Amortyzator

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Amortyzator

Post autor: To.mek » śr, 10 paź 2007, 21:33

Siema chłopaki!
Nie mam aktualnie serwisówki, więc powiedzcie mi do czego służą te śróbki zaczynając od tej najmniejszej w środku (utwardza się kręcąc zgodnie ze wskazówkami zegara?).

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » śr, 10 paź 2007, 21:42

Zdjęcie nie chce mi się powiększyć ... :)
Ale, jeśli to yamaha, to mała śrubka w środku (na śrubokręt) jest od płytkiej kompresji, czyli od pierwszej połowy zakresu amortyzatora. Natomiast duża nakrętka (17mm) jest od głębokiej kompresji, czyli od drugiej połowy zakresu chodzenia amortyzatora. Utwardza się kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Jest jeszcze śrubka od odbicia (na śrubokręt na tym systemie dźwigienek na dole amortyzatora z prawej strony motocykla). Wkręcając ją, spowolnisz wychodzenie.

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: szczuku » śr, 10 paź 2007, 21:45

Dokladnie tak jak pisze Daiman. A tak wogole to jak najlepiej ustawic zawiesznie z tylu? Chodzi mi o to w jakiej pozycji ustawic twardosc i jakie ma byc odbicie ? Jezdze przewaznie na piaszczystych torach. Aha i jak ma byc zgrane zawieszenie przednie z tylnim. Daiman widze ze sie orientujesz w temacie wiec moze mi pomozesz .. Pozdrawiam!

Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 10 paź 2007, 21:58

Dzięki Daiman. Z tego co się orientuję, na piach trzeba lagi mocno wysunąć+wolne odbicie.

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: szczuku » śr, 10 paź 2007, 21:59

dzieki!

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » czw, 11 paź 2007, 17:46

Generalnie na piach zawieszenie ustawia się dość twardo i powinno wolniej niż zwykle wychodzić. Z tym, że mówiąc "na piach" mam na myśli takie długie fale w piasku. Maxymalne wysunięcie przednich lag rzeczywiście pomaga w przenoszeniu przodu przez dziury.
Przednie i tylne zawieszenie powinno być tak zestrojone, ze gdy stojąc na podnóżkach (normalna pozycja centralna) wstrząśniesz motocyklem (tak żeby zawieszenia się uginały, chyba wiecie o co mi chodzi) to przód i tył powinny uginać się i wychodzić jednocześnie. Motocykl powinien ugiąć się równomiernie, trzymając poziom.
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”