Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Obsługa i remonty w 4T-częstotliwość.

Post autor: dako4 » czw, 24 maja 2007, 18:49

MXrool pisze:
Ja właśnie rozebrałem silnik i szykuje remoncik po 100mh:
Korba, panewki na korbie, łożyska na wale, tłok ze sworzniem, łańcuch rozrządu, ślizgi, sprężyny zaworowe, podkładki zaworowe, uszczelniacze zaworów, płytki, łożyska na wałkach i śruby głowicy.
Nie gniewaj sie ale wydaje mi sie ze w 4T remont kapitalny po 100mh to lekka przesada.Chyba ze lubisz to robic.

Wydzielilem z tematu o olejach, żeby nie było OT. Gajowy.

Autor tematu
dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » czw, 24 maja 2007, 19:53

Co Ty taki nerwowy jestes,nie oceniam stanu Twojego motocykla bo go nie widzialem a i to by mi nie pomoglo :D napewno jesli faktycznie robisz remont kapitalny po 100mh jest w rewelacyjnej kondycji.
Chodzi mi o calkiem co innego tzn.nie po to kupujemy drogi motory 4T zeby co 10 wypadow silnik do srubki rozbierac-bez urazy ale one tego nie wymagaja.Co innego 2T ale to inna bajka.
Kupilem nowa wr250 w styczniu,przejechalem 1500km to ponad 100mh ,wymienilem dopiero 4 razy olej i co mam robic remont kapitalny??????
Nie dajmy sie zwariowac!
Sprawdzilem luzy zaworowe i to wszystko,olej zmieniac i paliwo lac do konca sezonu.

Autor tematu
dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » czw, 24 maja 2007, 20:46

MXrool pisze:
Nadal nie usłyszałem jak to (remont) powinno się fachowo robić, tzn. co ile godzin, jak nie co 100. Wiesz gdybyś może był bardziej obeznany to np. w żużlu silniki się remontuje w I lidze co 3 mh? ździwiony? 3 mh a 100 też jest różnica, a w chopperku co 500 mh. Może na czopera powinieneś wsiąść.

POZDRAWIAM!
Czlowieku! wiekszosc z nas jezdzi rekracyjnie i nie ma licencji w kieszeni.Chyba ze Ty masz.Nie porownuj nas do zawodnikow ktorzy maja sztab mechanikow i od rana do wieczora nic innego nie robia tylko jezdza a ich mechanicy nic innego nie robia tylko silniki rozpolawiaja.A z tym czoperkiem to nie glupi pomys.
A moze Ty kolego czesciami handlujesz ze zalezy Ci tak aby remont 5 razy na sezon w 4T!!! robic.To by wyjasnialo sprawe....
Pzdr

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » czw, 24 maja 2007, 21:04

Sory na OT ale ..

Dako jaki wcześniej miałeś motocykl? Czy to twój pierwszy?
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » czw, 24 maja 2007, 22:01

Hehehe. Wojtek, dobre porównanie z tym gazem. :lol:
Nie rozumiem też sensu wypowiedzi kolegi , który kłóci się że nie ma po co remontu robić.
Może chciał się poprostu popisać wiedzą , nie wiem sam .
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Autor tematu
dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » czw, 24 maja 2007, 23:37

kotmx pisze:Sory na OT ale ..

Dako jaki wcześniej miałeś motocykl? Czy to twój pierwszy?

Nigdy nie mialem motoru w ktorym kilka razy na sezon robilem remont lub rozbieralem silnik co miesiac na czesci zeby sprawdzic stopien zuzycia.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pt, 25 maja 2007, 00:36

Już? Pogadaliście sobie? Poprzekomarzaliście się?
Dako, niestety ale w wyczynowej 4T (YZF, SX-F) musisz robić często remont-co ok. 100 mh. Olej co 5 mh. Tak już jest, jeśli ma chodzić sprzęt. Ty masz WRkę, troszkę inny motor.
Nieprawdą jest że 2T są takie złe. Tańsze jest serwisowanie crosowej 250 2T jak 250 4T.
MXrool, widzisz, że Dako jest nowy na forum. Zatem zechciej wyjaśnić, że jeździsz zawodniczo, musisz mieć sprzęt w 100% pewny. Że masz potrzebę i możliwości serwisować super regularnie. A nie przegadujesz się jakby było o co.

Pozdrawiam i spokój mnie tu...bo Gajowemu powiem :D:D:D.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 25 maja 2007, 07:50

dako4 pisze:
kotmx pisze:Sory na OT ale ..

