Obnizenie crf450r
-
Autor tematukosiek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: pt, 19 gru 2014, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Obnizenie crf450r
Witam wszystkich.
Jest tu nowy i mam nadzieje,ze pisze w dobrym miejscu.
Posiadam honde crf450r i mam problem z wysokością siedziska(mam ok 170cm wzrostu).
Motocykl opuściłem na przednich lagach maksymalnie ile się dało, tylne zawieszenie tez jest skręcone, ale dalej czuje sie nie komfortowo,zwłaszcza podczas podjazdów w lesie gdzie nieraz trzeba sie podeprzeć noga. Podczas odpalanie tez nie jest kolorowo, gdzyz podpieram sie tylko na palcach, a nie na calych stopach.
Macie jakieś sugestie co mogę jeszcze zrobić, ze trochę obniżyć moto.
Znalazłem na ebay'u coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/2-Lowering-Link ... 84&vxp=mtr
co o tym sadzicie, niby obniża w okolicach 2".
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Jest tu nowy i mam nadzieje,ze pisze w dobrym miejscu.
Posiadam honde crf450r i mam problem z wysokością siedziska(mam ok 170cm wzrostu).
Motocykl opuściłem na przednich lagach maksymalnie ile się dało, tylne zawieszenie tez jest skręcone, ale dalej czuje sie nie komfortowo,zwłaszcza podczas podjazdów w lesie gdzie nieraz trzeba sie podeprzeć noga. Podczas odpalanie tez nie jest kolorowo, gdzyz podpieram sie tylko na palcach, a nie na calych stopach.
Macie jakieś sugestie co mogę jeszcze zrobić, ze trochę obniżyć moto.
Znalazłem na ebay'u coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/2-Lowering-Link ... 84&vxp=mtr
co o tym sadzicie, niby obniża w okolicach 2".
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obnizenie crf450r
Niestety też brakuje mi paru cm do 170 wzrostu i faktycznie dawało się to odczuć czasem mniej czasem bardziej dotkliwie. Poradziłem sobie z tym tak że podkręciłem nakrętki sprężyny tylnego amortyzatora do góry (rozkręciłem sprężynę). Tył motocykla ładnie mi przysiadł i nie ma problemu. Nie przeszkadza mi to przy jeździe, skokach, zakrętach czy nawet głupich popisach ale za to mam lepszą kontrole lepiej mi się go odpala a w razie zatrzymania podpieram się kładąc całą stopę na ziemi. Przodu nie ruszałem wcale.
ADV/Adventure
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obnizenie crf450r
Kosiek, możesz jeszcze zdjąć poszycie siedziska i wyciąć część pianki, a następnie naciągnąć mocno poszycie. Pomysł z "rozkręcaniem" spężyny mało trafiony, bo zmieni się sag i amor nie będzie działał jak należy w całym zakresie...Pozdro
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obnizenie crf450r
Masz racje, nie kwestionuje tego i nie neguje ale jeżeli ktoś nie jest riderem Pro lata sobie enduro a tylny amor wykorzystuje w ok 20% możliwości z resztą jak i cale moto to jest to dobre rozwiązanie. Z czasem rozwijania umiejętność amor wróci do poprzednich ustawień a działanie amora w pełnym zakresie zacznie być ważniejsze niż wysokość. Grunt to odnaleźć się na sprzęcie i się nie męczyć zamiast zamartwiać się jak to będzie gdy znowu przyjdzie go odpalićrobsztix pisze: Pomysł z "rozkręcaniem" sprężyny mało trafiony, bo zmieni się sag i amor nie będzie działał jak należy w całym zakresie...Pozdro
ADV/Adventure
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obnizenie crf450r
Obniżenie siedzenia też wpływa na pozycję kierowcy. W mojej CR wycinałem gąbkę prawie do zera gdy jeździłem w SE i moje krótkie nogi nie bardzo sobie radziły na kamieniach. Do MX to siedzenie już się w ogóle nie nadawało.
Także coś za coś.
Także coś za coś.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obnizenie crf450r
Wychodzi na to, że zakup tego prolink'a to złoty środek do obniżenia maszyny, ale również najdroższy :/
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obnizenie crf450r
Ten element pro linku ma jeden poważny minus. Jeśli zamkniemy tylne zawieszenie (lądowanie) to ograniczeniem złożenia zawieszenia będzie zetknięcie opony z błotnikiem, a nie jak to powinno być w normalnym przypadku amortyzator, a dokładnie jest odbój.
Najbardziej odpowiednią modyfikacją jest modyfikacja amortyzatora.
Najbardziej odpowiednią modyfikacją jest modyfikacja amortyzatora.