Odpalanie 4T :)

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
mx forever
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 19:07
Motocykl: yamaha yz250f 06r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zambrów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: mx forever » ndz, 14 gru 2008, 19:48

w lesie znacznie lepiej oprzec moto manetką o drzewo i wtedy buta
Lubi zapier*alać :D

arti1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: sob, 6 gru 2008, 21:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: arti1 » wt, 16 gru 2008, 20:32

Ja mam 125 , 4T i tez mi zle odpalał poradziłem sobie z tym .
Mechanik podpowiedział mi zebym to miejsce gdzie jest przeskok iskry troche rozszerzył i jest lepiej.
Pozatym zobaczyłem rożnice w odpalaniu kiedy w tłumiku zrobiłem pare dziurek by głośnij chodził <hehe :twisted: :evil: :ANAL:

Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: Szuwar » śr, 24 gru 2008, 23:31

ja mam pytanko co do odpalania Kata Exc 520 2001 rok , oczywiście ten sprzęcik ma dekompresator i mianowicie czy mam go naciskać przed każdym odpalaniem , moto pali idealnie na rozrusznik ( kopniaka nie używam nie musze :D ) Tylko czytałem kiedyś że powinno sie naciskac dekompresator , aby zeszła kompresja , wtedy rozrusznik i maszynka chodzi .Pytam sie bo nie chce zajechac rozrusznika ...Pozdrawiam
KTM EXC 520 2001 rok.

arbuz81
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:11
Motocykl: yz450f 03.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozienice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: arbuz81 » sob, 27 gru 2008, 00:09

Witam ja posiadam yz450f 2003r od niedawna jak go wziołem na zimnym gadał z pierwszego na ssaniu a teraz po wymianie korby ,pierścieni i innych duperelach na zimno trzeba się nakopać ale potem normalnie gada za 2gim ale dziś miałem taką sytuację że właśnie na zimnym a stał 2tygodnie nakopałem się jak głupi i na ciepłym ssaniu nic gdy nagle jak by chciał ale kopniak jakoś nie fortunnie odbił sam nie wiem czy w kapcia ale wygląda jak by się urwał wyskoczył ( w środku) czy coś takiego no i oczywiście po spacerku co to może być??

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: michal_dh » sob, 27 gru 2008, 20:41

Szuwar pisze:ja mam pytanko co do odpalania Kata Exc 520 2001 rok , oczywiście ten sprzęcik ma dekompresator i mianowicie czy mam go naciskać przed każdym odpalaniem , moto pali idealnie na rozrusznik ( kopniaka nie używam nie musze :D ) Tylko czytałem kiedyś że powinno sie naciskac dekompresator , aby zeszła kompresja , wtedy rozrusznik i maszynka chodzi .Pytam sie bo nie chce zajechac rozrusznika ...Pozdrawiam
Mamy auto dekompresator nic nie trzeba naciskac nawet jak kopiesz :) Ta klameczka jest do przedmuchania moto gdy sie zaleje ;) Pal normalnie nic mu sie nie stanie :)
KTM SX 250 2008r

Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: Szuwar » ndz, 4 sty 2009, 23:08

Wróciłem wczoraj po 2 tygodniowym urlopie i mówie a pujde zobacze jak mój kat odpali , sssanie , i rozrusznik jedno dotknięcie i chodzi .czyli wsio jest ok
KTM EXC 520 2001 rok.

grzeszny43
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 18:09
Motocykl: Honda CRF 450 '03
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: grzeszny43 » pn, 5 sty 2009, 18:17

U mnie w CRFie tez na szczeście jest automatyczny dekompresator, kopie się w sumie stosunkowo lekko tylko tez trzeba wyczuć położenie tłoka. Jak zimny to na ssaniu trzeba ze 3 razy delikatnie spuścić starter na doł zeby zassał, potem trzeba wyczuć moment w którym starter stawia mocniejszy opór, wtedy cofnąć starter do domyślnego położenia, kopnąć porządnie bez gazu i furmanka pali. Jak ciepły to procedura taka sama tylko bez ssania i potrójnego spuszczania startera. Czasem jak porządnie rozgrzany i zgaśnie w dziwnym momencie np. przy ruszaniu albo przy wywrotce to trzeba wcisnąć ciepłe ssanie przy manetce bo bez tego można sobie kopać... :)

