Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
zdanek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: zdanek » śr, 2 mar 2016, 14:51

Witam

Mam problem z montażem uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

W którym kierunku powinny być zamontowane uszczelniacze olejowe?

Napisami na zewnątrz? Z chęcią bym zobaczył zdjęcie która strona na zewnątrz a która w stronę oleju.

Co nałożyć na lagę aby nie uszkodzić uszczelniacza przy montażu? Czy gdzieś dostanę ten kapturek?

Olej motula 5w, 350ml w lagę i 193ml w kartridż.
Motocykl to Suzuki Rm 250 '08.

Po wlaniu oleju wszystko ładnie odpowietrzamy. Katridz ciągnąc za sztyce od dołu, a lage zasłaniając ręka i naduszać? Tak wygląda moją teoria :-)

Lagę będę polerowal włóknem stalowym o najdrobniejszej gradacji.

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: pawian1992 » śr, 2 mar 2016, 18:52

1) Uszczelniacze olejowe montujesz tak jak napisałeś napisami na zewnątrz .
2) Do zamocowania , jeśli nie masz wbijaka polecam plastikową rurkę z budowlanego rozciętą wzdłuż w jednym miejscu ( nie robić 2 części ) . Dobrałem sobie tak średnicę , że idealnie pasuje jednym końcem do tulejki ślizgowej , a drugim , trochę szerszym do uszczelniacza .
3) Ja na lagę zakładam np woreczek strunowy ( ucinam tę część z paskiem , żeby nie stawiała oporu ) . W każdym razie coś z grubszej folii średnicy najbardziej pasującej do rury . Możesz też rurę zawinąć taśmą , z tym , żeby nawijać od dołu - uszczelniacz będzie schodził w dół " po schodkach " nie zacinając się .
4) Możesz kadridż odpowietrzać tak jak napisałeś i będzie dobrze .
5) Ja też poleruję wełną stalową , według mnie lepsze niż papier ścierny .

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: robsztix » śr, 2 mar 2016, 18:53

Mają być zamontowane sprężynkami do dołu, przy czym zwróć uwagę, żeby olejowy na pewno był wąsem, który uszczelnia skierowanym ku górze. Na lagę możesz nałożyć kawałek foli, kondom lub użyć taśmy izolacyjnej w tym miejscu. Posmaruj uszczelniacze olejem przed montażem. Kartridż napełniasz do pełna, odpowietrzasz sztycą góra dól, po skręceniu naciskasz aż przez dziurki wypłynie nadmiar. Do lag wlewasz tyle, ile podaje serwisówka i skręcasz do kupy, w ladze już nie trzeba odpowietrzać.
Ostatnio zmieniony śr, 2 mar 2016, 19:50 przez robsztix, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
zdanek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: zdanek » śr, 2 mar 2016, 19:09

Wydaje mi się, że wszystko już wiem :-)
Jutro zdam relację jak przebiegła operacja :-)

A i co do odpowietrzania kartridża, to odpowietrzamy bez zakreconego kapsla, następnie zakrecamy i ciagniemy za sztyce aż nadmiar oleju wyleci?

Jeśli ktoś ma coś ciekawego do wniesienia to z chęcią posłucham :-)

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: robsztix » śr, 2 mar 2016, 19:15

Odpowietrzasz bez kapsla, sztycą góra dół, wysuwasz sztyce, sprawdzasz poziom oleju, zalewasz jeśli trzeba, zakręcasz kapsel z zaworem odpowietrzasz góra dół, przyciskasz sztyce aż olej wyleci z otworków.

Autor tematu
zdanek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: zdanek » śr, 2 mar 2016, 19:39

Czyli nie trzymać się serwisowo 193ml? Tylko zalewac do pełna?

Ile tego oleju może wylecieć z bocznych otworów?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: robsztix » śr, 2 mar 2016, 20:17

Wlej tyle ile podaje serwisówka, możliwe że masz podany przedział, to wg niego. Wyleci tylko trochę

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: tomasz12 » śr, 2 mar 2016, 22:08

Uszczelniacze olejowe, zakłada się napisami na zewnątrz a sprężyną do środka. Kolego robsztix, chyba Pan coś pokręcił :rolleyes:

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: robsztix » śr, 2 mar 2016, 22:27

tomasz12 masz rację, tylko czasami spreżynki są z obu stron zależy od typu uszczelniacza i dlatego napisałem, żeby kierować się dużą wargą przy montażu. Ale fakt, trochę źle to w słowa obrałem.

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: Konrad96 » śr, 2 mar 2016, 22:30

Jak ma amor na stole to trzyma go do góry nogami więc w sumie miał racje że do dołu :D
Sprężynkami do wewnątrz, jak będą zamontowane to masz widzieć napisy

Autor tematu
zdanek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag

Post autor: zdanek » czw, 3 mar 2016, 00:26

Łooo Pany :D Dobra jakoś dam radę :D

Edit:
Pacjent żyje i ma się dobrze :-)

Ktoś niedawno wszystko wymieniał bo ślizgi i panewki jak nowe, natomiast uszczelniacze były wbite srubokretem.....

Wszystko ładnie wypolerowane, chociaż żadnych zadziorow nie było :-) lagi wyplukane w środku, mega dużo osadu było.

Zostało ustawić zawias w fabrykę i przez weekend regulować :-)

Dzięki Panowie za rady :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”