Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
No nie do końca , szkopuł w tym że te 10L możesz wypalić w 5h jak i w 2h, przeliczając to na paliwo w jednym jak i w drugim przypadku wynik będzie prawidłowy 10L czyli 2Mth zakładając przelicznik 100L=20Mth, niestety odczyt z licznika będzie diametralnie różny i do :butthead: bo pokaże tylko czas pracy silnika czyli raz 5h i drugim razem 2h.Joker pisze:Czyli wypale 10 l paliwa i policze mniej wiecej jaki przekłamanie ma mój licznik powinien pokazać 2mth wiecej mam racje ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
noo i o to mi chodziło, zobacze w przyszłym tygodniu jak sie to sprawdza w praktyce licznik=paliwo. Interesuje mnie teraz jedna rzecz jaki mam obrać przelicznik najlepiej to jakiś zawodnik by wiedział co ma licznik za 500 zł. i jeździ na Yamasze YZF 250.
Jaki wy proponujecie ?
Jaki wy proponujecie ?
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
W 125 sprawdza się bak na godzine.Joker pisze:noo i o to mi chodziło, zobacze w przyszłym tygodniu jak sie to sprawdza w praktyce licznik=paliwo. Interesuje mnie teraz jedna rzecz jaki mam obrać przelicznik najlepiej to jakiś zawodnik by wiedział co ma licznik za 500 zł. i jeździ na Yamasze YZF 250.
Jaki wy proponujecie ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
no w sumie bak mam 7l czyli przepalony bak to mniej wiecej 1,5 mth. Ale to już lepsze liczenie niż jak kolega co wyjazd olej wymienia bo przepali dwa baki a licznik 6-7 mtg pokazuje licznik za 110 zł. z allegro.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 158
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
- Motocykl: YZ450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
A ile kosztuje gruntowny przegląd ?
Czy wałki rozrządu się wymienia i jak często ?
Oraz... Czy przeciętny zjadacz chleba Kowalskiego jest w stanie się nauczyć regulować zawory ?
Czy wałki rozrządu się wymienia i jak często ?
Oraz... Czy przeciętny zjadacz chleba Kowalskiego jest w stanie się nauczyć regulować zawory ?
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
każdy sie uczył wiec i ty możesz youtube.com tam jest wszystko
mam taki pytanie jak sprawdzić w jakim stanie jest korbowód w 4t ? jak luz góra - dół nie wyczuwalny. ??
mam taki pytanie jak sprawdzić w jakim stanie jest korbowód w 4t ? jak luz góra - dół nie wyczuwalny. ??
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
Tak samo jak w 2t
luz gora/dol= do wymiany
przebarwienia( taki bordowy kolor) tez do wymiany.
luz gora/dol= do wymiany
przebarwienia( taki bordowy kolor) tez do wymiany.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 10 cze 2009, 17:09
- Motocykl: Suzuki RMZ 450 06'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
Mam pytanie czy w 450 4T tłok da rade pociągnąc 100 mth?
I jeszcze jedno po około 50 mth co wymienić? Lub co sprawdzać ?
I jeszcze jedno po około 50 mth co wymienić? Lub co sprawdzać ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
w 450 4t lajtowo 100-150 godz. po 50 godz. ja łańcuch rozrządu bym wymienił do profilaktyki
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
jesli jest luz to juz definytywnie do wymiany chociaz masz jeszcze w manualu okreslone luzy na lozysku. Jesli luz nie miesci sie w normie to korba juz powinna byc wymieniona.Joker pisze:mam taki pytanie jak sprawdzić w jakim stanie jest korbowód w 4t ? jak luz góra - dół nie wyczuwalny. ??
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
już wszystko wyminione dosłownie ale dzieki
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
sory ze post pod postem ale mam problem.
Powiem na czym polega problem, YZF jest po wymianie tłoka ( sel B wossner ), korby, zaworów ssacych itd.
Po poskładaniu Yamaha brała olej, ma 5 mth około 200-400 mln, wiec głowica do harbutowic wymiania uszczelniaczy OMP po składałem i dalej bierze olej wiec nowe pierścienie oczywiście pod wymiar wossnera, sa na pewno założone dobrze, pierwsze tłok do cylindra aa potem cały zestaw na korbowód, tłok poruszał sie lekko w cylindrze, olejowe ładnie powchodziły w rowki itd poukładane na znak mercedesa. Yamaha po poskładaniu pieknie zapaliła nie kopciła na biało pochodziła z 10 min na wolnych zgasiłem odczekałem az ochłodnie w znowu potem powoli po jeździłem. Wymieniłem olej 10w50 castrol 1.1 dzisiaj odpalam motor lekki niebieski dymek puściła ale to dosłownie 10 sekund, sprawdziłem stan było 3/4 pojechałem na hołde, nie katowałem strzeta na prostych itd nic z tych rzeczy normalna jazda enduro, po 4 godz jazdy sprawdzam stan bagenta a tu 1/4 po godzinie jazdy sprawdzam i było już na samym dole bagnetu wiec pojechałem do domu. I teraz mam pytanie czy spotkaliście sie z docieraniem pierścieni w 4t ?
Co myslicie o tym wszystkim ?? prowadnice ? dodam ze motor ma max 80-100 mth. ogólnie po remoncie z 20 godz. Czyżby prowadnice i uszczeniacze ?
Pozdrawiam.
Powiem na czym polega problem, YZF jest po wymianie tłoka ( sel B wossner ), korby, zaworów ssacych itd.
Po poskładaniu Yamaha brała olej, ma 5 mth około 200-400 mln, wiec głowica do harbutowic wymiania uszczelniaczy OMP po składałem i dalej bierze olej wiec nowe pierścienie oczywiście pod wymiar wossnera, sa na pewno założone dobrze, pierwsze tłok do cylindra aa potem cały zestaw na korbowód, tłok poruszał sie lekko w cylindrze, olejowe ładnie powchodziły w rowki itd poukładane na znak mercedesa. Yamaha po poskładaniu pieknie zapaliła nie kopciła na biało pochodziła z 10 min na wolnych zgasiłem odczekałem az ochłodnie w znowu potem powoli po jeździłem. Wymieniłem olej 10w50 castrol 1.1 dzisiaj odpalam motor lekki niebieski dymek puściła ale to dosłownie 10 sekund, sprawdziłem stan było 3/4 pojechałem na hołde, nie katowałem strzeta na prostych itd nic z tych rzeczy normalna jazda enduro, po 4 godz jazdy sprawdzam stan bagenta a tu 1/4 po godzinie jazdy sprawdzam i było już na samym dole bagnetu wiec pojechałem do domu. I teraz mam pytanie czy spotkaliście sie z docieraniem pierścieni w 4t ?
Co myslicie o tym wszystkim ?? prowadnice ? dodam ze motor ma max 80-100 mth. ogólnie po remoncie z 20 godz. Czyżby prowadnice i uszczeniacze ?
Pozdrawiam.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.