartera. Tu napotkałem dwa problemy. Za chiny nie mogę odkręcić śruby łączącej przegub z aluminiowym ramieniem. Prawdopodobnie jest ona wkręcona na klej. Może ktoś kto ma doświadczenie w temacie się wypowie czy mam rację ? Drugi problem to samo ramię. Wydaje mi się że sama kopka wykonana jest z jakiegoś stopu, jest zbyt lekka jak na aluminium. Problemem może okazać się samo napawanie takiego materiału.
2. Wykonałem specjalną podkładkę która po przykręceniu wypełni ubytek. Obecnie wykonałem model takiej podkładki z blachy aluminiowej. Myślę że jej gotowe odpowiednik ze stali kwasoodpornej zda egzamin.
3. Obróbka plastyczna, termiczna. Dziś pomyślałem że może zdałoby egzamin podgrzanie do wysokiej temperatury ramienia i przegięcie "go na ciepło" w taki sposób aby poprawić jego parametry .... pytanie jest jedno ? czy nie pęknie przy tego typu rozpieszczaniu. Motocykl to CRF z 2011r.