Wymiana oleju w przednich lagach

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
Salus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 20:35
Motocykl: Rm-Z 250 || 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wymiana oleju w przednich lagach

Post autor: Salus » wt, 30 paź 2007, 18:48

Szukałem ale nic nie znalazłem na ten temat, ( było tylko o wymiani uszczelniaczy) zaczeło mi cieknąc zawieszenie więc wyciągnołem lagi wyczysciłem kliszą uszczelniacze, wszystko ok przestało cieknąc, no ale nie wem ile wyciekło. więc chce wymienic olej poniewaz nie doleje bo nie wiem jaki był wlany wczesniej. Co, gdzie mam wykręcic? którą śrube i którędy wlac olej.

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: szczuku » śr, 31 paź 2007, 01:53

W takich sytuacjach nie dolewa sie oleju poniewaz nie wiesz ile brakuje tego oleju. Jezli ci tylko troche wycieklo to zostaw. Jezeli dosc duzo to trzeba wymienic olej.

Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » śr, 31 paź 2007, 06:39

odkrec korki gorne z lag i wkladaj szlauf dmuchajac w niego jak dojdziesz do oleju zacznie bulgotac to samo z druga laga i zmiez glebokosc bulgotania do gornej granicy lagi i ci wszystko wyjdzie ile masz w jednej ile w drugiej w serwisoce powinno pisac na jakiej glebokosci powinien byc olej przynajmniej w ktmowskich pisze :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

Autor tematu
Salus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 20:35
Motocykl: Rm-Z 250 || 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Salus » śr, 31 paź 2007, 06:43

przez te korki od odpowietrzania? :oops:

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 31 paź 2007, 07:53

Załatw sobie serwisówkę, i masz tam rozdział gdzie jest napisane jak, ile i gdzie.
Dokładnie tak jak kolega mówił-albo podają dokładną ilość oleju którym zalewasz lagi, albo na wsunietych lagach poziom lustra oleju w cm od górnej krawędzi lagi. Nie powiem Ci jaką śrubką kręcic, bo nawet nie mam bladego pojecia o jakim motocyklu mówisz. Obyczaj jest raczej taki że odkrecasz górną, centralną dużą nakrętkę z lagi.
W takich sytuacjach nie dolewa sie oleju poniewaz nie wiesz ile brakuje tego oleju. Jezli ci tylko troche wycieklo to zostaw. Jezeli dosc duzo to trzeba wymienic olej.
Rozumiem że to miał być taki zarcik?
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
Salus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 20:35
Motocykl: Rm-Z 250 || 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Salus » śr, 31 paź 2007, 10:34

włąsnie szukam serwisówki i nie moge nigdzie znaleśc:( a chodzi o KTM-a sx 400 z 2000 roku.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 31 paź 2007, 15:15

Zerknij w tym temacie, albo ściągnij, albo dogadaj sie z klegami.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » śr, 31 paź 2007, 15:25

No tak, tylko żeby rozebrać lagi i wymienić olej to przydałoby się mieć odpowiednie klucze do tego. Raczej młotkiem i śrubokrętem tego się nie zrobi. Wszystko powinno być w serwisówce - jak nie masz to poszukaj w internecie (był już o tym temat)

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » czw, 1 lis 2007, 10:18

ja lwasnie dzisiaj rozebralem swoje lagi bez zadnego problemu... gadanie ze trzeba miec jakies specjalistyczne klucze to wcale nieprawda.... jedyne co trzeba miec ze specjalistycznych rzeczy to palnik i to jest wszystko- palnik ma co drugi mechanik.. a jezeli ktos ma jeszcze watpliwosc to jest link do manuala WP bo ktmy sa wyposazone wlasnie w te amory a roznica w ich wykonaniu jest minimalna pomiedyz modelami .. http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf jak chcesz sie dowiedziec ile oleju wchodzi do lagi to sobie zaduwon do sancheza i jak ladnie poprosisz to Ci powiedza co i jak.... a jak wyczysciles lagi klisza to Ci tak dlugo nie pochodza max 2 dobre wyjazdy i bedziesz mial to samo od nowa.. pozdro
..::YZ 125 `01::..

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 1 lis 2007, 10:32

maciosmx pisze:ja lwasnie dzisiaj rozebralem swoje lagi bez zadnego problemu... gadanie ze trzeba miec jakies specjalistyczne klucze to wcale nieprawda.... jedyne co trzeba miec ze specjalistycznych rzeczy to palnik i to jest wszystko- palnik ma co drugi mechanik.. a jezeli ktos ma jeszcze watpliwosc to jest link do manuala WP bo ktmy sa wyposazone wlasnie w te amory a roznica w ich wykonaniu jest minimalna pomiedyz modelami .. http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf jak chcesz sie dowiedziec ile oleju wchodzi do lagi to sobie zaduwon do sancheza i jak ladnie poprosisz to Ci powiedza co i jak.... a jak wyczysciles lagi klisza to Ci tak dlugo nie pochodza max 2 dobre wyjazdy i bedziesz mial to samo od nowa.. pozdro

A po co ci do rozbierania zawieszenia palnik ? :roll:

Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » czw, 1 lis 2007, 11:33

piasektt pisze:
maciosmx pisze:ja lwasnie dzisiaj rozebralem swoje lagi bez zadnego problemu... gadanie ze trzeba miec jakies specjalistyczne klucze to wcale nieprawda.... jedyne co trzeba miec ze specjalistycznych rzeczy to palnik i to jest wszystko- palnik ma co drugi mechanik.. a jezeli ktos ma jeszcze watpliwosc to jest link do manuala WP bo ktmy sa wyposazone wlasnie w te amory a roznica w ich wykonaniu jest minimalna pomiedyz modelami .. http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf jak chcesz sie dowiedziec ile oleju wchodzi do lagi to sobie zaduwon do sancheza i jak ladnie poprosisz to Ci powiedza co i jak.... a jak wyczysciles lagi klisza to Ci tak dlugo nie pochodza max 2 dobre wyjazdy i bedziesz mial to samo od nowa.. pozdro

A po co ci do rozbierania zawieszenia palnik ? :roll:
moze do wypalenia uszczelniaczy :lol: :lol:

tez jestem ciakawy jaka jest odpowiedz :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » czw, 1 lis 2007, 15:08

hehe nie no nie praktykuje mlotka tylko to robie jak ma byc.. tak mi powiedzieli w sanchezie.. a robiliscie juz to kiedys ?? ja mam teraz taki problem ze nie moge tej glownej tuby wyciagnac z tej chromowanej a to zabezpieczenie juz wyciaglem i cos tam blokuje tylko nie wiem wlasnie co ... i nie wiem jak sobie z tym poradzic.. moze najpierw trzeba wyciagnac uszczelniacz oleju a pozniej wyciagac ?? co o tym myslicie ??
..::YZ 125 `01::..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”