Strona 1 z 1

wymiana tłoka w crf 450 R

: ndz, 11 gru 2011, 23:40
autor: andrzej pindych
koledzy -co ile m/g tak naprawdę wymieniać tłok w crf 450 w jeżdzie amatorskiej, chociaż tez bujam się po torze- są jakieś symptomy sugerujące zmianę, dodam że mam ją od niedawna ,nie wiem kiedy ostatnio był zmieniany a w zapewnienia ostatniego właściciela nie do końca wierzę na razie nie dymi ,i ładnie odpala . Dodam że poprzednio woziła mnie DR 650 poprzedni właściciel zapewniał mnie że jest w stanie idealnym -po tygodniu urwał się zawór wydechowy na trasie przy prędkości ok 140 km/h -dobrze że zdążyłem złapać sprzęgło, koszt remontu wyniósł ok.3000zł po miesiącu na polnej drodze znowu rumor w silniku -okazało się że mądry mechanik wymienił tylko jeden zawór wydechowy -znowu koszt nie mniejszy, póżniej sam ją serwisowałem i chodziła praktycznie bezawaryjnie.proszę o podpowiedzi.Pzdr.

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: śr, 14 gru 2011, 16:45
autor: tomasz12
Witam, jestem nowy na forum, motocykl posiadam od kilku lat.
Człowiek u którego serwisuje moto prowadzi dokumentacje sprzętów które reperuje. Według jego obserwacji w 250 4T tłok wytrzymuje max 50-60 Mh, potem następuje szybkie jego wytarcie na płaszczu. Konsekwencją tego, luz roboczy wynosi kilka setek więcej niż zaleca producent tłoka. To zaś niesie za sobą konsekwencje w postaci wytarcia cylindra (owal). W 450 4T jest to 40-50 Mh.
Jak dbasz o wymiany filtrów i oleju nawet startując regularnie w zawodach tłok można zmieniać co 50 Mh.
Pomiar cylindra należy przeprowadzić zawsze podczas remontu i wymiany tłoka. Dobry mechanik zawsze mierzy nowy tłok przed założeniem, tymi samymi narzędziami co cylinder. Robi się to po to aby wykluczyć błąd pomiarowy, który może wynieść nawet 0.03mm. Informacje które przedstawiłem są źródłem długoletniej praktyki i doświadczeń jednego z najlepszych mechaników na Śląsku.

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: śr, 14 gru 2011, 18:28
autor: Majster128
Dobry mechanik zawsze mierzy nowy tłok przed założeniem, tymi samymi narzędziami co cylinder.
Czyli mam rozumieć, że po zmierzeniu cylindra średnicówką mikrometryczną lub średnicówką czujnikową mierzy się tymi samymi przyrządami średnicę tłoka?

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: śr, 14 gru 2011, 18:53
autor: tomasz12
Średnicówkę trzeba ustawić wedłóg mikromierza,tego samego którym dokonywało się pomiaru tłoka, następnie wykonać pomiar cylindra. W grę wchodzi jedynie średnicówka dwupunktowa bo tylko taką można zmierzyć czy cylinder jest okrągły czy jajowaty.

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: czw, 2 lut 2012, 21:25
autor: carmax
Skoro ten mechanik jest to czlowiek znajacy temat, dowiedz sie jeszcze prosze jak wlasciwie obliczyc te motogodziny w CRF ? bo jesli mamy sie sugerowac licznikami motogodzin ,to wychodzi ,ze niezaleznie od tego czy amator czy krecona na maxa wymiana tloka przynajmniej raz w roku !!! a z moich "obserwacji" tak nie wynika .Zrobilem na tloku wossner 2 i pol sezonu , z czego nie wiem kiedy dokladnie poprzednik go zakladal .Jezdze jedynie w weekendy po 5-8h i ten tlok/pierscienie nadal trzymaja wymiar serwisowy .Stad moje pytanie co znaczy ten przebieg motogodziny ,bo sama praca silnika w okresie godziny to nie faktyczna motogodzina (obroty walu) .Mi znajomy mechanik polecil posilkowac sie przelicznikiem 1 zbiornik paliwa= 1 motogodzina ;) .

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: czw, 2 lut 2012, 21:30
autor: Majster128
Temat motogodzin był wałkowany dziesiątki razy. Spróbuj zerknąć w wyszukiwarce.

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: pt, 3 lut 2012, 09:04
autor: tomasz12
W temacie definicji motogodziny się nie wypowiadam. Sugeruję założyć licznik motogodzin lub umówić się na jazdę z kimś kto taki posiada, na podstawie odczytu i ilości przepalonego paliwa, wyliczysz w przybliżeniu, ile paliwa spalisz w jedną motogodzinę.
Ja oraz moi znajomi jeździmy wszyscy na licznikach z allegro i według nich mechanik serwisuje sprzęty, robimy tak od kilku lat i do tej pory nie było problemów. Przy przebiegu ponad 50mth, tłok powinieneś wymienić, ponieważ nie będzie miał wymiaru. Nawet gdyby luz serwisowy był zachowany ( co jest mało prawdopodobne ), następuje zmęczenie materiału i tłok może ulec uszkodzeniu.
Co do spadku mocy i brania oleju, to w tym konkretnym motocyklu jest taka moc, że zanim poczujesz że mocy ubywa lub motor zaczyna lekko dymić to po zdemontowaniu tłoka okaże się , że luz pomiędzy tłokiem a cylindrem wynosi już przynajmniej 0,2 mm. Jeżeli motocykl jeździł z takim luzem, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż cylinder jest już „jajowaty”.

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: sob, 4 lut 2012, 00:01
autor: carmax
Tomasz ,zgadzam sie ,z tym co piszesz, jednak licznik motogodzin wskazuje nie faktyczna motogodzine, a czas pracy silnika ,wobec tego ktos kto lubi pojezdzic kilka razy w tygodniu ,musialby zmieniac tlok co najmniej 2 razy w roku !!! dlatego tylko pytam ,w jaki sposob liczyc te godziny dla tloka ,aby nie przeciagac struny i wymienic na czas . Nigdzie nie znalazlem prostej i jednoznacznej na to odpowiedzi ,pomocnej dla amatorow. Dlatego tez prosze o wyrozumialosc .
p.s. ja trzymam sie wersji 1 zbiornik = 1mth ,ale wole aby ktos mnie wyprowadzil z bledu zanim bedzie za pozno ;)

Re: wymiana tłoka w crf 450 R

: sob, 4 lut 2012, 00:21
autor: sebek1516
Niema złotej zasady bo te liczniki to wiesz jak liczą ;)
Ja jeździłem z zegarkiem w ręku i tłok się skończył na 30 mth jak planowałem. Forumowicz jeździ na licznik i wszystko hula a inny na zbiorniki i nic nie wybuchło ;) Polska, ku.. Polska... :D