Obnizenie crf450r

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
kosiek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 19 gru 2014, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Obnizenie crf450r

Post autor: kosiek » sob, 20 gru 2014, 16:24

Witam wszystkich.
Jest tu nowy i mam nadzieje,ze pisze w dobrym miejscu.
Posiadam honde crf450r i mam problem z wysokością siedziska(mam ok 170cm wzrostu).
Motocykl opuściłem na przednich lagach maksymalnie ile się dało, tylne zawieszenie tez jest skręcone, ale dalej czuje sie nie komfortowo,zwłaszcza podczas podjazdów w lesie gdzie nieraz trzeba sie podeprzeć noga. Podczas odpalanie tez nie jest kolorowo, gdzyz podpieram sie tylko na palcach, a nie na calych stopach.
Macie jakieś sugestie co mogę jeszcze zrobić, ze trochę obniżyć moto.
Znalazłem na ebay'u coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/2-Lowering-Link ... 84&vxp=mtr
co o tym sadzicie, niby obniża w okolicach 2".
Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obnizenie crf450r

Post autor: piotrgurski » sob, 20 gru 2014, 18:13

Niestety też brakuje mi paru cm do 170 wzrostu i faktycznie dawało się to odczuć czasem mniej czasem bardziej dotkliwie. Poradziłem sobie z tym tak że podkręciłem nakrętki sprężyny tylnego amortyzatora do góry (rozkręciłem sprężynę). Tył motocykla ładnie mi przysiadł i nie ma problemu. Nie przeszkadza mi to przy jeździe, skokach, zakrętach czy nawet głupich popisach ale za to mam lepszą kontrole lepiej mi się go odpala a w razie zatrzymania podpieram się kładąc całą stopę na ziemi. Przodu nie ruszałem wcale.
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obnizenie crf450r

Post autor: robsztix » sob, 20 gru 2014, 22:31

Kosiek, możesz jeszcze zdjąć poszycie siedziska i wyciąć część pianki, a następnie naciągnąć mocno poszycie. Pomysł z "rozkręcaniem" spężyny mało trafiony, bo zmieni się sag i amor nie będzie działał jak należy w całym zakresie...Pozdro ;)

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obnizenie crf450r

Post autor: piotrgurski » ndz, 21 gru 2014, 03:26

robsztix pisze: Pomysł z "rozkręcaniem" sprężyny mało trafiony, bo zmieni się sag i amor nie będzie działał jak należy w całym zakresie...Pozdro ;)
Masz racje, nie kwestionuje tego i nie neguje ale jeżeli ktoś nie jest riderem Pro lata sobie enduro a tylny amor wykorzystuje w ok 20% możliwości z resztą jak i cale moto to jest to dobre rozwiązanie. Z czasem rozwijania umiejętność amor wróci do poprzednich ustawień a działanie amora w pełnym zakresie zacznie być ważniejsze niż wysokość. Grunt to odnaleźć się na sprzęcie i się nie męczyć zamiast zamartwiać się jak to będzie gdy znowu przyjdzie go odpalić :wink:
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obnizenie crf450r

Post autor: Majster128 » ndz, 21 gru 2014, 09:26

Obniżenie siedzenia też wpływa na pozycję kierowcy. W mojej CR wycinałem gąbkę prawie do zera gdy jeździłem w SE i moje krótkie nogi nie bardzo sobie radziły na kamieniach. Do MX to siedzenie już się w ogóle nie nadawało.
Także coś za coś.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obnizenie crf450r

Post autor: robsztix » ndz, 21 gru 2014, 10:00

Wychodzi na to, że zakup tego prolink'a to złoty środek do obniżenia maszyny, ale również najdroższy :/

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obnizenie crf450r

Post autor: Majster128 » ndz, 21 gru 2014, 13:16

Ten element pro linku ma jeden poważny minus. Jeśli zamkniemy tylne zawieszenie (lądowanie) to ograniczeniem złożenia zawieszenia będzie zetknięcie opony z błotnikiem, a nie jak to powinno być w normalnym przypadku amortyzator, a dokładnie jest odbój.
Najbardziej odpowiednią modyfikacją jest modyfikacja amortyzatora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”