Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
-
Autor tematuOgarNee
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
Przewertowałem internet i pierwsze co zrobiłem to rozkręciłem tylne zawieszenie aby było pod moja wagę czyli 76kg w ubiorze i z obiadem w żołądku (poprzedni właściciel ustawił to na 95kg). Troszkę to obniżyło moto ale i tak jeszcze duuuużo mi brakuje. Na tej śrubie co się reguluje tego amorka mam jeszcze z 7cm gwintu ale gdy rozkrece to na fula to sprężyna aż lata (tak jak by była za krótka do tego ustawienia) Jest możliwość dokupienia innej sprężyny aby była dłuższa?
Druga sprawa to wyczytałem że można też regulować wysokość przodu motorka poprzez wsunięcie lag w półki. Przyjrzałem się i w moim egzemplarzu jest tak jakby przygotowane miejsce (mam w tym miejscu inna grubość lagi oraz inny kolor lakieru) ale problem polega na tym że nie da się cofnąć bo kierownica przeszkadza (gdy wysunę z 0.5 cm to zawadzają). Co o tym myślicie? Kierownica nie jest fabryczna? Może jest jakaś regulacja góra-dół kiery?
Trzecią wątpliwością jaka mnie nie pokoi to nie jestem pewien czy dobrze ustawiłem naciąg łańcucha (po regulacji zawieszenia wymagał poprawienia). Dorwałem serwisówkę ale niestety jest po angielsku z którego jestem słaby i tam było że naciąg się sprawdza gdy moto jest na stojaku, tylne koło w powietrzu i w połowie wahacza luz łańcucha może się wahać w granicy 2,5cm do 3,5 cm. Dobrze to rozszyfrowałem?
Dodam od siebie że honda bardzo mnie zaskoczyła mocy jest od groma ale mam problem z nauką jazdy na 2t ponieważ od prawie 2 lat jezdze na 4t i pewnych nawyków się ciężko pozbyć (np. hamowanie silnikiem). Mam też problem z odróżnianiem ,,tych właściwych" obrotów przez co źle czasem reaguje w danej sytuacji.
Mam nadzieje że pomożecie mi z tym zawieszeniem bo strasznie mnie zniechęca a nie chce rezygnować.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
Co do wpuszcznia / wypuszczania la to nie spodziewaj się ze to będą wartości 5 cm, na tym dużo nie zyskasz, a to także ma wpływ na prowadzenie motocykla.
Myślę że najprostszym sposobem na sprawdzanie poprawnego naciągu lancucha jest wsadzenie 3 palcy między wachacz q łańcuch tuż za górnym slizgiem.
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
www.pandamoto.pl
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
http://motox.com.pl/konserwacja-lancucha-motocyklowego/
4. Przesuwaj koło do momentu kiedy osiągniesz naciąg łańcucha zgodny z zasadą dwóch palców: (Krok 1) dwa powinny mieścić się w miarę ciasno pomiędzy ramieniem wahacza, a łańcuchem na wysokości końcówki plastikowej prowadnicy łańcucha. Jeśli łańcuch będzie naciągnięty zbyt mocno będzie się szybciej wyciągał i przy mocnym ugięciu amortyzatora może nawet pęknąć.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 211
- Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
- Motocykl: EXC 300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
Pod wagę trzeba dobrać odpowiednią sprężynę. Jak poprzednik włożył taką pod 95kg to regulacja nie wiele pomoże.OgarNee pisze: ↑pn, 25 wrz 2017, 21:54Przewertowałem internet i pierwsze co zrobiłem to rozkręciłem tylne zawieszenie aby było pod moja wagę czyli 76kg w ubiorze i z obiadem w żołądku (poprzedni właściciel ustawił to na 95kg). Troszkę to obniżyło moto ale i tak jeszcze duuuużo mi brakuje. Na tej śrubie co się reguluje tego amorka mam jeszcze z 7cm gwintu ale gdy rozkrece to na fula to sprężyna aż lata (tak jak by była za krótka do tego ustawienia) Jest możliwość dokupienia innej sprężyny aby była dłuższa?
przym000@gmail.com
Jutube -> https://www.youtube.com/user/PrzYm
https://www.instagram.com/przym_enduro/
-
Autor tematuOgarNee
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
Co do samego stanu technicznego zawieszenia jak na moje oko amatora wszystko jest ok. Amortyzator nie cieknie, zawieszenie działa płynie i nic się nie zacina, odbija równolegle nie szybko nie za wolno. Ogólnie żadnymi śrubeczkami nie kręciłem oprócz tej na amorze co jest sprężyna.
Na mój rozum jeżeli bym założył dłuższą sprężyne i bardziej rozkręcił tą śrubę na amorze to efekt byłby ten sam co z krótszą sprężyną ale bardziej skręconą, chodzi mi o ustawienie twardości zawieszenia i przy okazji obniżenia. Po co producent zastosował tak długi gwint z którego nie da się korzystać?
