Amor tył obijająca opona o błotnik

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
grzesq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: ndz, 8 lip 2007, 12:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Amor tył obijająca opona o błotnik

Post autor: grzesq » pn, 16 lip 2007, 21:32

Elo ciekawi mnie jedno czy to tak już jest czy nie powinno być a mianowicie miałem tm'ke 80 którą sprzedałem miała fakt miękki tylni amorek ale strasznie opona waliła o tylny błotnik i pozastawiała nieładne ślady normalne że tam niekiedy przy dalszym skoku amorek dobije ci do końca ale chyba powinien być zachowany odstęp miedzy oponą a błotnikiem co o tym sądzicie? Moich dwóch kumpli ma cr jeden 125 drugi 250 i skaczą nawet wyżej niż ja i nic im nie dobija a maja fajne mięciutkie amorki niedawno przyjechał jeden gościu na rm 125 i jak skakał też słyszałem taki odgłos popatrzałem no i co się okazało także były ślady opony na błotniku...

wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Amor tył obijająca opona o błotnik

Post autor: wo09 » pn, 16 lip 2007, 21:43

Pewnie amortyzator stracił olej i pracuje na samej sprężynie, dlatego tak się dzieje.

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » pn, 16 lip 2007, 22:32

Nie koniecznie że stracił olej, u nas chłopaki mają sprzęty co mają rok lub nawet mniej i też są ślady po oponie,ale to jest wina odpowiedniego wyregulowania zawieszenie.PZdr

Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Padi CR125 » śr, 18 lip 2007, 03:17

Może to być brak Gazu bo ucisk jest zależny od gazu, olej jest po to żeby smarował i spowalniał tzw. wstawanie amortyzatora za sprężyną, nie sądzę żebyś nie miał oleju bo by ci wybijało tyłek


Jeżeli masz gaz i olej w porządku to możesz wyregulować, służą do tego dwie regulacje w tylnym amortyzatorze, każda jest tak samo oznaczona Soft<--->Hard (czyli lekko<--->ciężko) górna służy do regulacji ścisku, może daj troszkę bardziej na Hard wtedy będzie mniej się uginał, a ta dolna od czasu powrotu amortyzatora do pierwotnego stanu, jeżeli chodzi o ustawienie sprężyny to jak usiądziesz na motorze powinien się uginać od 8,5-10cm, każdy ma inną wagę i ustawienia się zmieniają, tak samo trzeba regulować tymi dwiema magicznymi śrubami zależnie od terenu po którym jeździmy ale to już jest wyższa szkoła jazdy i wymaga obycia z motocyklem
CR125R czy CRF250R

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » śr, 18 lip 2007, 14:24

Za mało gazu na lądowaniu i zapewne zbyt miekki amor - tam gdzie masz napis COMPRESSION lub COMP przekręć 4, 5 klików na HARD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”