ktm sx 125 2000r

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
fuli
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: ndz, 29 lis 2009, 21:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ktm sx 125 2000r

Post autor: fuli » ndz, 7 mar 2010, 13:14

Witam szanownych kolegów :rolleyes:
rozebrałem mojego ktm-a, z racji ze zakupilem go niedawano na koniec 2009 roku wyjechalem 2 razy leciutko na tor i za namowa kolegów z "branzy" zdecydowalewm sie na wymiane tłoczka tak proforma zeby stwierdzic stan maszyny.
dopowiem ze moto miało straszeni slaby dól i nierówno szedł nawet przy stałej pozyjcji rollgazu.
o to co zauwazylem:
1.widełki sierpu zaworu wydechowego nie siedzialy na główce sterujacej tylko obok- czy stąd jezeli zawór nie pracowal motorek objawy w/w???
2. po sciagnieciu cylindra siedział tłok VERTEX selekcji A 54.19 mm powloka cylindra wygląda jajo.
pytanie moje nr 2 brzmi nastepująco: czy moge zamówic bez mierzenia takze tłok nominalny i poszalec troszke czy lepiej zmierzyć " tylko gdzie w grudziądzu?" i zapodac zgodnie z pomiarem odpowiedni tlok. generalnie motor palił od 1 kopa i ładnie pracował. zamułka mysle spowodowana była zle złozonym sterowaniem zaworu wydechowego. mozliwe ze ktos wymienial przedemną tłoczek i nie trafil przy składaniu widełkami, motor staacil dół kolo nie ogarnął tematu i sprzedał motor. KtM-a kupilem z anglii. zadnych luzów anie zajechany nie był dlatego sie zdecydowałem.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 7 mar 2010, 21:30

Witaj,

Cylinder do pomiaru i następnie pasujemy tłoczek na 0,05mm. Kolego, szkoda powłoki na eksperymenty. Oczywiście zawór trzeba złożyć prawidłowo.

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: danzel » ndz, 7 mar 2010, 21:37

taki wymiar to smierdzi tuleją
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: pytlar » ndz, 7 mar 2010, 21:54

w Grudziądzu napewno jest troche zakładów zajmujących sie moto :] nawet odemnie z Prabut jeżdzą właśnie do Grudziądza wymieniać korby, ale nie wiem dokładnie gdzie. Podobno jakiś gosciu co zajmuje sie żużlem wyważa i wymienia korby i wiem, że raz nawet tulejował cylinder dla jednego od nas.
:)

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 8 mar 2010, 16:15

Tak, masz tuleje, bo tłok w SX powinien mieć 53.94 max 53.99.

bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: bzyk_na_secie » śr, 17 mar 2010, 20:11

Witam.
Mam podobny problem bo dziś odebrałem SX'a z robienia i mechanik zapiera się że zrobił mi tulejke bo się bardziej opłaca(250zł) i wstawił tłok selekcji A .Ja się patrzę na opakowanie od nowego tłoka i widze 54,19 selekcja D.Oświeććie mnie czy taki rozmiar ma być po świeżo zrobionej tuleji?Z tego co mi wiadomo to selekcja A ma rozmiar 53,94.

backflip199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
Motocykl: ktm sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: dolny śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: backflip199 » pt, 26 mar 2010, 12:01

witak mam podobny problem po odebraniu moto z naprawy za 1900zł i po wyjechaniu 10 baków paliwa zobaczylem ze zawur wydechowy wogule nie chodzi a dziwiłem sie ze motor nie chce isc na koło na jedynce przy normalnym szarpnieciu gazu bo go zamulało i jak zobaczyłem przez otwur z boku cylindra od strony dyfuzora widełki tego sierpu sterujacego nie siedziały na dzwigni tylko dzwignia byla obok widełek :axe: przez to to zawyr był otwarty na maxa caly czas i udało mi sie to załozyc poprawnie tzn widełki siedza na tej dzwigni tylko moje pytanie teraz jest takie czy zawur ma być zamkniety na maxa jak motor stoi nie odpalony tzn patrząc przez okno wydechowe (tam gdzie dyfuzor wchodzi) okno ma być przymkniete ta klapką ??? bo chce to ustawic dobrze i czy tam na tym sierpie z widełkami nie ma byc żadnej sprężynki ?? czy ta dzwignia sama bedzie podnosila i opuszczala te widełki bez problemu ??????????prosze o pomoc kogoś kto jest w temacie ....

