DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

Kickstarter HONDA CRF czy się da ?  [ROZWIĄZANY]

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Awatar użytkownika
Autor tematu
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 598
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Kickstarter HONDA CRF czy się da ?  [ROZWIĄZANY]

Post autor: wicherek666 » ndz, 22 sty 2017, 20:06

Witam. Przy okazji zimowego serwisu postanowiłem poprawić parametry kopki w swojej CRF. Kopka jest lekko zużyta:
Obrazek w miejscu oznaczonym kropką powstał ubytek materiału z którego wykonany jest kickstarter. Ubytek ten powoduje że ramię aluminiowe ma tendencję do zbytniego obracania się w kierunku tyłu motocykla, zjawisko to powoduje powstanie "ujemnego kąta" w górnej części kopki, tam gdzie opieramy stopę aby odpalić. Myślę że gdyby kopka była ustawiona troszkę inaczej, mógłbym zadziałać na nią inną siłą i zmniejszyłoby się prawdopodobieństwo że but będzie się przemieszczać co jest niepożądanym zjawiskiem. Wymyśliłem sobie trzy rozwiązania tego problemu:
1. Napawanie i obróbka ubytku. Jest to najpewniejsza i najtrwalsza moim zdaniem metoda regeneracji kickstartera. Tu napotkałem dwa problemy. Za chiny nie mogę odkręcić śruby łączącej przegub z aluminiowym ramieniem. Prawdopodobnie jest ona wkręcona na klej. Może ktoś kto ma doświadczenie w temacie się wypowie czy mam rację ? Drugi problem to samo ramię. Wydaje mi się że sama kopka wykonana jest z jakiegoś stopu, jest zbyt lekka jak na aluminium. Problemem może okazać się samo napawanie takiego materiału.
2. Wykonałem specjalną podkładkę która po przykręceniu wypełni ubytek. Obecnie wykonałem model takiej podkładki z blachy aluminiowej. Myślę że jej gotowe odpowiednik ze stali kwasoodpornej zda egzamin.
3. Obróbka plastyczna, termiczna. Dziś pomyślałem że może zdałoby egzamin podgrzanie do wysokiej temperatury ramienia i przegięcie "go na ciepło" w taki sposób aby poprawić jego parametry .... pytanie jest jedno ? czy nie pęknie przy tego typu rozpieszczaniu. Motocykl to CRF z 2011r.
Ostatnio zmieniony śr, 1 lut 2017, 22:37 przez wicherek666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1905
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?

Post autor: kris514 » pn, 23 sty 2017, 18:41

Według mnie jedynie napawanie ma sens, reszta rozwiązań będzie tymczasowa. Weź pod uwagę że przy takim wybiciu przegub kopki jest mocniej obciążony co będzie skutkowało jego pęknięciem. Śrubkę odkręcaj na gorąco najlepiej śrubokrętem udarowym (nie obrobisz łebka) i przede wszystkim dobrze dopasuj końcówkę tego śrubokrętu.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Autor tematu
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 598
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?

Post autor: wicherek666 » śr, 1 lut 2017, 22:34

Udało mi się zdemontować przegub. Podgrzałem łączenie, najwyraźniej klej puścił, bo bardzo ładnie dała wykręcić się śruba. Dowiedziałem się także że materiał z którego wykonano ramię to najprawdopodobniej 7075 w Polsce znany bardziej jako PA9. Materiał dodatkowo poddano procesom przesycenia i starzenia, dzięki czemu zyskał on pożądane właściwości fizyczne. To właśnie eliminuje rozwiązanie problemu w sposób który opisałem w pkt.3. Ramię oczyściłem mechanicznie przy użyciu szczotki nierdzewnej, wiertarki oraz odtłuściłem chemicznym preparatem. W najbliższym czasie postaram się oddać ramię do napawania.

EDIT: Całość jest już zmontowana. Materiał ramienia udało się bardzo łanie i bezproblemowo napawać techniką TIG. Ramię dało się też łatwo wypolerować, nadając kickstarterowi troszkę świeżości. Regenerowanemu fragmentowi nadałem właściwy kształt, między ramię a przegub wpasowałem dotaczaną podkładkę kwasoodporną o grubości 0.9mm, dzięki temu pozbyłem się luzu. Całość odtłuściłem i złożyłem na smar ŁT43. Śrubę łączącą ramie z przegubem wkręciłem na klej do zabezpieczania śrub. Całkowity koszt naprawy szacuję na kwotę 30zł :D więc w porównaniu do zakupu nowej kopki, jest to dobry rezultat. Może komuś się przyda.

Awatar użytkownika
pawelgl
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 133
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Jest quad Ltz 400 był : kx 125
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Status : Offline

Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?

Post autor: pawelgl » wt, 23 sty 2018, 17:31

Przyda się przyda, sam za taką naprawę będę się zabierał tylko u mnie do takiego stopnia jest ubytek że kopka już obciera o ramę, niestety z takim defektem już kupiłem moto lecz będę to naprawiał, ze względu na to żę niszczy ramę, kopka jest po kątem przez co noga się ześlizguje oraz ma być prosto by było bezpiecznie i zgodnie z fabryką, oczywiście ja od razu miałem w głowię rozebranie na części pierwsze i napawanie po czym obróbka,
dzięki za cenny dla mnie matierał :clap: :clap: ;)

wicherek666 pisze:
śr, 1 lut 2017, 22:34
Udało mi się zdemontować przegub. Podgrzałem łączenie, najwyraźniej klej puścił, bo bardzo ładnie dała wykręcić się śruba. Dowiedziałem się także że materiał z którego wykonano ramię to najprawdopodobniej 7075 w Polsce znany bardziej jako PA9. Materiał dodatkowo poddano procesom przesycenia i starzenia, dzięki czemu zyskał on pożądane właściwości fizyczne. To właśnie eliminuje rozwiązanie problemu w sposób który opisałem w pkt.3. Ramię oczyściłem mechanicznie przy użyciu szczotki nierdzewnej, wiertarki oraz odtłuściłem chemicznym preparatem. W najbliższym czasie postaram się oddać ramię do napawania.

EDIT: Całość jest już zmontowana. Materiał ramienia udało się bardzo łanie i bezproblemowo napawać techniką TIG. Ramię dało się też łatwo wypolerować, nadając kickstarterowi troszkę świeżości. Regenerowanemu fragmentowi nadałem właściwy kształt, między ramię a przegub wpasowałem dotaczaną podkładkę kwasoodporną o grubości 0.9mm, dzięki temu pozbyłem się luzu. Całość odtłuściłem i złożyłem na smar ŁT43. Śrubę łączącą ramie z przegubem wkręciłem na klej do zabezpieczania śrub. Całkowity koszt naprawy szacuję na kwotę 30zł :D więc w porównaniu do zakupu nowej kopki, jest to dobry rezultat. Może komuś się przyda.

Awatar użytkownika
liveR
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: wt, 31 paź 2017, 19:58
Motocykl: Honda CR250R
Styl jazdy: Enduro
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kickstarter HONDA CRF czy się da ?

Post autor: liveR » pn, 29 sty 2018, 10:06

Witam
W jaki sposób nadales kształt ramieniu po napawaniu? Mam ten sam problem i nie wiem czy lepiej napawać aluminium czy tą końcówkę tylko stalową?

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”