Naprawa zawieszenia (nie upside-down)
-
Autor tematuTOMEK_MX
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: pt, 28 gru 2007, 18:33
- Motocykl: Kawasaki KMX 200
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Naprawa zawieszenia (nie upside-down)
Chcialbym sie dowiedziec jak naprawic zawieszeni(wymiana uszczelniacz) i jak wlac do nich olej. Przeszukalem cale forum ale nic nie znalazlem. Sa informacje jak naprawic zawieszenie typu
upside-down a o zwyklym niema nic. Tak wiec czekam na odp.
upside-down a o zwyklym niema nic. Tak wiec czekam na odp.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
- Motocykl: 95' kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Barwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa zawieszenia (nie upside-down)
Postaram się pomóc z racji, że niedawno sam musiałem zabrać się za zawiechę.
1. Zdejmij koło i poluzuj półki trzymające teleskopy.
2. Odkręć delikatnie górne zaślepki (tam gdzie montuje się odpowietrzniki).
3. Wyciągnij amory i zabierz się za ich rozbieranie;
a) po zdjęciu górnej zaślepki wyciągnij płaską, walcowatą tulejkę, podkładkę i sprężynę.
b) przechyl lagę i zlej stary olej (poczekaj chwile aż wszystko ścieknie).
c) zajrzyj do środka (prawdopodobnie ujrzysz duży frez na imbus)-ja z racji, że tak wielkiego nie posiadałem użyłem rury :rolleyes:
d) włoż w ten frez imbus (jeśli taki posiadasz) i spójrz na sam doł lagi (powinna znajdować się tam jakaś plastikowa lub gumowa zaślepka na śrubę do regulacji zawiechy i do rozkładania lagi.
e) jeśli będzie tam śruba na imbus zacznij ją wykręcać, pamiętając przy tym o trzymaniu klucza w miejscu tego wielkiego frezu.
f) w ten sposób powinno udać ci się rozłożyć lagę, tak, że uzyskasz dostęp do simmeringów i spokojnie będziesz mógł je wyjąć (w dolnej ladze, do której wchodzi rura teleskopu będzie jeszcze jedna tulejka i mniejsza spręzyna).
g) olej wlewaj wg. serwisówki, ew. zalej około 500-700ml oleju o wartości 10w40 (np. motul), pamiętaj, że przy wlewaniu oleju laga musi być ugięta (wlewaj na pustą przed włożeniem górnej sprężyny i tulejki), pouginaj trochę teleskop, skręć i gotowe
Całość może wygląda skomplikowanie, jednak w realu nie jest to aż tak trudne
PS. Pamiętaj by wszystko złożyć w odpowiedniej kolejności i nie pogub częsci
pozdro i powodzenia
1. Zdejmij koło i poluzuj półki trzymające teleskopy.
2. Odkręć delikatnie górne zaślepki (tam gdzie montuje się odpowietrzniki).
3. Wyciągnij amory i zabierz się za ich rozbieranie;
a) po zdjęciu górnej zaślepki wyciągnij płaską, walcowatą tulejkę, podkładkę i sprężynę.
b) przechyl lagę i zlej stary olej (poczekaj chwile aż wszystko ścieknie).
c) zajrzyj do środka (prawdopodobnie ujrzysz duży frez na imbus)-ja z racji, że tak wielkiego nie posiadałem użyłem rury :rolleyes:
d) włoż w ten frez imbus (jeśli taki posiadasz) i spójrz na sam doł lagi (powinna znajdować się tam jakaś plastikowa lub gumowa zaślepka na śrubę do regulacji zawiechy i do rozkładania lagi.
e) jeśli będzie tam śruba na imbus zacznij ją wykręcać, pamiętając przy tym o trzymaniu klucza w miejscu tego wielkiego frezu.
f) w ten sposób powinno udać ci się rozłożyć lagę, tak, że uzyskasz dostęp do simmeringów i spokojnie będziesz mógł je wyjąć (w dolnej ladze, do której wchodzi rura teleskopu będzie jeszcze jedna tulejka i mniejsza spręzyna).
g) olej wlewaj wg. serwisówki, ew. zalej około 500-700ml oleju o wartości 10w40 (np. motul), pamiętaj, że przy wlewaniu oleju laga musi być ugięta (wlewaj na pustą przed włożeniem górnej sprężyny i tulejki), pouginaj trochę teleskop, skręć i gotowe
Całość może wygląda skomplikowanie, jednak w realu nie jest to aż tak trudne
PS. Pamiętaj by wszystko złożyć w odpowiedniej kolejności i nie pogub częsci
pozdro i powodzenia