Mata
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 1 lip 2008, 08:41
Motocykl: yz 450f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: Mata » czw, 8 sty 2009, 11:50

Ja mialem cr 125 teraz kupilem yz450f 2003r z automatycznym dekompresatorem i nie mam problemow z odpalaniem jedynie rano jak jest zimna to musze z 10 razy kopnąć.

mazic
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 21 kwie 2008, 20:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: mazic » pt, 9 sty 2009, 23:18

grzeszny43 pisze:U mnie w CRFie tez na szczeście jest automatyczny dekompresator, kopie się w sumie stosunkowo lekko tylko tez trzeba wyczuć położenie tłoka. Jak zimny to na ssaniu trzeba ze 3 razy delikatnie spuścić starter na doł zeby zassał, potem trzeba wyczuć moment w którym starter stawia mocniejszy opór, wtedy cofnąć starter do domyślnego położenia, kopnąć porządnie bez gazu i furmanka pali. Jak ciepły to procedura taka sama tylko bez ssania i potrójnego spuszczania startera. Czasem jak porządnie rozgrzany i zgaśnie w dziwnym momencie np. przy ruszaniu albo przy wywrotce to trzeba wcisnąć ciepłe ssanie przy manetce bo bez tego można sobie kopać... :)
musze to zapamietac (mam ten sam model i ten sam rocznik a doswiadczenie jedynie z 2t) i kopałem przez godzine w koncu wyladowała u mechanika na wymiane łozysk i swiecy, zobaczymy jutro

grzeszny43
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 9 gru 2008, 18:09
Motocykl: Honda CRF 450 '03
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: grzeszny43 » sob, 10 sty 2009, 12:34

mazic pisze: musze to zapamietac (mam ten sam model i ten sam rocznik a doswiadczenie jedynie z 2t) i kopałem przez godzine w koncu wyladowała u mechanika na wymiane łozysk i swiecy, zobaczymy jutro
CRF musi palić od razu, jak nie pali od razu to coś nie tak i powinno dać Ci to do myślenia no chyba że lubisz sobie pokopać... :D Po chwili pewnie ją zalałeś, to dość wrażliwy na zalania sprzęt.

KOKO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 23:43
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gniezno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: KOKO » wt, 10 lut 2009, 23:21

U mnie w CRFie tez na szczeście jest automatyczny dekompresator, kopie się w sumie stosunkowo lekko tylko tez trzeba wyczuć położenie tłoka. Jak zimny to na ssaniu trzeba ze 3 razy delikatnie spuścić starter na doł zeby zassał, potem trzeba wyczuć moment w którym starter stawia mocniejszy opór, wtedy cofnąć starter do domyślnego położenia, kopnąć porządnie bez gazu i furmanka pali. Jak ciepły to procedura taka sama tylko bez ssania i potrójnego spuszczania startera. Czasem jak porządnie rozgrzany i zgaśnie w dziwnym momencie np. przy ruszaniu albo przy wywrotce to trzeba wcisnąć ciepłe ssanie przy manetce bo bez tego można sobie kopać...
Ciepłe ssanie trzymać i równocześnie kopać,czy najpierw wcisnąć a potem kopnąć :roll: ?

v44p
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 40
Rejestracja: ndz, 20 kwie 2008, 11:16
Motocykl: yz450f 2k7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpalanie 4T :)

Post autor: v44p » śr, 11 lut 2009, 10:10

ostatnio odapalalem motor po miesiecznej przerwie i zrobieniu zaworkow to za I razem zagadal
ja mam taka procedure:
ustawiam tlok kopka w TDC, otweram kranik, zalaczam ssanie, przechylam motor na bok az pocieknie troche paliwa z wezyka, nastepnie 2 razy rollgazem i w kopke.
9/10 przypadkow rusza od I kopniecia, czasem tylko sie zadlawi i trzeba poprawic, ale max 2-3 razy i chodzi jak w zegarku nawet po dlugiej przerwie.
teraz rowniez po zrobieniu zaworow i sobotniej jezdzie zauwazylem, ze pali na cieplo za kazdym razem od I kopniecia i jakos lepiej wkreca sie na obroty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”