Twardość oleju a właściwości tłumienia

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
Don Precel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 27 sie 2007, 15:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Don Precel » pt, 31 sie 2007, 10:56

Witam nie chce robić kolejnego tematu wiec zapytam tutaj.
Czy ten olej do przedniego zawieszenia będzie dobry?: http://www.motox.com.pl/sklep/product_i ... cts_id=728 bo nie zawsze to co pisze o produkcie pokrywa się z prawdą.
Proszę o pomoc

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 31 sie 2007, 12:22

To jest bardzo dobry olej do zawieszenia, 5W dobry na tor. Jeżeli latasz bardziej enduro to lepiej zalać gęstszym.
but only the devil responded cause god wasn't there...

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 31 sie 2007, 15:08

Mnie się wydaje że do Enduro bardziej miękki zawias jest potrzebny-czyli olej o mniejszej gęstości.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 31 sie 2007, 20:03

A mnie sie wydaje że do enduro lepiej wybrać 10-15W a do motocrossu 2-5W. To.mek gęstość nie wpływa na miękkość/twardość zawieszenia tylko na szybkość przyjmowania dziur. Do ustawiania zawiasu mamy regulacje odbicia/dobicia i ciśnienie.

Trzymam sie wersji że do mx 2-5W a do en 10-15W.
but only the devil responded cause god wasn't there...

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 31 sie 2007, 21:04

No nie wiem, niech się wypowie jeszcze ktoś to opinie będziemy mieli bardziej wiarygodną. Pozdro 8)

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 31 sie 2007, 22:44

Brendler zawsze mi tłumaczył że za twardość odpowiada sprężyna, a za tłumienie olej i żebym nie mylił tego. Zawsze Bartek hamował szał jak klient mu mówił zeby olejem utwardzić zawias:), z czasem przywykł do tego.
Ale to OT, wróćmy do świec.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » pt, 31 sie 2007, 23:03

Tak myślałem, że się tu wypowie weteran :wink:, ale mi się też wydaje że olej będzie odpowiadał za tłumienie i im dardzie rzadki to szybciej będzie się przemieszczał z jednej komory do drugiej czyli będzie szybciej reagował na nierówność, gęstszy olej spowolni pracę zawieszenia tak mi się wydaje biorąc pod uwagę budowę amortyzatora.

PS. Moje zdanie, że Kaze ma rację.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 31 sie 2007, 23:31

Hehe na tor to tylko 0W, precyzyjna regulacja pod dane warunki na torze i wage i po największych jamach leci sie jak po prostym. Nie wiem tylko czy 0W jeszcze można kupić bo 2W to napewno.
Co do oleju w zawieszeniu to należy go wymieniać przynajmniej raz na sezon a jeszcze lepiej wymieniać częściej. Jest to ważne a mało kto o tym pamięta. Jakby nie było olej w zawieszeniu spełnia nie tylko funkcje płynu hydraulicznego ale również smaruje wszystkie elementy zawieszenia.
Ostatnio zmieniony pt, 31 sie 2007, 23:43 przez Kaze, łącznie zmieniany 2 razy.
but only the devil responded cause god wasn't there...

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 31 sie 2007, 23:37

Podzieliłem temat, bo do tamtego to się nijak miało. Więc Kaze, zwracam honor! 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”