Dako jaki wcześniej miałeś motocykl? Czy to twój pierwszy?

Nigdy nie mialem motoru w ktorym kilka razy na sezon robilem remont lub rozbieralem silnik co miesiac na czesci zeby sprawdzic stopien zuzycia.
Myślę, że wasze nieporozumienie może wynikać ze zrozumienia pojęćia moto godziny.
Ty myślisz że jak wyjedziesz popyrkać na godzinkę to przelatałeś 1mh a tak nie jest :!:

MXroll sugeruje się licznikiem mh, który pokazuje faktyczną pracę jaką wykonał silnik a nie samym czasem :!:
Nie wiem ile latasz ale żeby zrobić ponad 100mh na torze to już trzeba trochę pojeździć i napewno nie zrobisz tego w miesiąc czy nawet 2 chyba, że non stop latasz. ;)


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Grzechu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 31 gru 2006, 14:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Grzechu » pt, 25 maja 2007, 08:03

Chłopaki wy się tniecie a odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule dalej nie ma. Sam mam motor w 4T i interesuje mnie KONKRETNE zdanie na ten temat.
ST-7
SW-5
SW-12
Feniks
Springo 140
YZ450F

Autor tematu
dako4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 25 kwie 2007, 18:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: dako4 » pt, 25 maja 2007, 08:06

BaRy pisze:
dako4 pisze:
kotmx pisze:Sory na OT ale ..

Dako jaki wcześniej miałeś motocykl? Czy to twój pierwszy?

Nigdy nie mialem motoru w ktorym kilka razy na sezon robilem remont lub rozbieralem silnik co miesiac na czesci zeby sprawdzic stopien zuzycia.
Myślę, że wasze nieporozumienie może wynikać ze zrozumienia pojęćia moto godziny.
Ty myślisz że jak wyjedziesz popyrkać na godzinkę to przelatałeś 1mh a tak nie jest :!:

MXroll sugeruje się licznikiem mh, który pokazuje faktyczną pracę jaką wykonał silnik a nie samym czasem :!:
Nie wiem ile latasz ale żeby zrobić ponad 100mh na torze to już trzeba trochę pojeździć i napewno nie zrobisz tego w miesiąc czy nawet 2 chyba, że non stop latasz. ;)
Pisalem do MXroll a cytuje Nie porownuj nas do zawodnikow ktorzy maja sztab mechanikow i od rana do wieczora nic innego nie robia tylko jezdza a ich mechanicy nic innego nie robia tylko silniki rozpolawiaja.
Pzdr

Na pewno jest kilku zawodnikow na forum ale wiekszosc z nas to przeciez amatorzy.
Dobra zakopuje topur wojenny :D Pzdr

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » pt, 25 maja 2007, 08:50

deko niemasz racji a kłupiłeś się z mxroolem...on niezrobił remontu po 100mh bo tak mu się podoba tylko poprostu miał bo by się cały silnik rozdupczył...Jego sxf napewno dostaje 10razy bardziej w dupe niż twoja wr i wątpie rzeczyś Ty od stycznia do maja zrobił 100mh chyba ze tą wr-ką latasz do pracy:) I jak wymieniasz co 25mh olej (filtr oleju też trzeba niewiem jak ty robisz) to Twój silniczek duzo niepopracuje dobrze ze w WR-kach jest gwara na 2lata bo Ci się przyda na bank...A twój mit o 4T jest nieprawdziwy gdyż jak ktoś ostro lata po torze to utrzymanie np.2504t w porównaniu do 1252T,to 4T jest dużo droższe....
pozdro

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 25 maja 2007, 08:53

Pozdrawiam i spokój mnie tu...bo Gajowemu powiem
Widzę, Bartek, widzę...Wydzieliłem tą dyskusje z innego tematu, żeby nie robic tam OT. Do momentu kiedy chłopaki nie beda sobie robić wycieczek osobistych, a dyskusja trzyma wątek to niech się spierają, z dobrem dla tematu.
Serwisówka w Husqach enduro przewiduje tak-serwis co 16 motogodzin, lub w przeliczniku 1 motogodzina=50 kilometrów (przy jeździe amatorskiej). W przypadku husqi 4T jest to wymiana oleju plus kontrola/regulacja zaworów i wszystkie inne prace, zgodnie z serwisówką.
To dotyczy jazdy amatorskiej. Jak ktoś jest zawodnikiem to najczęściej już wie co ile trzeba robić serwis, i nie będzie szukał porady na forum :lol:, skoro może zapytać doświadczonych zawodników, czy ich mechaników.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”