Odpalanie
-
Autor tematukamil212
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 5 sie 2015, 21:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Odpalanie
Witam, jestem początkującym kierowca, planuje zakupić cross'a lecz nie mam pojęcia jak się go odpala i gasi czy jest ktoś wstanie mi powiedzieć jak odpalać zimny a jak ciepły silnik ? i gdzie co się znajduje,za zobrazowanie z góry bardzo dziękuję.
P.s. Miałem styczność z motoramia różnego rodzaju ale zazwyczaj odpalałem je po prostu starterem.
P.s. Miałem styczność z motoramia różnego rodzaju ale zazwyczaj odpalałem je po prostu starterem.
Ostatnio zmieniony śr, 5 sie 2015, 22:56 przez kamil212, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Witam napisz proszę jakiego typu motocykle wchodzą w Twoje pojęcie "cross'a". No i wytłumacz też co miałeś na myśli pisząc:
"odpalałem je po prostu starterem"
czy chodzi Ci tutaj o kickstarter - nożny rozrusznik silnika, czy o elektryczny rozrusznik silnika. Motocykli crossowych jest naprawdę bardzo dużo i tak naprawdę to każdy odpala się inaczej, nie dostaniesz jednej odpowiedzi na pytanie "jak odpalić cross'a", musisz określić jaki to będzie typ silnika (2T czy 4T), pojemność, a najlepiej napisz to pytanie używając nazwy modelu którym potencjalnie jesteś zainteresowany. A tak naprawdę zaczynając od początku to może najpierw przeszukaj forum szukając odpowiedzi na pytanie jaki motocykl będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni, a później pytaj jak powinno się go uruchamiać.
"odpalałem je po prostu starterem"
czy chodzi Ci tutaj o kickstarter - nożny rozrusznik silnika, czy o elektryczny rozrusznik silnika. Motocykli crossowych jest naprawdę bardzo dużo i tak naprawdę to każdy odpala się inaczej, nie dostaniesz jednej odpowiedzi na pytanie "jak odpalić cross'a", musisz określić jaki to będzie typ silnika (2T czy 4T), pojemność, a najlepiej napisz to pytanie używając nazwy modelu którym potencjalnie jesteś zainteresowany. A tak naprawdę zaczynając od początku to może najpierw przeszukaj forum szukając odpowiedzi na pytanie jaki motocykl będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni, a później pytaj jak powinno się go uruchamiać.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 14:52
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Podaj motocykle, na których jeździłeś, bo taka Honda CR 250 czy inna 250 2T kompletnie nir nadaje się na pierwszego crossa. Już prędzej jakaś 125-tka.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Faktycznie powinieneś się najpierw zdefiniować w kwestii doboru odpowiedniego motocykla dla Ciebie (zastosować się do mojego wcześniejszego postu), ale dobra skoro wolisz inaczej to już Twój wybór. Motocykle które wymieniłeś są to motocykle z silnikami dwusuwowymi "2T", odpalanie tego typu motocykli jest stosunkowo łatwe, zdarzają się ludzie którzy mają z tym problemy, ale to raczej wyjątki. Zimne 125 2T uruchamiasz w następujący sposób:
1.odkręcasz kranik
2.wyciągasz lub wciskasz dźwignie ssania (zależy od typu gaźnika) na tej dźwigni jest napis "CHOKE"
3.popychasz kickstarter (mocno i szybko), sprawny motocykl crossowy musi odpalić od 1 do 3 "kopnięć".
Ciepły odpalasz podobnie jednak zaznaczając że pkt. 1 masz już wykonany przechodzisz od razu do pkt. 3
To tak w skrócie opisałem procedure uruchamiania silnika 125, z 250 2T nie koniecznie jest już tak łatwo z uwagi na dużo większy stopień sprężania, ale wygląda to podobnie. Aha, większość motocykli crossowych ma kickstarter umiejscowiony z prawej strony silnika i uruchamia się je siedząc na siedzeniu prawą nogą.
Co do gaszenia to każdy z motocykli crossowych (zadbanych) powinien posiadać wyłącznik zapłonu, najczęściej z lewej strony na kierownicy obok uchwytu klamki sprzęgła, często z napisem "STOP ENGINE". Wystarczy go przytrzymać przez chwile aż silnik przestanie pracować.
Przyłączę się do opinii Maciek79 że 250 2T nie jest odpowiednim motocyklem na 1-go cross'a. Proszę dodaj post w dziale "Wybór motocykla", tam wszystko opisz według regulaminu działu, a my (bardziej doświadczeni) Ci pomożemy z tym wyborem.
1.odkręcasz kranik
2.wyciągasz lub wciskasz dźwignie ssania (zależy od typu gaźnika) na tej dźwigni jest napis "CHOKE"
3.popychasz kickstarter (mocno i szybko), sprawny motocykl crossowy musi odpalić od 1 do 3 "kopnięć".
Ciepły odpalasz podobnie jednak zaznaczając że pkt. 1 masz już wykonany przechodzisz od razu do pkt. 3
To tak w skrócie opisałem procedure uruchamiania silnika 125, z 250 2T nie koniecznie jest już tak łatwo z uwagi na dużo większy stopień sprężania, ale wygląda to podobnie. Aha, większość motocykli crossowych ma kickstarter umiejscowiony z prawej strony silnika i uruchamia się je siedząc na siedzeniu prawą nogą.
