Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: ghollum » czw, 20 maja 2010, 21:40

Joker pisze:Czyli wypale 10 l paliwa i policze mniej wiecej jaki przekłamanie ma mój licznik :) powinien pokazać 2mth wiecej :) mam racje ?
No nie do końca :wink: , szkopuł w tym że te 10L możesz wypalić w 5h jak i w 2h, przeliczając to na paliwo w jednym jak i w drugim przypadku wynik będzie prawidłowy 10L czyli 2Mth zakładając przelicznik 100L=20Mth, niestety odczyt z licznika będzie diametralnie różny i do :butthead: bo pokaże tylko czas pracy silnika czyli raz 5h i drugim razem 2h.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Joker » czw, 20 maja 2010, 21:46

noo i o to mi chodziło, zobacze w przyszłym tygodniu jak sie to sprawdza w praktyce licznik=paliwo. Interesuje mnie teraz jedna rzecz jaki mam obrać przelicznik :) najlepiej to jakiś zawodnik by wiedział co ma licznik za 500 zł. i jeździ na Yamasze YZF 250.
Jaki wy proponujecie ?
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 20 maja 2010, 21:49

Joker pisze:noo i o to mi chodziło, zobacze w przyszłym tygodniu jak sie to sprawdza w praktyce licznik=paliwo. Interesuje mnie teraz jedna rzecz jaki mam obrać przelicznik :) najlepiej to jakiś zawodnik by wiedział co ma licznik za 500 zł. i jeździ na Yamasze YZF 250.
Jaki wy proponujecie ?
W 125 sprawdza się bak na godzine.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Joker » pt, 21 maja 2010, 07:55

no w sumie bak mam 7l czyli przepalony bak to mniej wiecej 1,5 mth. Ale to już lepsze liczenie niż jak kolega co wyjazd olej wymienia bo przepali dwa baki a licznik 6-7 mtg pokazuje :) licznik za 110 zł. z allegro.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Duriv » pt, 28 maja 2010, 23:09

A ile kosztuje gruntowny przegląd ?
Czy wałki rozrządu się wymienia i jak często ?
Oraz... Czy przeciętny zjadacz chleba Kowalskiego jest w stanie się nauczyć regulować zawory ? :lol:
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Joker » ndz, 30 maja 2010, 13:35

każdy sie uczył wiec i ty możesz :) youtube.com tam jest wszystko ;)


mam taki pytanie jak sprawdzić w jakim stanie jest korbowód w 4t ? jak luz góra - dół nie wyczuwalny. ??
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: konon312 » ndz, 30 maja 2010, 17:16

Tak samo jak w 2t :wink:
luz gora/dol= do wymiany
przebarwienia( taki bordowy kolor) tez do wymiany.

piter233
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: śr, 10 cze 2009, 17:09
Motocykl: Suzuki RMZ 450 06'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: piter233 » wt, 27 lip 2010, 18:59

Mam pytanie czy w 450 4T tłok da rade pociągnąc 100 mth?
I jeszcze jedno po około 50 mth co wymienić? Lub co sprawdzać ?

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Joker » śr, 28 lip 2010, 22:46

w 450 4t lajtowo 100-150 godz. po 50 godz. ja łańcuch rozrządu bym wymienił do profilaktyki ;)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: renner250 » śr, 28 lip 2010, 23:14

Joker pisze:mam taki pytanie jak sprawdzić w jakim stanie jest korbowód w 4t ? jak luz góra - dół nie wyczuwalny. ??
jesli jest luz to juz definytywnie do wymiany chociaz masz jeszcze w manualu okreslone luzy na lozysku. Jesli luz nie miesci sie w normie to korba juz powinna byc wymieniona.
I think I can fly! MX it's my life <3

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Joker » śr, 28 lip 2010, 23:18

już wszystko wyminione ;) dosłownie ;) ale dzieki
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: Joker » sob, 15 sty 2011, 18:56

sory ze post pod postem ale mam problem.

Powiem na czym polega problem, YZF jest po wymianie tłoka ( sel B wossner ), korby, zaworów ssacych itd.
Po poskładaniu Yamaha brała olej, ma 5 mth około 200-400 mln, wiec głowica do harbutowic wymiania uszczelniaczy OMP po składałem i dalej bierze olej wiec nowe pierścienie oczywiście pod wymiar wossnera, sa na pewno założone dobrze, pierwsze tłok do cylindra aa potem cały zestaw na korbowód, tłok poruszał sie lekko w cylindrze, olejowe ładnie powchodziły w rowki itd poukładane na znak mercedesa. Yamaha po poskładaniu pieknie zapaliła nie kopciła na biało pochodziła z 10 min na wolnych zgasiłem odczekałem az ochłodnie w znowu potem powoli po jeździłem. Wymieniłem olej 10w50 castrol 1.1 dzisiaj odpalam motor lekki niebieski dymek puściła ale to dosłownie 10 sekund, sprawdziłem stan było 3/4 pojechałem na hołde, nie katowałem strzeta na prostych itd nic z tych rzeczy normalna jazda enduro, po 4 godz jazdy sprawdzam stan bagenta a tu 1/4 po godzinie jazdy sprawdzam i było już na samym dole bagnetu wiec pojechałem do domu. I teraz mam pytanie czy spotkaliście sie z docieraniem pierścieni w 4t ?
Co myslicie o tym wszystkim ?? prowadnice ? dodam ze motor ma max 80-100 mth. ogólnie po remoncie z 20 godz. Czyżby prowadnice i uszczeniacze ?

Pozdrawiam.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”