Ustawianie lag KYB

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ustawianie lag KYB

Post autor: vonarczi » ndz, 14 gru 2014, 11:32

Witam
Mam strasznie twarde przednie zawieszenie, na mocnych dziurach ręce "odpadają" po paru min jazdy. Lagi mam KYB, górną małą śrubkę przekręciłem na maksa na S ale nie czuję różnicy.
Czy na dole też mam coś zmieniać? Sądzę że dobicie jest na górze. Dodam że lagi po remoncie bo zaczęły się pocić.

tak wygląda laga z góry http://zapodaj.net/c4eb136dbc93f.jpg.html

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: wojtek916 » ndz, 14 gru 2014, 13:43

Na górze wykręć 12 obrotów a na dole 8 od pełnego wkręcenia, to są seryjne ustawienia, dopiero później coś zmieniaj.

Ricky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: Ricky » pn, 15 gru 2014, 11:07

Kiedy wymieniałeś olej w lagach??

Autor tematu
vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: vonarczi » wt, 16 gru 2014, 14:57

Około 2 tyg temu.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: ecik » wt, 16 gru 2014, 15:34

Przed remontem były też takie twarde czy dopiero po?
Jaki olej nalałeś i ile go nalałeś?
Odpowietrzyłeś dobrze (a raczej czy w ogóle go odpowietrzyłeś)?
Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFVGW4
Part 2 (3:30 zalewanie oleju i odpowietrzanie)
https://www.youtube.com/watch?v=C9ICr-D ... 3329455435

Autor tematu
vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: vonarczi » wt, 16 gru 2014, 16:11

Przed remontem były też takie twarde czy dopiero po?
Podobnej twardości może takie same.
Odpowietrzyłeś dobrze (a raczej czy w ogóle go odpowietrzyłeś)?
Jaki olej nalałeś i ile go nalałeś?
Nie wiem, mechanik mi to robił.
Zerknę w linki :)

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: ecik » czw, 18 gru 2014, 13:04

A odbicie jak masz ustawione (od spodu lagi)?
Jeżeli tam jest mocno wkręcone to regulacja góry na max SOFT ci nic nie da :)

Ustaw mniej więcej na połowę klików wszędzie (góra i dół). Jeżeli będzie fest twardo to kliknij na SOFT 1 klik na górze, a później spróbuj od dołu 1 na soft znowu. :)

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: motodiabel » pt, 19 gru 2014, 02:02

W tego typu lagach, a konkretnie w tym modelu compression (tłumienie wchodzenia, kompresji) jest na dole a rebound (tłumienie odbicia) na górze. Rozkręcanie na soft powoduje szybszą pracę zawieszenia a co za tym idzie mniejsze tłumienie, może przyczyna jest w zbyt małym tłumieniu. Sprawdź stan elementów tłumiących (czy zawory są sprawne i jaki jest stan blaszek).

Autor tematu
vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie lag KYB

Post autor: vonarczi » pt, 19 gru 2014, 17:07

motodiabel bardzo cenna uwaga jutro będą testy :shock:
Sprawdź stan elementów tłumiących (czy zawory są sprawne i jaki jest stan blaszek).
Nie jestem w stanie, nie znam się na zawieszeniach w moto.
Miałem pełen przegląd zawieszenia ze zmianą tych wsuwanych srebrnych "goleni" bo jeden sie porysował. oraz elementu górnego który wkręca się kluczem z regulacją twardości... :oops: jak widać w zawiasie amator :wink:
Więc raczej zawory i blaszki... chyba sprawdził.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”