Co do gaszenia to każdy z motocykli crossowych (zadbanych) powinien posiadać wyłącznik zapłonu, najczęściej z lewej strony na kierownicy obok uchwytu klamki sprzęgła, często z napisem "STOP ENGINE". Wystarczy go przytrzymać przez chwile aż silnik przestanie pracować.
Przyłączę się do opinii Maciek79 że 250 2T nie jest odpowiednim motocyklem na 1-go cross'a. Proszę dodaj post w dziale "Wybór motocykla", tam wszystko opisz według regulaminu działu, a my (bardziej doświadczeni) Ci pomożemy z tym wyborem.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpalanie
a najlepiej zapytać o wszystko sprzedającego ps. jak pojechałem oglądać pierwszego crossa też nie wiedziałem jak się to gasi
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Zależy na kogo i na co trafisz, bo jak trafisz np na trzech chłopaczków co na spółkę kupili starą RM250, katowali ją bez płynu w chłodnicy, a części które wymagały dokręcenia z czasem po prostu odpadły gdzieś w lesie i 1000 innych patentów, to oni Ci powiedzą że gasisz zduszając motocykl na biegu, a odpalasz go na pych włączając 3 bieg i pchając go z górki Raczej doczytaj i pytaj tutaj na forum to co chciałbyś wiedzieć, bo różnie to ze sprzedającymi może być, jeden będzie uczciwy i zobaczy że jesteś laik to Ci to i owo wytłumaczy, a inny wykorzysta to że się nie znasz i wciśnie Ci taki kit że później tylko będziesz pisał posty w dziale "Sprzęt/Serwis" z pytaniami typu "kopniak stoi nie da się nim ruszyć..."TedZgred pisze:a najlepiej zapytać o wszystko sprzedającego
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: pt, 24 sty 2014, 01:01
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Nie pisz głupot ludziom, 250 też lekko się odpala jak każdego 2t, tylko cr 500 mi to nie wypisuj bo większkość ludzi widziała go tylko na filmiku KEX-a.kapik69 pisze:
To tak w skrócie opisałem procedure uruchamiania silnika 125, z 250 2T nie koniecznie jest już tak łatwo z uwagi na dużo większy stopień sprężania
Dobra rada powyżej nie wiesz czegoś zapytaj sprzedawce albo poproś jakiegoś ogarniętego w temacie kumpla.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Zdrowy silnik powinien odpalić bez większego problemu czy to zimny, a tym bardziej ciepły. Nie ma tutaj uniwersalnej metody, bo każdy motocykl ma inny charakter. Jeśli musisz kopać nogą starter aż się zmęczysz lub kręcić rozrusznikiem aż akumulator zaczyna padać, i mimo tego silnik nie chce zagadać, to jest coś nie tak. W starszych maszynach należy sobie pomagać dekompresatorem, u niektórych pomaga znalezienie GMP tłoka. Silniki czterosuwowe potrafią być bardziej kapryśne w związku z faktem posiadania układu rozrządu. Silniki wyposażone w wtrysk paliwa odpalają tak samo jak 2T, szybki, energiczny, płynny do samego końca ruch kickstartera oraz w zależności od panujących warunków atmosferycznych używamy lub nie używamy ssania i musi się odezwać! Trzeba troszkę się z tym obyć, poznać swój motocykl, ale mimo tego wszystkiego nie powinno to sprawiać szczególnego problemu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Nie piszę głupot, wcale nie napisałem że 250 2T się ciężko odpala, tylko że nie jest to takie łatwe jak 125 2T. Co do CR500 to miałem okazje pojeździć kilka dni, ale dobra to nie o to tu chodzi. Tak czy siak odpalanie większości 2T za pomocą kickstartera nie jest czymś nadzwyczajnym ale jak wicherek666 napisał:gouder pisze:
Nie pisz głupot ludziom
wicherek666 pisze:
Trzeba troszkę się z tym obyć, poznać swój motocykl
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
Autor tematukamil212
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 5 sie 2015, 21:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Chcę zakupić oto takie Kawasaki
http://olx.pl/oferta/kawasaki-kx-125-ni ... fed1c9fd69
Powie mi ktoś jaki tu jest gaźnik ? jak się odpala na ssaniu ?
http://olx.pl/oferta/kawasaki-kx-125-ni ... fed1c9fd69
Powie mi ktoś jaki tu jest gaźnik ? jak się odpala na ssaniu ?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Odpalanie
Jest tutaj gaźnik Keihin. Co do używania ssania, korzystamy z niego gdy temperatura otoczenia wymaga wzbogacenia mieszanki paliwowo-powietrznej, ma to na celu ułatwienie rozruchu "zimnego" silnika. Wartość tej temperatury podana jest zazwyczaj w instrukcji użytkowania motocykla (np: dla crf250r jest to 35*C). Co do pytania o odpalanie na ssaniu, mianowicie robisz to tak jak przy każdym innym rozruchu silnika, z tym że "zaciągasz" ssanie używając zaworu wbudowanego w korpus gaźnika (16016). Odpalasz silnik kickstarterem (będzie troszkę bardziej dymił oraz pracował z większymi obrotami w stosunku do tych na biegu jałowym) dajesz mu spokojnie popracować (ok 60sek.) tak aby mógł osiągnąć właściwą temperaturę. Wyłączasz ssanie. Kontynuujesz użytkowanie motocykla.