ktm sx 125 2000r
-
Autor tematufuli
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz, 29 lis 2009, 21:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ktm sx 125 2000r
Witam szanownych kolegów :rolleyes:
rozebrałem mojego ktm-a, z racji ze zakupilem go niedawano na koniec 2009 roku wyjechalem 2 razy leciutko na tor i za namowa kolegów z "branzy" zdecydowalewm sie na wymiane tłoczka tak proforma zeby stwierdzic stan maszyny.
dopowiem ze moto miało straszeni slaby dól i nierówno szedł nawet przy stałej pozyjcji rollgazu.
o to co zauwazylem:
1.widełki sierpu zaworu wydechowego nie siedzialy na główce sterujacej tylko obok- czy stąd jezeli zawór nie pracowal motorek objawy w/w???
2. po sciagnieciu cylindra siedział tłok VERTEX selekcji A 54.19 mm powloka cylindra wygląda jajo.
pytanie moje nr 2 brzmi nastepująco: czy moge zamówic bez mierzenia takze tłok nominalny i poszalec troszke czy lepiej zmierzyć " tylko gdzie w grudziądzu?" i zapodac zgodnie z pomiarem odpowiedni tlok. generalnie motor palił od 1 kopa i ładnie pracował. zamułka mysle spowodowana była zle złozonym sterowaniem zaworu wydechowego. mozliwe ze ktos wymienial przedemną tłoczek i nie trafil przy składaniu widełkami, motor staacil dół kolo nie ogarnął tematu i sprzedał motor. KtM-a kupilem z anglii. zadnych luzów anie zajechany nie był dlatego sie zdecydowałem.
rozebrałem mojego ktm-a, z racji ze zakupilem go niedawano na koniec 2009 roku wyjechalem 2 razy leciutko na tor i za namowa kolegów z "branzy" zdecydowalewm sie na wymiane tłoczka tak proforma zeby stwierdzic stan maszyny.
dopowiem ze moto miało straszeni slaby dól i nierówno szedł nawet przy stałej pozyjcji rollgazu.
o to co zauwazylem:
1.widełki sierpu zaworu wydechowego nie siedzialy na główce sterujacej tylko obok- czy stąd jezeli zawór nie pracowal motorek objawy w/w???
2. po sciagnieciu cylindra siedział tłok VERTEX selekcji A 54.19 mm powloka cylindra wygląda jajo.
pytanie moje nr 2 brzmi nastepująco: czy moge zamówic bez mierzenia takze tłok nominalny i poszalec troszke czy lepiej zmierzyć " tylko gdzie w grudziądzu?" i zapodac zgodnie z pomiarem odpowiedni tlok. generalnie motor palił od 1 kopa i ładnie pracował. zamułka mysle spowodowana była zle złozonym sterowaniem zaworu wydechowego. mozliwe ze ktos wymienial przedemną tłoczek i nie trafil przy składaniu widełkami, motor staacil dół kolo nie ogarnął tematu i sprzedał motor. KtM-a kupilem z anglii. zadnych luzów anie zajechany nie był dlatego sie zdecydowałem.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
Witaj,
Cylinder do pomiaru i następnie pasujemy tłoczek na 0,05mm. Kolego, szkoda powłoki na eksperymenty. Oczywiście zawór trzeba złożyć prawidłowo.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Cylinder do pomiaru i następnie pasujemy tłoczek na 0,05mm. Kolego, szkoda powłoki na eksperymenty. Oczywiście zawór trzeba złożyć prawidłowo.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
w Grudziądzu napewno jest troche zakładów zajmujących sie moto :] nawet odemnie z Prabut jeżdzą właśnie do Grudziądza wymieniać korby, ale nie wiem dokładnie gdzie. Podobno jakiś gosciu co zajmuje sie żużlem wyważa i wymienia korby i wiem, że raz nawet tulejował cylinder dla jednego od nas.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
Witam.
Mam podobny problem bo dziś odebrałem SX'a z robienia i mechanik zapiera się że zrobił mi tulejke bo się bardziej opłaca(250zł) i wstawił tłok selekcji A .Ja się patrzę na opakowanie od nowego tłoka i widze 54,19 selekcja D.Oświeććie mnie czy taki rozmiar ma być po świeżo zrobionej tuleji?Z tego co mi wiadomo to selekcja A ma rozmiar 53,94.
