Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
-
Autor tematudako4
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.
Nie gniewaj sie ale wydaje mi sie ze w 4T remont kapitalny po 100mh to lekka przesada.Chyba ze lubisz to robic.MXrool pisze:
Ja właśnie rozebrałem silnik i szykuje remoncik po 100mh:
Korba, panewki na korbie, łożyska na wale, tłok ze sworzniem, łańcuch rozrządu, ślizgi, sprężyny zaworowe, podkładki zaworowe, uszczelniacze zaworów, płytki, łożyska na wałkach i śruby głowicy.
Wydzielilem z tematu o olejach, żeby nie było OT. Gajowy.
-
Autor tematudako4
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Co Ty taki nerwowy jestes,nie oceniam stanu Twojego motocykla bo go nie widzialem a i to by mi nie pomoglo napewno jesli faktycznie robisz remont kapitalny po 100mh jest w rewelacyjnej kondycji.
Chodzi mi o calkiem co innego tzn.nie po to kupujemy drogi motory 4T zeby co 10 wypadow silnik do srubki rozbierac-bez urazy ale one tego nie wymagaja.Co innego 2T ale to inna bajka.
Kupilem nowa wr250 w styczniu,przejechalem 1500km to ponad 100mh ,wymienilem dopiero 4 razy olej i co mam robic remont kapitalny??????
Nie dajmy sie zwariowac!
Sprawdzilem luzy zaworowe i to wszystko,olej zmieniac i paliwo lac do konca sezonu.
Chodzi mi o calkiem co innego tzn.nie po to kupujemy drogi motory 4T zeby co 10 wypadow silnik do srubki rozbierac-bez urazy ale one tego nie wymagaja.Co innego 2T ale to inna bajka.
Kupilem nowa wr250 w styczniu,przejechalem 1500km to ponad 100mh ,wymienilem dopiero 4 razy olej i co mam robic remont kapitalny??????
Nie dajmy sie zwariowac!
Sprawdzilem luzy zaworowe i to wszystko,olej zmieniac i paliwo lac do konca sezonu.
-
Autor tematudako4
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Czlowieku! wiekszosc z nas jezdzi rekracyjnie i nie ma licencji w kieszeni.Chyba ze Ty masz.Nie porownuj nas do zawodnikow ktorzy maja sztab mechanikow i od rana do wieczora nic innego nie robia tylko jezdza a ich mechanicy nic innego nie robia tylko silniki rozpolawiaja.A z tym czoperkiem to nie glupi pomys.MXrool pisze:
Nadal nie usłyszałem jak to (remont) powinno się fachowo robić, tzn. co ile godzin, jak nie co 100. Wiesz gdybyś może był bardziej obeznany to np. w żużlu silniki się remontuje w I lidze co 3 mh? ździwiony? 3 mh a 100 też jest różnica, a w chopperku co 500 mh. Może na czopera powinieneś wsiąść.
POZDRAWIAM!
A moze Ty kolego czesciami handlujesz ze zalezy Ci tak aby remont 5 razy na sezon w 4T!!! robic.To by wyjasnialo sprawe....
Pzdr
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Już? Pogadaliście sobie? Poprzekomarzaliście się?
Dako, niestety ale w wyczynowej 4T (YZF, SX-F) musisz robić często remont-co ok. 100 mh. Olej co 5 mh. Tak już jest, jeśli ma chodzić sprzęt. Ty masz WRkę, troszkę inny motor.
Nieprawdą jest że 2T są takie złe. Tańsze jest serwisowanie crosowej 250 2T jak 250 4T.
MXrool, widzisz, że Dako jest nowy na forum. Zatem zechciej wyjaśnić, że jeździsz zawodniczo, musisz mieć sprzęt w 100% pewny. Że masz potrzebę i możliwości serwisować super regularnie. A nie przegadujesz się jakby było o co.
Pozdrawiam i spokój mnie tu...bo Gajowemu powiem :D:D.
Dako, niestety ale w wyczynowej 4T (YZF, SX-F) musisz robić często remont-co ok. 100 mh. Olej co 5 mh. Tak już jest, jeśli ma chodzić sprzęt. Ty masz WRkę, troszkę inny motor.
Nieprawdą jest że 2T są takie złe. Tańsze jest serwisowanie crosowej 250 2T jak 250 4T.