Jeżeli obniżę sam tył a lagi zostawię tak jak są to motocykl będzie miał bardzo agresywną postawę (przód w górze, tyl nisko. Czytałem że takie ustawienie jest dobre na piasek ale na twarde podłoże już nie koniecznie). Stąd też mój pomysł z cofnięciem lag.
piotrgurski pisze: ↑śr, 27 wrz 2017, 02:01Masz 172cm i narzekasz ? Ja mam poniżej 170 i wierz mi że idzie się bardzo szybko przyzwyczaić. Fakt miałem troszkę delikatnie rozkręconą sprężynę ale prędzej czy później sam dojdziesz do wniosku że to tylko kwestia wprawy/przyzwyczajenia i techniki. Zauważ że koledzy o większym wzroście też muszą podpierać się zazwyczaj na palcach chcąc trzymać moto w pionie. Crossówki z natury są wysokie więc przestań o tym myśleć i ciesz się jazdą a z czasem sam przestaniesz to zauważać. Pozdrawiam <170cm
Jestem pod wrażeniem że dajesz rade! Dla mnie jako totalnego żółtodzioba dobre podparcie jest jedną z podstawowych rzeczy. Bez tego nie czuję się pewnie na motocyklu a manewry na bardzo niskiej prędkości są dla mnie męką. Właśnie oglądając filmy co trochę sie ktoś podpiera.
solaris pisze: ↑śr, 27 wrz 2017, 12:40Na motocyklu sie jezdzi a nie podpiera nogą
http://motox.com.pl/konserwacja-lancucha-motocyklowego/
4. Przesuwaj koło do momentu kiedy osiągniesz naciąg łańcucha zgodny z zasadą dwóch palców: (Krok 1) dwa powinny mieścić się w miarę ciasno pomiędzy ramieniem wahacza, a łańcuchem na wysokości końcówki plastikowej prowadnicy łańcucha. Jeśli łańcuch będzie naciągnięty zbyt mocno będzie się szybciej wyciągał i przy mocnym ugięciu amortyzatora może nawet pęknąć.
Dzięki wielkie za linka. Widzę też tam sporo innych artykułów. Stronka trafiła do paska z zakładkami! Co do samego łańcucha to juz mam pierwsze zdiagnozowane elementy do wymiany a jest nim cały napęd. Gdy kręcisz kołem (na stojaku) w pewnym odcinku łańcuch bardziej napina się niż w pozostałym odcinku. Nie wiem czy dostatecznie to wytłumaczyłem heh.
Nie wiem czy poprzedni właściciel wymienił całą sprężyne czy tylko skręcił na daną wartość (podejrzewam że to drugie) powiedział tylko że jest na tyle ustawione, gdy siadłem przy oględzinach to własnie moto na zawieszeniu siadło kilka cm może ze 4.Przym pisze: ↑śr, 27 wrz 2017, 19:51Pod wagę trzeba dobrać odpowiednią sprężynę. Jak poprzednik włożył taką pod 95kg to regulacja nie wiele pomoże.OgarNee pisze: ↑pn, 25 wrz 2017, 21:54Przewertowałem internet i pierwsze co zrobiłem to rozkręciłem tylne zawieszenie aby było pod moja wagę czyli 76kg w ubiorze i z obiadem w żołądku (poprzedni właściciel ustawił to na 95kg). Troszkę to obniżyło moto ale i tak jeszcze duuuużo mi brakuje. Na tej śrubie co się reguluje tego amorka mam jeszcze z 7cm gwintu ale gdy rozkrece to na fula to sprężyna aż lata (tak jak by była za krótka do tego ustawienia) Jest możliwość dokupienia innej sprężyny aby była dłuższa?
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Teraz będę zaglądał systematycznie na to forum bo widzę ze użytkownicy to konkretni ludzie! Co do samej hondy to po 3mth mam wątpliwości że to był dobry wybór tu jest tyle mocy!!! Albo tak działa 2 sów albo mój egzemplarz tak ma że do pewnego momętu odkręcenia manetki huska ,,nie jedzie" a po pewnej granicy demon nie do opanowania!
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: czw, 2 paź 2014, 19:55
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuOgarNee
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR125 za krótki jestem. Regulacja zawieszenia.
Widziałem filmiki jak dzieci po 10 lat latają na podobnych sprzętach ale co nie oznacza że sobie daja rade. Po to producent wymyślił regulacje zawieszenia i aksesoryjne części aby z nich korzystać. Nie mam zamiaru się męczyć i chce aby sprzęt był dopasowany pode mnie bo to ja na nim latam. BTW po prostej też jade
bodziokardasz pisze: ↑pn, 2 paź 2017, 07:27z tego co piszesz masz za twardą sprężynę w tylnym zawieszeniu, i musisz ją wymienić na miększą. Wbrew pozorom , wymiana sprężyny nie jest czymś trudnym, bez problemu sobie poradzisz. Ani też zbyt kosztowna, gdyż swoją spręzynę możesz sprzedać.
Macie jakiś sklep z takimi sprężynami? Jak szukam to znajduje jedynie całe zestawy amorków Brak też wymiarów jakiej sprężyny mam szukać. Na chłopski rozum miększą sprężynę bede musiał bardziej skręcić na amorze wiec efekt będzie ten sam. Myślę że potrzebuje dłuższej sprężyny aby weszła na amorek gdy jest maksymalnie rozkręcony i dopiero ustawić pod moją wagę.
Większy serwis planuje na zimę, z tego co mówił poprzedni właściciel to robił tylne zawieszenie z początkiem sezonu (widziałem rachunek za regeneracje tylniego amortyzatora wiec myślę że łożyska też w zawiasie wymieniał).Napięcie łańcucha ustawiłem tak aby wlazły 3 paluchy w tym miejscu gdzie jest bardziej napięty też wchodzą trzy paluchy tylko tak na ścisk. Koło ustawiałem według tych kreseczek na wahaczu i myślę że prosto je ustawiłem. Możliwe że jest rama krzywa w sumie to prawie 20 letnia maszyna więc wcale się bym nie ździwił.
Prosiłbym o nakierowanie na jakiś sklep z tymi sprężynami bo na prawdę jest masakra. odpalić motor gdzieś na nierównościach to jest nie lada wyzwanie ponieważ muszę obijać się lewą nogą od ziemi hehe o odepchnięciu się nogami gdzieś na podjeździe mogę zapomnieć ponieważ macham nogami w powietrzu