Podnóżki,stopki
-
Autor tematumagi
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 307
- Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
- Motocykl: Sx 125 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Podnóżki,stopki
Witam w swojej yz mam juz dosc mocno wytarte podnozki i teraz sie zastanawiam czy lepiej delikatnie zeszlifowac zabki czy naspawac na kazdy z zabkow "kuleczke"a potem to wyprofilowac.Kupno nowych odpada,gdyz ceny sa dosc duze.
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Podnóżki,stopki
Za komplet stalowych podnożkow (o większym profilu/typowe do FMX) dałem 100zł z wysylką i nie bawiłem się w żadne spawanie. Ciekawe na ile starczą.
Dokladnie takie - http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1347206437
Dokladnie takie - http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1347206437
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Podnóżki,stopki
Pilnik za 10 zł i trochę roboty, i masz ostre podnóżki.
Najlepszy jest okrągły i o małej średnicy.
Najlepszy jest okrągły i o małej średnicy.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 2 sie 2010, 14:35
- Motocykl: KTM SX250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Podnóżki,stopki
Jak chcesz zaoszczędzić grosza a masz trochę drygu i cierpliwości to możesz sam zregenerować stopki i będą jak nowe sam tak kiedyś robiłem.Postaram się to jakoś składnie opisać.
-przeważnie sworzeń stopek ma 10mm średnicy, rozwiercasz ramę i stopki na 12 mm, robisz nowe sworznie stosując długie śruby(częściowo nie nagwintowane) M12 twardość 8.8 szlifujesz lep śruby tak jak wygląda oryginalny sworzeń, resztę wystającej śruby obcinasz tak żeby było miejsce na otwór do zabezpieczenia, wiercisz w dolnej części sworznia otwór pod zawleczkę. Uwaga zanim zaczniesz wiercić ramę sprawdź czy śruba o średnicy 12mm wejdzie w sprerzynę bo możne być tak ze wejdzie ale będzie miała mało miejsca na prace przy zamknięciu się zaciasnia
-montujesz stopki i patrzysz jaką maja pozycje czy są na płasko i nie wiszą do dołu jak wiszą to napawujesz w miejscu kontaktu z rama tak żeby stały płasko lub lekko zadarte do góry
-napawujesz stopki w miejscu kontaktu z butem po całości szlifujesz powierzchnie kontaktu z butem na płasko również szlifujesz boki spoiny na gładko.
-a teraz pilnik w rękę i jazda możesz zastosować okrągły lub trójkątny pilnik (ja polecam trójkątny)kładziesz kolor jakimś sprajem składasz na tawocik i masz stopki jak nowe.
Jedyny minus tego to dostęp do migomatu i trzeba potrafić spawać.
-przeważnie sworzeń stopek ma 10mm średnicy, rozwiercasz ramę i stopki na 12 mm, robisz nowe sworznie stosując długie śruby(częściowo nie nagwintowane) M12 twardość 8.8 szlifujesz lep śruby tak jak wygląda oryginalny sworzeń, resztę wystającej śruby obcinasz tak żeby było miejsce na otwór do zabezpieczenia, wiercisz w dolnej części sworznia otwór pod zawleczkę. Uwaga zanim zaczniesz wiercić ramę sprawdź czy śruba o średnicy 12mm wejdzie w sprerzynę bo możne być tak ze wejdzie ale będzie miała mało miejsca na prace przy zamknięciu się zaciasnia
-montujesz stopki i patrzysz jaką maja pozycje czy są na płasko i nie wiszą do dołu jak wiszą to napawujesz w miejscu kontaktu z rama tak żeby stały płasko lub lekko zadarte do góry
-napawujesz stopki w miejscu kontaktu z butem po całości szlifujesz powierzchnie kontaktu z butem na płasko również szlifujesz boki spoiny na gładko.
-a teraz pilnik w rękę i jazda możesz zastosować okrągły lub trójkątny pilnik (ja polecam trójkątny)kładziesz kolor jakimś sprajem składasz na tawocik i masz stopki jak nowe.
Jedyny minus tego to dostęp do migomatu i trzeba potrafić spawać.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Podnóżki,stopki
Zgadzam sie sam tak robiłem to jak nowe a nawet lepszeCe eRa pisze:Trójkątnym pilnikiem chyba szybciej to zrobisz niż okrągłym.
łatwiej będzie
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Podnóżki,stopki
Zależy jaki macie ułożenie ząbków, jeśli wszystkie w 1 linii to ok, ale jeśli nie regularnie to pilnikiem do ostrzenia łańcucha piły motorowej idzie to sprawniej, przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń.