Odpalanie

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Awatar użytkownika
Autor tematu
kamil212
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: śr, 5 sie 2015, 21:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: kamil212 » śr, 19 sie 2015, 12:45

Czyli ciągnę w górę ssanie jak odpalam i po 60sek. przyciskam w dół żeby zgasić? czy w między czasie używać gazu czy ma sobie sam tak chodzić ? i na ile odkręcić kranik ?

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: kapik69 » śr, 19 sie 2015, 14:14

Kranik w motocyklu krossowym powinien mieć dwie pozycje "FUEL ON" i FUEL OFF" czyli otwarty i zamknięty. Co do użycia ssania to te 60 sekund to było około chodzi o to żeby silnik miał lekko przy rozruchu gdy jest zimny jeżeli np już po 30s słyszysz że silnik ma na tyle wysokie obroty że po wyłączeniu ssania będzie pracował prawidłowo to możesz je wcześniej wyłączyć. Gdy silnik pracuje na ssaniu można dodawać gazu, ale lepiej tego nie robić i dać mu chwile popracować na samym ssaniu bez gazu. Pamiętaj jednak żeby zawsze rozgrzewać silnik przed jazdą i NIGDY "nie pałuj na zimnym" bo żaden silnik spalinowy tego nie lubi. Aha ssaniem nie gasisz motocykla, jednak gdy wyłączysz je zbyt wcześnie to silnik może zgasnąć. Kiedyś słyszałem o fajnej metodzie gaszenia starych silników 2T żeby na drugi dzień ułatwić rozruch zimnego silnika, ale tym już Ci głowy zawracać nie będę.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

Awatar użytkownika
Autor tematu
kamil212
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: śr, 5 sie 2015, 21:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: kamil212 » śr, 19 sie 2015, 16:43

rozumiem, a gaszę go przyciskając przycisk po lewej stronie kierownicy ? i w jaki sposób najłatwiej sprawdzić kompresję, ponieważ tak jak w ogłoszeniu pisze cross został sprowadzony z Austrii, aktualny właściciel mówi że przejechał tylko 4 baki i nie widzi spadków mocy, chciałbym w ten sposób sprawdzić kiedy spodziewać się wymiany tłoka.

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: kapik69 » śr, 19 sie 2015, 17:59

Tak, motocykle krossowe gasi się przyciskając przycisk na kierownicy. Co do sprawdzania kompresji to trzeba mieć do tego specjalne urządzenie:

http://allegro.pl/testery-i-probniki-pr ... nia-252539

Należy wykręcić świece i w miejsce świecy wkręcić, lub mocno przytrzymać to urządzenie. Tylko musisz znać wartości jakie motocykl powinien posiadać te ciśnienie żeby zweryfikować na ile jest zużyty układ tłokowy.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

Awatar użytkownika
Autor tematu
kamil212
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: śr, 5 sie 2015, 21:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: kamil212 » śr, 19 sie 2015, 18:03

i jak to wygląda wkręcam i ile razy kopie ? posiadam takowe zdjęcia gaźnika gdzie znajduje się ssanie ?
Załączniki
1440004353348.jpg
1440004353348.jpg (101.76 KiB) Przejrzano 3508 razy
1440004353348.jpg
1440004353348.jpg (101.76 KiB) Przejrzano 3508 razy
IMG_20150819_182612.jpg
IMG_20150819_182612.jpg (73.58 KiB) Przejrzano 3508 razy
IMG_20150819_182612.jpg
IMG_20150819_182612.jpg (73.58 KiB) Przejrzano 3508 razy

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: kapik69 » śr, 19 sie 2015, 23:52

Wyciągasz do góry czarne takie coś z napisem choke, jest to dokładnie to co jest w czerwonym kółku, nie to co jest nad nim to białe (bo to białe to jest filtr paliwa), tylko to co on zasłania. Na tym drugim zdjęciu lepiej to widać (taki czarny "grzybek").
Załączniki
kejhin.jpg
kejhin.jpg (172.75 KiB) Przejrzano 3505 razy
kejhin.jpg
kejhin.jpg (172.75 KiB) Przejrzano 3505 razy
edge.php.jpg
to wyciągasz do góry
edge.php.jpg (59.31 KiB) Przejrzano 3504 razy
edge.php.jpg
to wyciągasz do góry
edge.php.jpg (59.31 KiB) Przejrzano 3504 razy
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 616
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Odpalanie

Post autor: wicherek666 » czw, 20 sie 2015, 00:36

Kopiesz aż wskazówka manometru osiągnie maksymalną wartość. Zazwyczaj jest to kilka strzałów kickstarterem, wszystko oczywiście zależy od stanu technicznego Twojego silnika i nie w każdym motocyklu jest tak samo, ciśnienie w cylindrze musi się właściwie zorganizować i nie można tutaj określić jasno ile kopnięć należy wykonać. Jeśli chcesz do takiego pomiaru podejść pro, to poczytaj sobie właściwą literaturę, gdzie wyjaśnione jest jak dokładnie przeprowadzić pomiar "na sucho, na mokro oraz na zimnym i ciepłym silniku".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”