Strona 1 z 1

Honda XL 600

: sob, 2 sty 2016, 16:01
autor: ja23
Witam wrzucam zdjęcie poglądowe, interesują mnie te wyjścia z silnika co to jest i do czego służy albo inaczej, gdzie mają iść gdy w moim przypadku wyjście
Nr 1- mam tak samo jak na zdjęciu, wychodzi sobie taki przewód i do niczego nie jest podłączony.
Nr2- Na zdjęciu nie widać tych otworów ale zaznaczyłem w którym miejscu one się znajdują. U mnie są te rurki obie łączą się do jednej i na koncu jest on zagięty i lecą z niego spaliny.
Macie jakiś pomysł co z tym zrobić ??

Re: Honda XL 600

: sob, 2 sty 2016, 16:11
autor: Konrad96
Wydaje mi się że 1 to jest odpowietrzenie skrzyni biegów, 2 to będzie odma.
Ani jedno ani drugie nie musi być specjalnie do czegoś podłączone. Węże z odmy powinny iść gdzieś pod rame żeby syf kapał na ziemie.

Re: Honda XL 600

: sob, 2 sty 2016, 16:46
autor: ja23
Tak sądziłem ze to odma tylko nie byłem pewny przez te rurki czy gdzieś nie musi być to podłączone. A to odpowietrzenie u mnie wygląda tak że 1 przewód jest odprowadzony pod motor a 2 idzie do góry. Czyli odmę moge śmiało przerobić i tez poprowadzić pod motocykl. A z tym odpowietrzeniem skrzyni?? nie naleci tam woda syf itp??

Re: Honda XL 600

: sob, 2 sty 2016, 18:41
autor: ja23
Według rysunku z manuala 1 wąż jest odprowadzony pod motor a 2 wąż jest poprowadzony do tej puszki którą zaznaczyłem na foto. Ja tej puszki nie posiadam, teraz przewód zdjąć z trójnika i po prostu zaślepić ???

Re: Honda XL 600

: sob, 2 sty 2016, 20:22
autor: Konrad96
Odpowietrzenie ma być niezaślepione i zabezpieczone żeby syf jakiś nie wpadł.

Re: Honda XL 600

: ndz, 3 sty 2016, 11:08
autor: solaris
W tej puszzce zbiera się olej z odmy. Czasem trzeba go upuścić. Możesz sam sobie taką zrobić (najlepiej z jakimś filtrem)
Odpowietrzenie powinno być podłączone do airboxu (odma idzie do airboxu żeby dopalać opary oleju (ekologia))
Ale jeśli fabrycznie tam tak nie było to powinieneś końcówkę tego odpowietrzenia zaślepić jakimś filterkiem co by powietrze mogło swobodnie uciekać.

Tutaj cytuję:
Wyjściem z sytuacji jest zastosowanie takiego separatora jaki jest w Hondowskich singlach 600-650 (XL600R/LM/RM, Dominator itp) dochodzi do niego z boku odma, od góry odchodzi wąż do airboxu a do dna tego czegoś jest doczepiony zakorkowany wąż z którego spuszcza się co jakiś czas nagromadzony olej wyrzucony przez odmę co jest normalne w singlach pracujących na wysokich obrotach.

Swoją drogą tutaj masz dobry temat, wszystko wytłumaczone: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... za-osiagi/

Re: Honda XL 600

: ndz, 3 sty 2016, 14:18
autor: ja23
Dzięki solaris za podrzucenie tematu, okazał się on bardzo pomocny i rozwiał moje wątpliwości.Swoją drogą po przeczytaniu tego tematu stwierdzam iż swoim poczciwym dziadkiem zbyt wiele nie obciążymy ekologi ;-) Odmę odprowadziłem pod silnik a odpowietrzenie skrzyni również 1 przewód jest odprowadzony pod motor a 2 który szedł do air boxa lub tego osadnika (puszki) po prostu zaślepię aby olej nie leciał po ramie silniku itp a w niedługim czasie pomyśle nad zabezpieczeniem go jakimś małym filterkiem.

Re: Honda XL 600

: ndz, 3 sty 2016, 14:19
autor: Konrad96
solaris pisze:W tej puszzce zbiera się olej z odmy. Czasem trzeba go upuścić. Możesz sam sobie taką zrobić
Skoro jej już nie ma to nie lepiej będzie poprowadzić ten wężyk pod moto i kapie wtedy na glebe? Tak jak to w crossach jest? Dorabianie tej puszki to rzeźba dla rzeźby moim zdaniem

Re: Honda XL 600

: ndz, 3 sty 2016, 18:02
autor: solaris
Niektórzy montują tam puszkę po coca coli co by nie syfić olejem po asfalcie