tulejowanie cylindra

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Matafix383
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice --Kielc
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: Matafix383 » ndz, 1 sie 2010, 22:29

kamyl88 pisze:Przyszedł cylinder teraz jest jeszcze jeden problem gwinty są zerwane. Czy jak bym dał szpilki na kleju to pożniej w szlifowaniu tulei nie bedzie to przeszkadzac ?

Będzie zdecydowanie !!! Zresztą zrobienie tego na klej to trochę wątpliwa sprawa :wink: . Morzesz zrobić tak że rozgwintuj sobie otwory na szpilki na większy gwint . Albo najlepiej daj do tokarza , profesionalnie ci zrobi . Ja tak zrobiłem i jest gicior :D

Autor tematu
kamyl88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 18 lip 2008, 11:34
Motocykl: TS 80, RM 125, XTZ 660
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: kamyl88 » czw, 12 sie 2010, 22:49

Poskładalem wszystko odpalilem motor jezdził elegancko był bardzo mocny po pół godzinnej jezdzie zgasł i stracił kompresje sciagnolem cylinder okazalo sie ze od strony zaworów przytarło tłoka i zapiekło pierscionek. dlaczego tak sie mogło stac gdzie lezy wina?

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 12 sie 2010, 23:07

kamyl88 pisze:Poskładalem wszystko odpalilem motor jezdził elegancko był bardzo mocny po pół godzinnej jezdzie zgasł i stracił kompresje sciagnolem cylinder okazalo sie ze od strony zaworów przytarło tłoka i zapiekło pierscionek. dlaczego tak sie mogło stac gdzie lezy wina?
Hmm... W samej tuleji?? :mrgreen:

Autor tematu
kamyl88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 18 lip 2008, 11:34
Motocykl: TS 80, RM 125, XTZ 660
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: kamyl88 » czw, 12 sie 2010, 23:14



NIe za bardzo widac ale nie mialem czym zrobic zdjeęć

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: kl06g12 » pt, 13 sie 2010, 00:11

WLD_Wlodi pisze:
kamyl88 pisze:Poskładalem wszystko odpalilem motor jezdził elegancko był bardzo mocny po pół godzinnej jezdzie zgasł i stracił kompresje sciagnolem cylinder okazalo sie ze od strony zaworów przytarło tłoka i zapiekło pierscionek. dlaczego tak sie mogło stac gdzie lezy wina?
Hmm... W samej tuleji?? :mrgreen:
Nic dodać nic ująć. Sporo jest teraz tematów o zatartych silnikach i jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności wszystkie mają tuleje chyba nie trzeba tłumaczyć. Napisz jeszcze jaki olej i proporcje olej/benzyna stosujesz do mieszanki czy w ogóle coś docierałeś moto. Tuleja to tuleja ja osobiście nie polecam. Tutaj możesz poczytać użytkownik ma ten sam problem: viewtopic.php?f=3&t=18151

Pozdrawiam

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: grayfox » pt, 13 sie 2010, 12:11

Jeśli robisz tuleje w dobrym zakładzie i poczytasz na temat jak docierać to musi grać. W zeszłym sezonie i do niedawna latałem na nicasilu, a gdy się skończył założyłem tuleje do setki. Robiłem to w motor-techu i gra wszystko jak należy.

Miałem wiele obaw ale jednak się zdecydowałem i nie żałują ani trochę. Motor nic się nie zmienił, tak samo odpala, wkręca się, brzmi tak samo. Przegrzewanie też można między bajki IMO włożyć, mieszkam w górach i setka niema lekko a jakoś ani razu nie przegrzałem motocykla, nic płynu nie ubyło.

Takie opinie o tulei biorą się stąd iż ludzie chcą oszczędzić tam stówkę i robią to w jakichś no-namowych warsztatach (patrz temat wskazany przez kl06g12), nie doczytają dokładnie jak docierać motocykl albo pierwszy raz w ogóle rozbierali motocykl nowszy niż lata 70-te (WSK / Komarki) i coś sami spieprzą,(źle założą uszczelkę, albo jakąś nie pasującą i już niema cyrkulacji cieczy chłodzącej i awaria gotowa).

Oczywiście nie neguje tego że nicasil>tuleja ale dla amatora który nie bije się o ułamki sekund niema żadnej różnicy.

Ktoś kto śledzi moje posty pewnie powie że sam miałem ostatnio problem z motocyklem, ale była to wina złych ustawień gaźnika ( nastawy wg. serwisówki nie pasowały w 100% prawdopodobnie z racji akcesoryjnego wydechu), lecz teraz śmiga wszystko idealnie.

Generalnie montowanie tulei pociąga za sobą konieczność doczytania trochę na ten temat, co większość ludzi olewa i efekty są jakie są.

Podsumowując:
1.Tuleję robić w warsztatach z dobrą opinią / zakładać oryginalne tuleje prox-a
2.Doczytać jak docierać taki motocykl i jak długo
3.Poprawnie wszystko złożyć ( zawór wydechowy nie tak łatwo poprawnie złożyć jak się może wydawać)

i musi grać!

Na koniec dodam jeszcze że kolega 2-gi rok jeździ na setce z tuleją i też wszystko gra.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: jacekz80 » pt, 13 sie 2010, 13:20

Tez jeżdżę na tuleji od Woryny już 2 m-ce.Jak kolega wyżej pisał;żadnych chałasów,przegrzań i przytarc.Profesjonalka.Nie na także spadku mocy.
Problemem u kamyl88 może byc nieodpowiednie docieranie cylindra-tłoka.Nie stety,potrzeba do tego cierpliwosci,ale mie tez ponosiło :evil: ale jest ok.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 13 sie 2010, 16:00

jacekz80 pisze:Tez jeżdżę na tuleji od Woryny już 2 m-ce.Jak kolega wyżej pisał;żadnych chałasów,przegrzań i przytarc.Profesjonalka.Nie na także spadku mocy.
Problemem u kamyl88 może byc nieodpowiednie docieranie cylindra-tłoka.Nie stety,potrzeba do tego cierpliwosci,ale mie tez ponosiło :evil: ale jest ok.
I powiedz mi ile tłoków możesz zjeździć na tuleji? Bo ja na nicasylu powiedzmy że 8.

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: ForestRider » pt, 13 sie 2010, 21:12

WLD_Wlodi nie bał bym się stwierdzić że nawet z 10 zależy jak kto dba o filter, nie przeciąga wymiany tłoka i leje odpowiednią mieszankę. Spór pomiędzy tuleją a nikasilem nie ma sensu każdy chwali co swoje ale niezaprzeczalne jest to iż no tulei jest mniejsza moc( może nie odczuwalna dla amatora ale jest) i gorzej oddaje ciepło ze względu na materiał z którego jest wykonana. Można na tym jeździć. Przecież nikt by tego nie robił gdyby było kompletną porażką. Sam mam kilku kumpli którzy jeżdżą na tulei i jakoś nie odstają. Temat ten zmierza w kierunku kosza ponieważ autor chciał się dowiedzieć gdzie wykonują taką usługę i dostał odpowiedz zresztą jest już o tulei i nikasilu dość obszerny temat w którym wszystko wydaje mi sie jest wyjaśnione. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tulejowanie cylindra

Post autor: grayfox » sob, 14 sie 2010, 01:20

Włodi zakładasz selekcję A potem C lub D i jak wszystko będzie ok to po C jest E (vertex chyba je robi) potem masz 4 szlify D50/100/150/200 dalej zostają jeszcze duże nadmiarowe tłoki ale nie do każdego modelu one są. tak więc 3 +4 + duże tłoki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”