Mam podobny problem bo dziś odebrałem SX'a z robienia i mechanik zapiera się że zrobił mi tulejke bo się bardziej opłaca(250zł) i wstawił tłok selekcji A .Ja się patrzę na opakowanie od nowego tłoka i widze 54,19 selekcja D.Oświeććie mnie czy taki rozmiar ma być po świeżo zrobionej tuleji?Z tego co mi wiadomo to selekcja A ma rozmiar 53,94.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
- Motocykl: ktm sx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: dolny śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
witak mam podobny problem po odebraniu moto z naprawy za 1900zł i po wyjechaniu 10 baków paliwa zobaczylem ze zawur wydechowy wogule nie chodzi a dziwiłem sie ze motor nie chce isc na koło na jedynce przy normalnym szarpnieciu gazu bo go zamulało i jak zobaczyłem przez otwur z boku cylindra od strony dyfuzora widełki tego sierpu sterujacego nie siedziały na dzwigni tylko dzwignia byla obok widełek :axe: przez to to zawyr był otwarty na maxa caly czas i udało mi sie to załozyc poprawnie tzn widełki siedza na tej dzwigni tylko moje pytanie teraz jest takie czy zawur ma być zamkniety na maxa jak motor stoi nie odpalony tzn patrząc przez okno wydechowe (tam gdzie dyfuzor wchodzi) okno ma być przymkniete ta klapką ??? bo chce to ustawic dobrze i czy tam na tym sierpie z widełkami nie ma byc żadnej sprężynki ?? czy ta dzwignia sama bedzie podnosila i opuszczala te widełki bez problemu ??????????prosze o pomoc kogoś kto jest w temacie ....
Kolego, przykładaj nieco większą wagę do pisowni //mod: mały
Kolego, przykładaj nieco większą wagę do pisowni //mod: mały
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
backflip199 pisze:witak mam podobny problem po odebraniu moto z naprawy za 1900zł i po wyjechaniu 10 baków paliwa zobaczylem ze zawur wydechowy wogule nie chodzi a dziwiłem sie ze motor nie chce isc na koło na jedynce przy normalnym szarpnieciu gazu bo go zamulało i jak zobaczyłem przez otwur z boku cylindra od strony dyfuzora widełki tego sierpu sterujacego nie siedziały na dzwigni tylko dzwignia byla obok widełek :axe: przez to to zawyr był otwarty na maxa caly czas i udało mi sie to załozyc poprawnie tzn widełki siedza na tej dzwigni tylko moje pytanie teraz jest takie czy zawur ma być zamkniety na maxa jak motor stoi nie odpalony tzn patrząc przez okno wydechowe (tam gdzie dyfuzor wchodzi) okno ma być przymkniete ta klapką ??? bo chce to ustawic dobrze i czy tam na tym sierpie z widełkami nie ma byc żadnej sprężynki ?? czy ta dzwignia sama bedzie podnosila i opuszczala te widełki bez problemu ??????????prosze o pomoc kogoś kto jest w temacie ....
Kolego, przykładaj nieco większą wagę do pisowni //mod: mały
Jak ściągniesz podkowe, to na tych wałeczkach masz znaki:
Ustawiasz wszystko tak jak na fotce.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
- Motocykl: ktm sx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: dolny śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
oki ale ja zakładałem te widełki bez zciagania cylindra przez otworek z boku cylindra wiec widzę tylko tyle że sierp jest przesunięty tak jak na tym rysunku a przez otwór wydechu widzę ze zawór główny górny i te małe dwa po bokach są zamknięte czyli wydaje mi sie że tak ma to być i przy zwiększeniu obrotów będą sie otwierać mam racje ???????????? aha i do czego są te śrubki po obu stronach cylindra z takimi zabezpieczeniami ???????? ..........
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
KTM 125 model sx-exc w latach 94-97 oraz 98-2000 miały średnice tłoków nominalnychbzyk_na_secie pisze:Witam.
Mam podobny problem bo dziś odebrałem SX'a z robienia i mechanik zapiera się że zrobił mi tulejke bo się bardziej opłaca(250zł) i wstawił tłok selekcji A .Ja się patrzę na opakowanie od nowego tłoka i widze 54,19 selekcja D.Oświeććie mnie czy taki rozmiar ma być po świeżo zrobionej tuleji?Z tego co mi wiadomo to selekcja A ma rozmiar 53,94.
54,19 dopiero od roku 2001 do dziś 53,94.
Jeżeli to bylo opakowanie od vertexa to napis "D" oznacza diametr/srednica
Bzyku ,Twój KTM chyba jednak nie jest z roku 2001 tylko o rok starszy . sprawdz po numerze ramy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: pn, 4 sty 2010, 22:04
- Motocykl: ktm sx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: dolny śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
oki ale ja zakładałem te widełki bez zciagania cylindra przez otworek z boku cylindra wiec widzę tylko tyle że sierp jest przesunięty tak jak na tym rysunku a przez otwór wydechu widzę ze zawór główny górny i te małe dwa po bokach są zamknięte czyli wydaje mi sie że tak ma to być i przy zwiększeniu obrotów będą sie otwierać mam racje ???????????? aha i do czego są te śrubki po obu stronach cylindra z takimi zabezpieczeniami ???????? ..........
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx 125 2000r
Te śrubki są do ustawienia położenia zaworu w środku cylindra. No i im mocniej wkręcisz, tym ciężej będzie zawór pracować.backflip199 pisze:oki ale ja zakładałem te widełki bez zciagania cylindra przez otworek z boku cylindra wiec widzę tylko tyle że sierp jest przesunięty tak jak na tym rysunku a przez otwór wydechu widzę ze zawór główny górny i te małe dwa po bokach są zamknięte czyli wydaje mi sie że tak ma to być i przy zwiększeniu obrotów będą sie otwierać mam racje ???????????? aha i do czego są te śrubki po obu stronach cylindra z takimi zabezpieczeniami ???????? ..........