Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
-
Autor tematuzdanek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Witam
Mam problem z montażem uszczelniaczy przedniego zawieszenia.
W którym kierunku powinny być zamontowane uszczelniacze olejowe?
Napisami na zewnątrz? Z chęcią bym zobaczył zdjęcie która strona na zewnątrz a która w stronę oleju.
Co nałożyć na lagę aby nie uszkodzić uszczelniacza przy montażu? Czy gdzieś dostanę ten kapturek?
Olej motula 5w, 350ml w lagę i 193ml w kartridż.
Motocykl to Suzuki Rm 250 '08.
Po wlaniu oleju wszystko ładnie odpowietrzamy. Katridz ciągnąc za sztyce od dołu, a lage zasłaniając ręka i naduszać? Tak wygląda moją teoria
Lagę będę polerowal włóknem stalowym o najdrobniejszej gradacji.
Mam problem z montażem uszczelniaczy przedniego zawieszenia.
W którym kierunku powinny być zamontowane uszczelniacze olejowe?
Napisami na zewnątrz? Z chęcią bym zobaczył zdjęcie która strona na zewnątrz a która w stronę oleju.
Co nałożyć na lagę aby nie uszkodzić uszczelniacza przy montażu? Czy gdzieś dostanę ten kapturek?
Olej motula 5w, 350ml w lagę i 193ml w kartridż.
Motocykl to Suzuki Rm 250 '08.
Po wlaniu oleju wszystko ładnie odpowietrzamy. Katridz ciągnąc za sztyce od dołu, a lage zasłaniając ręka i naduszać? Tak wygląda moją teoria
Lagę będę polerowal włóknem stalowym o najdrobniejszej gradacji.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
- Motocykl: YZ 125 2012
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
1) Uszczelniacze olejowe montujesz tak jak napisałeś napisami na zewnątrz .
2) Do zamocowania , jeśli nie masz wbijaka polecam plastikową rurkę z budowlanego rozciętą wzdłuż w jednym miejscu ( nie robić 2 części ) . Dobrałem sobie tak średnicę , że idealnie pasuje jednym końcem do tulejki ślizgowej , a drugim , trochę szerszym do uszczelniacza .
3) Ja na lagę zakładam np woreczek strunowy ( ucinam tę część z paskiem , żeby nie stawiała oporu ) . W każdym razie coś z grubszej folii średnicy najbardziej pasującej do rury . Możesz też rurę zawinąć taśmą , z tym , żeby nawijać od dołu - uszczelniacz będzie schodził w dół " po schodkach " nie zacinając się .
4) Możesz kadridż odpowietrzać tak jak napisałeś i będzie dobrze .
5) Ja też poleruję wełną stalową , według mnie lepsze niż papier ścierny .
2) Do zamocowania , jeśli nie masz wbijaka polecam plastikową rurkę z budowlanego rozciętą wzdłuż w jednym miejscu ( nie robić 2 części ) . Dobrałem sobie tak średnicę , że idealnie pasuje jednym końcem do tulejki ślizgowej , a drugim , trochę szerszym do uszczelniacza .
3) Ja na lagę zakładam np woreczek strunowy ( ucinam tę część z paskiem , żeby nie stawiała oporu ) . W każdym razie coś z grubszej folii średnicy najbardziej pasującej do rury . Możesz też rurę zawinąć taśmą , z tym , żeby nawijać od dołu - uszczelniacz będzie schodził w dół " po schodkach " nie zacinając się .
4) Możesz kadridż odpowietrzać tak jak napisałeś i będzie dobrze .
5) Ja też poleruję wełną stalową , według mnie lepsze niż papier ścierny .
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Mają być zamontowane sprężynkami do dołu, przy czym zwróć uwagę, żeby olejowy na pewno był wąsem, który uszczelnia skierowanym ku górze. Na lagę możesz nałożyć kawałek foli, kondom lub użyć taśmy izolacyjnej w tym miejscu. Posmaruj uszczelniacze olejem przed montażem. Kartridż napełniasz do pełna, odpowietrzasz sztycą góra dól, po skręceniu naciskasz aż przez dziurki wypłynie nadmiar. Do lag wlewasz tyle, ile podaje serwisówka i skręcasz do kupy, w ladze już nie trzeba odpowietrzać.
Ostatnio zmieniony śr, 2 mar 2016, 19:50 przez robsztix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematuzdanek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Wydaje mi się, że wszystko już wiem
Jutro zdam relację jak przebiegła operacja
A i co do odpowietrzania kartridża, to odpowietrzamy bez zakreconego kapsla, następnie zakrecamy i ciagniemy za sztyce aż nadmiar oleju wyleci?
Jeśli ktoś ma coś ciekawego do wniesienia to z chęcią posłucham
Jutro zdam relację jak przebiegła operacja
A i co do odpowietrzania kartridża, to odpowietrzamy bez zakreconego kapsla, następnie zakrecamy i ciagniemy za sztyce aż nadmiar oleju wyleci?
Jeśli ktoś ma coś ciekawego do wniesienia to z chęcią posłucham
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Odpowietrzasz bez kapsla, sztycą góra dół, wysuwasz sztyce, sprawdzasz poziom oleju, zalewasz jeśli trzeba, zakręcasz kapsel z zaworem odpowietrzasz góra dół, przyciskasz sztyce aż olej wyleci z otworków.
-
Autor tematuzdanek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Czyli nie trzymać się serwisowo 193ml? Tylko zalewac do pełna?
Ile tego oleju może wylecieć z bocznych otworów?
Ile tego oleju może wylecieć z bocznych otworów?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Wlej tyle ile podaje serwisówka, możliwe że masz podany przedział, to wg niego. Wyleci tylko trochę
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Uszczelniacze olejowe, zakłada się napisami na zewnątrz a sprężyną do środka. Kolego robsztix, chyba Pan coś pokręcił :rolleyes:
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
tomasz12 masz rację, tylko czasami spreżynki są z obu stron zależy od typu uszczelniacza i dlatego napisałem, żeby kierować się dużą wargą przy montażu. Ale fakt, trochę źle to w słowa obrałem.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Jak ma amor na stole to trzyma go do góry nogami więc w sumie miał racje że do dołu
Sprężynkami do wewnątrz, jak będą zamontowane to masz widzieć napisy
Sprężynkami do wewnątrz, jak będą zamontowane to masz widzieć napisy
-
Autor tematuzdanek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz, 21 lut 2016, 13:25
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Prawidłowe zamocowanie uszczelniaczy lag
Łooo Pany Dobra jakoś dam radę
Edit:
Pacjent żyje i ma się dobrze
Ktoś niedawno wszystko wymieniał bo ślizgi i panewki jak nowe, natomiast uszczelniacze były wbite srubokretem.....
Wszystko ładnie wypolerowane, chociaż żadnych zadziorow nie było lagi wyplukane w środku, mega dużo osadu było.
Zostało ustawić zawias w fabrykę i przez weekend regulować
Dzięki Panowie za rady
Edit:
Pacjent żyje i ma się dobrze
Ktoś niedawno wszystko wymieniał bo ślizgi i panewki jak nowe, natomiast uszczelniacze były wbite srubokretem.....
Wszystko ładnie wypolerowane, chociaż żadnych zadziorow nie było lagi wyplukane w środku, mega dużo osadu było.
Zostało ustawić zawias w fabrykę i przez weekend regulować
Dzięki Panowie za rady