Twardość oleju a właściwości tłumienia
-
Autor tematuDon Precel
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 27 sie 2007, 15:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Witam nie chce robić kolejnego tematu wiec zapytam tutaj.
Czy ten olej do przedniego zawieszenia będzie dobry?: http://www.motox.com.pl/sklep/product_i ... cts_id=728 bo nie zawsze to co pisze o produkcie pokrywa się z prawdą.
Proszę o pomoc
Czy ten olej do przedniego zawieszenia będzie dobry?: http://www.motox.com.pl/sklep/product_i ... cts_id=728 bo nie zawsze to co pisze o produkcie pokrywa się z prawdą.
Proszę o pomoc
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
A mnie sie wydaje że do enduro lepiej wybrać 10-15W a do motocrossu 2-5W. To.mek gęstość nie wpływa na miękkość/twardość zawieszenia tylko na szybkość przyjmowania dziur. Do ustawiania zawiasu mamy regulacje odbicia/dobicia i ciśnienie.
Trzymam sie wersji że do mx 2-5W a do en 10-15W.
Trzymam sie wersji że do mx 2-5W a do en 10-15W.
but only the devil responded cause god wasn't there...
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Brendler zawsze mi tłumaczył że za twardość odpowiada sprężyna, a za tłumienie olej i żebym nie mylił tego. Zawsze Bartek hamował szał jak klient mu mówił zeby olejem utwardzić zawias:), z czasem przywykł do tego.
Ale to OT, wróćmy do świec.
Ale to OT, wróćmy do świec.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 93
- Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
- Motocykl: RM250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Tak myślałem, że się tu wypowie weteran , ale mi się też wydaje że olej będzie odpowiadał za tłumienie i im dardzie rzadki to szybciej będzie się przemieszczał z jednej komory do drugiej czyli będzie szybciej reagował na nierówność, gęstszy olej spowolni pracę zawieszenia tak mi się wydaje biorąc pod uwagę budowę amortyzatora.
PS. Moje zdanie, że Kaze ma rację.
PS. Moje zdanie, że Kaze ma rację.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Hehe na tor to tylko 0W, precyzyjna regulacja pod dane warunki na torze i wage i po największych jamach leci sie jak po prostym. Nie wiem tylko czy 0W jeszcze można kupić bo 2W to napewno.
Co do oleju w zawieszeniu to należy go wymieniać przynajmniej raz na sezon a jeszcze lepiej wymieniać częściej. Jest to ważne a mało kto o tym pamięta. Jakby nie było olej w zawieszeniu spełnia nie tylko funkcje płynu hydraulicznego ale również smaruje wszystkie elementy zawieszenia.
Co do oleju w zawieszeniu to należy go wymieniać przynajmniej raz na sezon a jeszcze lepiej wymieniać częściej. Jest to ważne a mało kto o tym pamięta. Jakby nie było olej w zawieszeniu spełnia nie tylko funkcje płynu hydraulicznego ale również smaruje wszystkie elementy zawieszenia.
Ostatnio zmieniony pt, 31 sie 2007, 23:43 przez Kaze, łącznie zmieniany 2 razy.
but only the devil responded cause god wasn't there...