MXrool, widzisz, że Dako jest nowy na forum. Zatem zechciej wyjaśnić, że jeździsz zawodniczo, musisz mieć sprzęt w 100% pewny. Że masz potrzebę i możliwości serwisować super regularnie. A nie przegadujesz się jakby było o co.
Pozdrawiam i spokój mnie tu...bo Gajowemu powiem :D:D.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Myślę, że wasze nieporozumienie może wynikać ze zrozumienia pojęćia moto godziny.dako4 pisze:kotmx pisze:Sory na OT ale ..
Dako jaki wcześniej miałeś motocykl? Czy to twój pierwszy?
Nigdy nie mialem motoru w ktorym kilka razy na sezon robilem remont lub rozbieralem silnik co miesiac na czesci zeby sprawdzic stopien zuzycia.
Ty myślisz że jak wyjedziesz popyrkać na godzinkę to przelatałeś 1mh a tak nie jest
MXroll sugeruje się licznikiem mh, który pokazuje faktyczną pracę jaką wykonał silnik a nie samym czasem
Nie wiem ile latasz ale żeby zrobić ponad 100mh na torze to już trzeba trochę pojeździć i napewno nie zrobisz tego w miesiąc czy nawet 2 chyba, że non stop latasz.
-
Autor tematudako4
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Pisalem do MXroll a cytuje Nie porownuj nas do zawodnikow ktorzy maja sztab mechanikow i od rana do wieczora nic innego nie robia tylko jezdza a ich mechanicy nic innego nie robia tylko silniki rozpolawiaja.BaRy pisze:Myślę, że wasze nieporozumienie może wynikać ze zrozumienia pojęćia moto godziny.dako4 pisze:kotmx pisze:Sory na OT ale ..
Dako jaki wcześniej miałeś motocykl? Czy to twój pierwszy?
Nigdy nie mialem motoru w ktorym kilka razy na sezon robilem remont lub rozbieralem silnik co miesiac na czesci zeby sprawdzic stopien zuzycia.
Ty myślisz że jak wyjedziesz popyrkać na godzinkę to przelatałeś 1mh a tak nie jest
MXroll sugeruje się licznikiem mh, który pokazuje faktyczną pracę jaką wykonał silnik a nie samym czasem
Nie wiem ile latasz ale żeby zrobić ponad 100mh na torze to już trzeba trochę pojeździć i napewno nie zrobisz tego w miesiąc czy nawet 2 chyba, że non stop latasz.
Pzdr
Na pewno jest kilku zawodnikow na forum ale wiekszosc z nas to przeciez amatorzy.
Dobra zakopuje topur wojenny Pzdr
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1129
- Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sulejówek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
deko niemasz racji a kłupiłeś się z mxroolem...on niezrobił remontu po 100mh bo tak mu się podoba tylko poprostu miał bo by się cały silnik rozdupczył...Jego sxf napewno dostaje 10razy bardziej w dupe niż twoja wr i wątpie rzeczyś Ty od stycznia do maja zrobił 100mh chyba ze tą wr-ką latasz do pracy:) I jak wymieniasz co 25mh olej (filtr oleju też trzeba niewiem jak ty robisz) to Twój silniczek duzo niepopracuje dobrze ze w WR-kach jest gwara na 2lata bo Ci się przyda na bank...A twój mit o 4T jest nieprawdziwy gdyż jak ktoś ostro lata po torze to utrzymanie np.2504t w porównaniu do 1252T,to 4T jest dużo droższe....
pozdro
pozdro
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Widzę, Bartek, widzę...Wydzieliłem tą dyskusje z innego tematu, żeby nie robic tam OT. Do momentu kiedy chłopaki nie beda sobie robić wycieczek osobistych, a dyskusja trzyma wątek to niech się spierają, z dobrem dla tematu.Pozdrawiam i spokój mnie tu...bo Gajowemu powiem
Serwisówka w Husqach enduro przewiduje tak-serwis co 16 motogodzin, lub w przeliczniku 1 motogodzina=50 kilometrów (przy jeździe amatorskiej). W przypadku husqi 4T jest to wymiana oleju plus kontrola/regulacja zaworów i wszystkie inne prace, zgodnie z serwisówką.
To dotyczy jazdy amatorskiej. Jak ktoś jest zawodnikiem to najczęściej już wie co ile trzeba robić serwis, i nie będzie szukał porady na forum , skoro może zapytać doświadczonych zawodników, czy ich mechaników.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.