Kolego, przykładaj nieco większą wagę do pisowni //mod: mały

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 26 mar 2010, 19:28

backflip199 pisze:witak mam podobny problem po odebraniu moto z naprawy za 1900zł i po wyjechaniu 10 baków paliwa zobaczylem ze zawur wydechowy wogule nie chodzi a dziwiłem sie ze motor nie chce isc na koło na jedynce przy normalnym szarpnieciu gazu bo go zamulało i jak zobaczyłem przez otwur z boku cylindra od strony dyfuzora widełki tego sierpu sterujacego nie siedziały na dzwigni tylko dzwignia byla obok widełek :axe: przez to to zawyr był otwarty na maxa caly czas i udało mi sie to załozyc poprawnie tzn widełki siedza na tej dzwigni tylko moje pytanie teraz jest takie czy zawur ma być zamkniety na maxa jak motor stoi nie odpalony tzn patrząc przez okno wydechowe (tam gdzie dyfuzor wchodzi) okno ma być przymkniete ta klapką ??? bo chce to ustawic dobrze i czy tam na tym sierpie z widełkami nie ma byc żadnej sprężynki ?? czy ta dzwignia sama bedzie podnosila i opuszczala te widełki bez problemu ??????????prosze o pomoc kogoś kto jest w temacie ....

Kolego, przykładaj nieco większą wagę do pisowni //mod: mały

Jak ściągniesz podkowe, to na tych wałeczkach masz znaki:

Ustawiasz wszystko tak jak na fotce.

backflip199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
Motocykl: ktm sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: dolny śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: backflip199 » pt, 26 mar 2010, 20:23

oki ale ja zakładałem te widełki bez zciagania cylindra przez otworek z boku cylindra wiec widzę tylko tyle że sierp jest przesunięty tak jak na tym rysunku a przez otwór wydechu widzę ze zawór główny górny i te małe dwa po bokach są zamknięte czyli wydaje mi sie że tak ma to być i przy zwiększeniu obrotów będą sie otwierać mam racje ???????????? aha i do czego są te śrubki po obu stronach cylindra z takimi zabezpieczeniami ???????? :roll: ..........

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: amator » pt, 26 mar 2010, 22:32

bzyk_na_secie pisze:Witam.
Mam podobny problem bo dziś odebrałem SX'a z robienia i mechanik zapiera się że zrobił mi tulejke bo się bardziej opłaca(250zł) i wstawił tłok selekcji A .Ja się patrzę na opakowanie od nowego tłoka i widze 54,19 selekcja D.Oświeććie mnie czy taki rozmiar ma być po świeżo zrobionej tuleji?Z tego co mi wiadomo to selekcja A ma rozmiar 53,94.
KTM 125 model sx-exc w latach 94-97 oraz 98-2000 miały średnice tłoków nominalnych
54,19 dopiero od roku 2001 do dziś 53,94.
Jeżeli to bylo opakowanie od vertexa to napis "D" oznacza diametr/srednica
Bzyku ,Twój KTM chyba jednak nie jest z roku 2001 tylko o rok starszy . sprawdz po numerze ramy

backflip199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
Motocykl: ktm sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: dolny śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: backflip199 » sob, 27 mar 2010, 11:57

oki ale ja zakładałem te widełki bez zciagania cylindra przez otworek z boku cylindra wiec widzę tylko tyle że sierp jest przesunięty tak jak na tym rysunku a przez otwór wydechu widzę ze zawór główny górny i te małe dwa po bokach są zamknięte czyli wydaje mi sie że tak ma to być i przy zwiększeniu obrotów będą sie otwierać mam racje ???????????? aha i do czego są te śrubki po obu stronach cylindra z takimi zabezpieczeniami ???????? :roll: ..........

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2000r

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 27 mar 2010, 18:43

backflip199 pisze:oki ale ja zakładałem te widełki bez zciagania cylindra przez otworek z boku cylindra wiec widzę tylko tyle że sierp jest przesunięty tak jak na tym rysunku a przez otwór wydechu widzę ze zawór główny górny i te małe dwa po bokach są zamknięte czyli wydaje mi sie że tak ma to być i przy zwiększeniu obrotów będą sie otwierać mam racje ???????????? aha i do czego są te śrubki po obu stronach cylindra z takimi zabezpieczeniami ???????? :roll: ..........
Te śrubki są do ustawienia położenia zaworu w środku cylindra. No i im mocniej wkręcisz, tym ciężej będzie zawór pracować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”